Mimpi

2.5K 110 35
                                    

Kenapa dunia ini begitu kejam,
Kenapa semuanya terjadi kepada aku,
Apa salah aku sebenarnya,
Kehadiranku tidak pernah di sambut baik,

Aku penat.
Sangat penat.
Adakah aku akan jumpa kebahagian suatu hari nanti?
Adakah aku akan mengetahui identiti aku?

************************************

"Tolong.. Tolong!!" jeritan seorang kanak-kanak bergema di seluruh kampung. Dia berlari tanpa arah tuju.. Bajunya yang koyak rabak di tambah dengan beberapa kesan darah.

"Adik.. Kenapa ni.? " sapa seorang remaja perempuan lingkungan 20-an.

"To.. Tolong.. Mak saya..hik.. Hik.. " kanak-kanak tersebut cuba mengawal pernafasannya. Dia cuba untuk bercakap tapi tangisan dan esakan menghalang.

"Kenapa dengan mak adik.? "

"Mak.. Hik.. Hik.. Kena.. Serang.. Hik... Hik.... Dengan satu makhluk.."

"Makh.. Makhluk.. Jangan-jangan tu... "

" Troll.. " sampuk seorang lelaki yang entah datang dari mane.

"Tol... Tolong.. Hik.. Hik.. La mak saya.. Hik.. Hik.. "

"Dah.. Dah jangan nangis lagi.. Adik tunggu dekat sini sekejap.. "
Remaja perempuan tersebut memanggil ahli kumpulannya.

"Boleh adik tunjukkan dekat kami.. Di mane mak adik? "

Kanak-kanak itu menganggukkan kepala dan berlari sepantas mungkin menuju ke tempat ibunya. Dalam fikiran nya hanya satu.. Iaitu menyelamatkan ibunya.

Tiba di suatu kawasan hutan... Terlihat seorang perempuan sedang bertarung dengan 2 ekor makhluk. Dan seperti yang dijangka... Makhluk tersebut ialah Troll..

"Ibu... Hik.. Hik... Ibu.. "

"Apa yang kamu buat dekat sini sayang... Kan ibu suruh kamu pergi selamatkan diri.. "

Balas perempuan yang sedang bertarung dan badannya telah cedera parah dan berlumuran darah. Ada kesan cakaran dan tikam pada badan perempuan tersebut.

"Ibu.. Adik bawak orang.. Diaorang nk tolong ibu.. "

"Per..pergi.. Dari.. Si.. Sini.. "

"Tak.. Adik.. Tak akan tinggalkan ibu lagi.. "

"Mak cik.. Biar saya dan kawan-kawan saya tolong makcik. " pelawa remaja perempuan yang datang membantu.

' Lambang tu... Lambang puak sky.. Mcm mne mereka blh ade dkt sini? '

Monolog ibunya sendiri.

Tanpa membuang masa remaja perempuan dan kawan-kawannya membantu wanita tersebut melawan troll.

"AAARRRGGGHHHH!! " wanita tersebut tidak sempat mengalak libasan penukul yang dilibas oleh troll dan terpelanting jauh..

Fallen in LOVE.. ( SKY KINGDOM ) Where stories live. Discover now