Epiloog

750 26 13
                                    

Ella ademde diep in en bekeek zichzelf in de spiegel terwijl ze haar handen over de witte stof van haar jurk liet gaan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ella ademde diep in en bekeek zichzelf in de spiegel terwijl ze haar handen over de witte stof van haar jurk liet gaan. Ze had geen idee waarom ze zo nerveus was. Het moeilijke deel was toch voorbij? James had vorige week definitief voor haar gekozen door haar ten huwelijk te vragen. Sindsdien was er veel veranderd. De rest van de meisjes waren naar huis gestuurd, met de belofte dat ze snel weer terug zouden keren voor het grote feest, en koning Lorcan had zichzelf voorbereid op zijn troonsafstand. Het paleis had zich voorbereid op het feest van de eeuw, zo werd het alleszins beschreven in de roddelbladen. Ella had het liever kleinschaliger gehad, maar ze had niet veel inspraak gekregen waardoor het een erg rustige week was geweest. Het besef daalde echter op haar neer dat ze zo'n kalme momenten als koningin misschien wel nooit meer zou krijgen. Ze keek weer naar het gezicht in de spiegel en besefte plots waarom ze zo nerveus was. Het meisje dat terug staarde, was niet langer de 6 uit Fairmount die zo vertrouwd was, maar een van de zwaar opgemaakte modellen uit de roddelbladen die ze veel te vaak las.

'Hemel, Ella, je ziet eruit alsof je op het punt staat om over te geven.'

Ella keek geschrokken weg van haar spiegelbeeld en keek in de ogen van Skyler. Skyler zag er prachtig uit in haar eenvoudige zachtblauwe jurk. Ella had haar vrijwel meteen gevraagd als bruidsmeisje, een aanbod dat Skyler niet wilde afwijzen.

'Zit je jurk te strak? Moet ik een van de naden aanpassen?'

Nia verscheen met Isolde in haar spoor en keek Ella vragend aan. Ook zij hadden de zachtblauwe jurken aan. Ella had niet lang getwijfeld om ook hen te vragen als bruidsmeisjes. Ze waren er bijna sinds het begin geweest om haar te helpen, elk op hun eigen manier. Ella schudde haar hoofd en keek weer naar de spiegel.

'Die make-up moet eraf.'

Skyler knikte over Ella's schouder en draaide zich om om enkele spullen te nemen. Het luchtte Ella op dat haar vriendinnen haar zonder twijfelen gelijk gaven. Ella draaide zich om zodat Skyler het werk van het team visagisten ongedaan kon maken.

'We hebben geen tijd meer om nieuwe make-up aan te brengen als we dit eraf doen. Ben je zeker?'

'Natuurlijk is ze zeker! De mensen gaan nog denken dat James met iemand anders trouwt dan Ella Rowland.'

Ella voelde een glimlach verschijnen toen haar laatste bruidsmeisje kwam binnenstormen. Het was meer dan drie weken geleden dat ze Maylin nog gezien had. Ze had de brunette nog gesproken via brieven en op het einde hadden ze enkele keren gebeld, maar dat voelde niet hetzelfde. Skyler had ondertussen het doekje tegen Ella's wang geduwd en haalde daarmee een deel van de make-up weg. Ella voelde zich meteen al een stuk beter. Ze had geen idee waarom ze de visagisten niet tegen had gehouden.

'Hoe gaat het met je, Maylin?'

Maylin trok haar wenkbrauwen op.

'Hoe het met mij gaat? Volgens mij gaat het vandaag over jou. Hoe voel je je? Ben je klaar om met James te trouwen?'

Voor Altijd De Jouwe (VAJ 1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu