Hoofdstuk 6

713 24 0
                                    

Ze werden na het eten voor de eerste keer in de vrouwenkamer verwacht

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze werden na het eten voor de eerste keer in de vrouwenkamer verwacht. Hoewel Ella daar de afgelopen dagen enthousiast over was geweest, kon ze nu de energie niet meer opbrengen om te gaan. Ze wist dat Debbie haar praktisch zou vermoorden als ze niet zou gaan, maar wie zou het nu merken als een 6 niet zou komen opdagen? Maylin en Gwen hadden haar bezorgde blikken toegeworpen tijdens het eten, maar Ella had niets meer te zeggen gehad. Ze walgde van de koning. En ze voelde zich verraden door de prins. Ella was opgekomen voor James, nota bene, en nu was ze er haar job en haar huis door kwijtgeraakt. Hoe kon ze zo stom geweest zijn? Ze had geen behoefte aan het eeuwige gepraat over hoe geweldig de prins was, zeker nu niet, dus toen de groep meisjes zich richting de vrouwenkamer begaf, glipte ze ongemerkt de andere kant op, richting haar slaapkamer.


Ook dat was blijkbaar een fout geweest. Nia, het verlegen meisje dat nooit al te veel zei, was haar bed aan het opmaken. Van haar drie dienstmeisjes kon Ella haar het meest appreciëren, ook al kende ze Nia het minste. Abby en Mable waren echter duidelijk aan het roddelen, want ze waren abrupt gestopt met praten. Ze sloegen hun ogen neer en maakten een reverence. Nia leek ook door te krijgen dat Ella gearriveerd was en liet meteen de lakens van haar bed los en maakte ook een reverence. Er hing een ongemakkelijke stilte in Ella's slaapkamer en ze vervloekte zichzelf dat ze naar hier gekomen was.

'Wat?'

Ze snauwde het naar de twee dienstmeisjes die haar ondertussen vragend aankeken. Ella had echt geen zin in schijnheilig gedoe, zeker niet na wat er net met koning Lorcan gebeurd was. Mable en Abby keken elkaar met opgetrokken wenkbrauwen aan en Ella herinnerde zich op slag weer waarom ze haar dienstmeisjes keer op keer wegstuurde wanneer ze naar haar kamer kwam. Ze wist niet wat er juist aan de hand was met die twee, maar het leek wel alsof ze het Ella niet gunden dat ze geselecteerd was. Alsof ze jaloers waren.

'Er gaan geruchten de ronde.'

Ella wierp een blik op Nia die ondertussen weer verder gegaan was met Ella's bed op te dekken. Ella zuchtte. Hoe kon het dat zoiets zo snel rondging? Ze stapte op het bed af toen ze zag dat Nia moeite had met de grote lakens alleen om te slaan en begon er mee aan te trekken. Nia schrok even, alsof ze bang was dat ze gestraft werd. Ella glimlachte haar echter toe en het meisje leek te ontspannen.

'Wat voor geruchten dan?'

Ze zag vanuit haar ooghoeken dat Abby met haar ogen draaide. Ella was echter niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. Ze was er zeker van dat Abby en Mable haar betraande ogen gezien hadden, en dat ze daarmee hun vermoedens al bevestigd had. Ze zou haar dienstmeisjes echter niet laten winnen. Mable zuchtte en ging verder toen ze merkte dat Ella niet reageerde.

'Je gaat je baan als dienstmeisje verliezen als je uit de Selectie gegooid wordt.'

'Dat hebben jullie dan juist gehoord.'

Voor Altijd De Jouwe (VAJ 1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu