fuck you

349 6 2
                                    

-Oscars perspektiv-

Jag tar ett steg tillbaka, perfekt. Filten ligger perfekt . Ljusen runt om lyser vackert, och drickan och jordgubbarna ligger fint uppdukat . Nu fattas det bara en sak. Mika.
Jag tar moppen och kör mot hennes hus. Det är en perfekt solnedgång. Mika hade sms:at och sa att hon nästan va hemma efter någon timme ute i mörkret. Och att vi kunde träffas denna tid. Så allt är ordnat.

Jag knackar på hennes ytter dörr och sträcker på mig. Helt plötsligt känna allt jätte fel. Att inget är bra, mitt hår är säkert inte tillräckligt fluffigt, jordgubbarna är inte tillräckligt röda, blomman jag håller i handen..

- Hej, här får du dri... Oscar?

Felix. Varför öppnar han? Vad gör han hos Mika?
Dörren öppnas lite mer och Mika tittar fram. Hon kollar storögd på mig. Som om hon undrar vad jag gör hos henne. jag släpper den vita rosen och går iväg. Mika ropar sårat efter mig. Ptff varför sia hon vara ledsen? Vad har gjort henne? Det enda jag har gjort henne, är att få henne stadigt på benen igen. Jag hade verkligen lagt ner energi på den där lilla dejten. Medans Mika hade lagt ner energin på Felix. Fyfaan, fyfaan för Mika. Usch, jävla slyna.

-Mikas perspektiv-

- Åh herre Gud! jag glömde! skriker jag ut och drar in naglarna genom håret.

Felix försöker lugna mig, men det går inte. Jag går runt och runt.
Jag måste hitta honom. Förklara.
När jag krockade in i Felix, då kunde vi inte hålla oss. Vi behövde prata ut med varandra. Och som vanligt ställer jag till det. Åh varför kan det inte gå en dag utan ett litet problem? Vem trodde att om man flyttade till sin gamla barndoms kompis och klev in i ett förhållande med hans kompis skulle leda till sånt strul?

*

-Fortfarade Mikas perspektiv-

Jag hittade aldrig Oscar när det hände. Jag letade överallt. Han var inte hemma, inte i studion, inte hos Ogge eller Omar. Inte hos Daff. Jag har funderat på det länge. Och nu ska vi se om han ens är kvar. För så stor grej var det väll inte? Eller?

Jag tar ut mina SO böcker och stänger skåpet, sen går jag mot klassrummet. Halvvägs dit springer Omar upp jämsides med mig.

- Tja! Ler han stort.

Jag flinar åt hans leende. När han ser det tar han sitt finger och drar det ner för kinden som en tår.

- Men haha! Ler jag och slår honom lätt på armen.

Plötsligt stannar han upp. Jag kollar undrande på honom. Han ler snett och drar in mig i en varm kram.

- Jag har saknat detta. Mycket. Viskar han i mitt öra.

- Jag med.

-Oscars perspektiv-

Jag öppnar dörren och alla kollar på mig. Jag ler stelt mot läraren och går och sätter mig. Jag vet att Mika stirrar på mig. Men möter jag hennes blick måste jag möta henne. Istället drar jag ut armen, och ger henne ett fett stort fuck you finger i några sekunder. Sen ler jag och tar tillbaka handen och lutar hakan mot min hand och fortsätter att lyssna ointresserat på läraren. Det kändes skönt. Det var inte min stil. Men det kändes bra.

Jag stänger igen mitt skåp, direkt trycks jag upp mot väggen och Felix arga ögon möter mina.

- Vad är ditt problem? Fräser han.

Jag kollar ner och flinar, ska han leka hjälte nu eller? Bitch no.
Jag knuffar bort honom och går hem. Skolan är där varje dag, men idag är det Sons of anarchy maraton och det e inte varje dag!

Ljudet av knackningar på dörren gör mig irriterad. Jag hittar inte konsolen så jag kan pausa, jag struntar i knackningarna och lutar mig tillbaka och fokuserar på tvn igen.
Men knackningarna slutar inte. Det går flera minuter innan jag tappar tålamodet. Jag reser mig och går mot dörren med irriterade steg. Jag drar upp dörren med stark kraft. Innan jag hinner öppna munnen kastar Daff på mig och jag blir återigen upptryckt till väggen i min skjorta. Den som va ny liksom.

- Vad har du tagit åt dig?! Är du helt dum i huvudet eller?! Skriker daff.

Helt ärligt blev jag lite skraj, han har inte varit såhär arg på mig förut. Han släpper ner mig och oväntat så ralmar jag pladaskt ner på rumpan. Daff fortsätter skriker på mig, ända tills Kat kommer och skäller ut daff.
Jag rör mig inte ur fläcken. Tårar i ögonen och kollar på dem som en liten hund. En fluffig hund.

Daff drar handen genom håret sådär swag som han brukar och tar några djupa andetag.

- Ditt uppförande är långt ifrån okej, antingen skärper du dig eller så får vi helt enkelt klara oss utan dig. Du förstör för både dig och hela The Fooo! Halv ryter daff men med ett lungt andetag.

Jag suckar och kollar ner i golvet. Klart någon jävel skulle fota eller filma. Allt jag har gjort vet hela jävla sverige nu. Laow...

----------------------------------------------

bara så alla vet så tycker jag det e typ tråkigr att skriva haha så kommer typ uppdatera sämst 😘

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Feb 25, 2015 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

Everything changesTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon