Maylin staarde uit een van de ramen van de vrouwenkamer. Ze was de rest van het ontbijt stil geweest en had niet meer verduidelijkt waarom ze net dacht dat ze naar huis zou moeten. Ella had niet aangedrongen omdat ze omringd werden door talloze andere meisjes die ook zenuwachtig waren. Als die er lucht van zouden krijgen dat Maylin iets fout gedaan zou hebben, zouden ze zich als aasgieren op haar vriendin storten. Ella had ondertussen via het geroezemoes van de anderen vernomen dat James vanavond vier meisjes naar huis zou sturen. Dat wilde zeggen dat ze morgenochtend nog maar met vijftien geselecteerden aan tafel zouden zitten. Ella was ervan overtuigd dat ze veilig was, maar ze stelde zich wel de vraag of deze plotse eliminatie aan meisjes aan haar lag. Het was ijdel om zoiets te denken, maar langs de andere kant was het wel heel toevallig. Ze durfde Maylin ook niet vertellen over haar kus met James nu haar vriendin zo bang was om te moeten vertrekken. Ella zuchtte en stond op.
'Maylin? Wat is er aan de hand? Waarom ben je er zo zeker van dat je naar huis zal moeten?'
Maylin zuchtte en sloeg haar armen om zichzelf heen.
'James en ik hebben ruzie gehad. Het was zo dom, Ella.'
Ella keek vol verbazing naar haar vriendin.
'Maar op het bal leek alles nog goed te gaan tussen jullie. En gisteren heb je er ook niets van gezegd.'
Ze knikte en keek weer uit het raam.
'Toen ging ik er nog vanuit dat ik nog een kans zou krijgen om het op te lossen...'
Ze zuchtte weer en keek naar haar handen.
'Ik kwam hem gisterennamiddag toevallig tegen in de bibliotheek en toen vroeg hij me of ik mee wilde naar de tuin. Ik vond het prima.'
Maylin keek haar weer aan met een blik die verried hoe slecht ze zich op haar gemak voelde. Ze ging verder op een fluistertoon.
'Ik weet zelfs niet meer hoe we op het onderwerp gekomen zijn, maar op een gegeven moment kwam Gwen ter sprake.'
Ella keek over haar schouder naar haar voormalige vriendin. Gwen was zoals gewoonlijk bij Mikaela en nog enkele andere tweeën. Toen Mikaela doorkreeg dat Ella naar het groepje keek, glimlachte ze. Ella glimlachte terug, al had ze nog steeds geen idee wat Mikaela van plan was. Gwen kreeg echter plots ook door dat Ella aan het kijken was en keek haar met een vuile blik aan, waarna ze Mikaela's aandacht probeerde te trekken. Ella draaide met haar ogen en focuste zich weer op Maylin.
'Ik raakte geïrriteerd en haalde die kus aan en toen werd hij ook geïrriteerd en haalde hij aan dat hij het recht heeft om met ons allemaal te kussen aangezien dit zijn Selectie is.'
Ze zuchtte en wreef over haar voorhoofd.
'Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, ik weet dat dat de voorwaarden van zijn Selectie zijn. Ik werd gewoon zo boos omdat ik me gebruikt voelde, terwijl ik ergens ook wel besef dat dat niet zijn bedoeling was. Hoe kan je met meerdere meisjes tegelijk kussen?'
JE LEEST
Voor Altijd De Jouwe (VAJ 1)
RomanceWanneer de 20-jarige kroonprins van Chamberlain, prins James, een Selectie organiseert om een vrouw te vinden, kan dat Ella niets schelen. Ze is tevreden met haar leven zoals het is, diep verscholen in de dienstkeuken van diezelfde prins. Als het aa...