magic 4

4.2K 245 3
                                    

Stella memasuki kelasnya dia duduk di tempatnya di bahagian belakang. Manakala sebelah stella ialah kira.

"Stella knapa muka kau merah nie." kira memandang ke arah stella.

"Takkk addda apaa lahh". Stella cuba mengawal suaranya tapi makin lain pula didengar.

"Kenapa suara kau tersekat-sekat nie? Sakit tekak ke?" stella hanya menganggukkan kepala sahaja malas nak jawab nanti makin lain pula jadinya. Tapi mengenangkan kisah dia terjumpa dengan lelaki hendsome tadi, mukanya bertambah merah.

(Skip)

Stella dan kira mencari tempat untuk mereka makan. Sekarang nie tengah rehat so banyak tempat dah full. Stella dan kira memandang ke arah satu meja yang hanya ada seorang sahaja perempuan jadi mereka pun duduk lah kat sana.

Ketika stella dan kira duduk di pondok tersebut, seorang perempuan berambut biru memandang datar ke arah mereka berdua.

"Kamu berdua kenapa duduk kat sini!" kata perempuan itu.

"Maaflah tempat duduk yang lain dah penuh jadi kami terpaksa duduk kat sini."

Perempuan berambut hijau itu terus pergi dari situ. Stella dan kira hanya menganggukkan bahu sahaja. Mereka pun makan dan melupakan hal tadi.

(Skip)

Ketika stella hendak pulang, dia terserempak dengan perempuan yang berambut hijau itu tadi. Perempuan itu termenung sendiri sahaja. Tiba-tiba datang beberapa orang lelaki berbadan tegap dan mengerumuni perempuan berambut hijau itu.

Stella memandang sekeliling untuk meminta bantuan tetapi sayangnya semua sudahpun pulang ke rumah masing-masing memandangkan hari dah petang.

Perempuan itu melawan lelaki tersebut tapi apakan daya kudrat seorang perempuan berbanding dengan lima lelaki tersebut walaupun menggunakan magic.

Stella tanpa berfikir panjang terus menggunakan magic apinya dan menyerang lelaki tersebut. Akhirnya stella berjaya menewaskan lima lelaki itu dengan bantuan perempuan tersebut.

"Terima kasih bantu aku tadi." kata perempuan itu.

"Sama2. Nama kau siapa?."

"Nama aku rose." kata rose

"Nama saya stella. So sekarang kita kawan lah kan." stella gembira kerana mendapat kawan yang baru.

"Kkaawannn?" rose terkejut dengan ucapan stella. Baru pertama kali dia mendapat kawan. Selama ini, tiada yang berani berkawan dengannya kerana kuasanya yang lemah dan dia berasal dari keluarga yang miskin.

"Kau tak kisah ke berkawan dengan aku yang lemah nie. Dah lah aku nie miskin." kata rose.

"Lemah tak semestinya tak kuat. Cuma perlu lebih berlatih je. Kalau miskin tu saya tak kisah  sebab bagi saya kita semua sama je." rose terharu dengan kata-kata stella.

"Tadi lelaki yang ramai-ramai tu siapa?" mereka duduk di perhentian bas. Lima lelaki itu pulak mereka tinggalkan pengsan di sana.

" mereka tu samseng. Mak saya sakit jadi ayah pinjam duit dekat mereka. Tapi sampai sekarang kami tak mampu bayar sebab kesihatan mak belum pulih jadi masih perlukan banyak duit." rose menceritakan serba-sedikit tentang dirinya.

Sedih stella mendengar kisah rose. "Tak pe saya boleh tolong." kata stella.

Rose menangis kerana ada yang sanggup berkawan dengannya.

Akhirnya mereka pun pulang dan stella menghantar rose kerana melihat rose yang lemah kerana menangis tadi.

Keesokannya, stella dan kira bersama-sama berjalan menuju ke kelas. Mereka terserempak dengan rose yang baru datang dan berjalan sendiri. Mereka pun menyapa rose dan berjalan bersama-sama. Kira dah tahu kisah rose sebab semalam stella ada memberitahunya melalui telephone. Dia pun turut sedih dengan kisah rose.

Bila mereka tiba di depan kelas diamond, mereka memberitahu rose supaya rehat bersama-sama dengan mereka. Rose hanya mengangguk kerana bosan juga rehat sendiri. Rose ditempatkan di kelas diamond kerana dia tidak berjaya mengalahkan lawanya yang berkuasa  api. Rose nie hanya kuasa daun. Tapi sebenarnya kuasa rose kuat cuma dia belum pandai menggunakannya.

Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)Where stories live. Discover now