Hoofdstuk 8

783 21 2
                                    


'Dames, ik heb fantastisch nieuws!'

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Dames, ik heb fantastisch nieuws!'

Debbie keek rond in het leslokaal en haar blik bleef goedkeurend bij Ella hangen. Ze had deze les nog geen enkel moment haar aandacht laten verslappen, zat netjes recht en had bijna alles genoteerd wat Debbie gezegd had. Het was het minste wat ze voor James kon doen, na alles wat hij voor haar wilde doen. Dat Debbie er ook gelukkig mee was, was nog extra meegenomen.

'Aan het einde van deze week zullen jullie voor de eerste keer in Chamberlains nieuws verschijnen. Deze keer zullen jullie enkel in beeld verschijnen, maar vanaf nu zullen jullie wekelijks aanwezig zijn. Vanaf volgende week zullen jullie geïnterviewd worden.'

Ella voelde haar gezicht rood worden. Ze was helemaal vergeten dat ze weer op nationale televisie zou verschijnen als James haar zus niet op tijd zou vinden. Maar het nieuws was over twee dagen en ze wilde niet zo snel weg. Ze zuchtte onopvallend en vroeg zich af waarom ze het plots zo moeilijk had met haar vertrek. Dit was toch waar ze om gevraagd had? Debbie gaf aan dat de les voorbij was en Ella stak haar notities netjes bij elkaar. Ze wachtte totdat Maylin en Gwen bij haar waren.

'Hoe ging je gesprek met de prins?'

Ella fronste. Ze had hen nooit verteld dat ze met James gesproken had. Het was niet dat ze hen niet vertrouwde, maar het probleem was dat ze hen had gezegd dat ze geen familie meer had.  Als ze hen over haar gesprek met de prins vertelde, zou ze hen ook over Tamara moeten vertellen. Daarnaast vond ze het leuk om die momenten voor zichzelf te houden. Ze ging er vanuit dat Gwen en Maylin het haar niet kwalijk zouden nemen, maar ze vond het gewoon leuk om met James om te gaan, zonder de belangstelling van de andere meisjes te wekken. Zonder de vragen van de anderen over hoe hij was. Dat was ook de reden waarom ze niet wilde dat de andere meisjes wisten dat ze een dienstmeisje was geweest.

'Hoe weten jullie daarvan?'

Gwen draaide met haar ogen.

'Duidelijk niet omdat je het ons verteld hebt.'

Maylin gaf haar een lichte stomp. Gwen haalde verontschuldigend haar schouders op en ging verder.

'Mijn dienstmeisjes zijn van alles op de hoogte hier. Ze hebben jullie gisteren gezien in de tuin.'

'Oh...'

Ella wist even niet wat ze moest zeggen. Ze voelde zich betrapt en voelde rode blos op haar wangen verschijnen.

'Je hoeft het ons niet te vertellen als je niet wil hoor.'

Maylin gaf haar een geruststellend kneepje in haar schouder.

'Nee, het is al goed. Het is niet mijn bedoeling om dingen achter te houden voor jullie. James gaat ervoor zorgen dat ik een thuis heb om naartoe te gaan als dat nodig zou zijn. En ik heb andere dienstmeisjes gekregen omdat de mijne me wilden saboteren.'

Voor Altijd De Jouwe (VAJ 1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu