Hoofdstuk 12

735 22 4
                                    


Een paar meisjes hapten naar adem en Maylin greep verward naar Ella's hand

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Een paar meisjes hapten naar adem en Maylin greep verward naar Ella's hand. Ella's blik was echter nog steeds op James gericht. Hij glimlachte triest, maar beheerst, maar het ontging Ella niet dat de spieren in zijn nek strak gespannen stonden. De koning ging weer zitten en gaf het woord aan James, die even aarzelde. Marlow keek verward in het rond, maar deed teken naar een van de cameramannen dat hij moest focussen op James. Ella keek weg van de prins en liet haar blik bij de koning belanden, die blijkbaar al naar haar aan het kijken was. Daarmee werd het voor haar al helemaal duidelijk dat koning Lorcan dit opgezet had en dat James helemaal geen meisjes naar huis wilde sturen. Dat was ook wel logisch, hij had amper één date met hen gehad, hoe kon hij nu in hemelsnaam weten of hij hen leuk vond of niet? De koning had een brede grijns op zijn gezicht, alsof hij al gewonnen had, maar tenzij er iets was waar de koning vanaf wist en zij niet, moest Ella zich geen zorgen maken. James en zij hadden een afspraak en James zou haar pas naar huis sturen als hij haar zus opgespoord had. Marlow leek nu ook eindelijk de aarzeling bij James op te sporen en probeerde hem te helpen.

'Waarom vertel je ons nu pas dat je meisjes naar huis stuurt, prins James?'

James schraapte zijn keel en keek kort naar Ella, die hem bemoedigend aankeek. Het leek hem te helpen, want hij richtte zijn blik weer op Marlow en antwoordde zo kalm als volgens de omstandigheden mogelijk was.

'Ik wilde de meisjes niet onnodig verontrusten. Het is ook niet mijn bedoeling om hen naar huis te sturen op nationale televisie. Daarom zal ik elk van hen vanavond in hun kamers opzoeken om hen het slechte nieuws te vertellen.'

De ogen van de koning werden groot van woede, maar hij herpakte zich snel en plakte weer een glimlach op zijn gezicht. Het was geen gemeende lach, maar het leek te werken voor Marlow, die nog naar de mening van de koning vroeg over James' keuze om al zo snel weer vijf meisjes naar huis te sturen.

'Als troonopvolger wordt er van mijn zoon verwacht dat hij snelle en moeilijke keuzes kan nemen. Daar is hij nu ook duidelijk mee bezig, dus ik kan niet anders dan trots zijn op hem.'

Ella draaide met haar ogen en walgde van zijn schijnvertoon, maar kon niet anders dan het zwijgend aanhoren. Het liefst van al was ze naar voren gestormd om hem in zijn gezicht te slaan, maar wie weet wat voor rel ze dan wel niet zou veroorzaken. Met die laatste woorden van de koning sloot Marlow het ellenlange nieuws eindelijk af, waardoor de meisjes naar hun kamer gestuurd werden. Vlak voordat Ella afsloeg naar haar gang, draaide ze zich nog om naar Maylin.

'Je wordt niet naar huis gestuurd, daar ben ik zeker van. Ik heb hem naar je zien kijken tijdens het nieuws.'

Maylin glimlachte, maar Ella kon zien dat het meisje nog steeds niet volledig op haar gemak was. Meer kon Ella echter niet doen voor haar dus draaide ze zich om.

'Ella? Ik ben er zeker van dat jij ook mag blijven.'

Ella draaide zich weer om, zich afvragend wat Maylin daarmee bedoelde.

Voor Altijd De Jouwe (VAJ 1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu