KENALAN

1.6K 110 21
                                    

(Gambar sekolah baru Emilly a

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Gambar sekolah baru Emilly a.k.a sekolah Ayumi)

"Emilly.. Kau boleh pergi pejabat sendiri tak?  Tiba-tiba je perut aku ni buat hal pulak. Ok.. Bye.. Jumpa nanti. "

"Ehhh.. Yumi.. Aku mane tahu pejabat dekat mane.. "

"Tanya la sesiapa..!!! " jerit Ayumi yang sedang berlari dan hilang dari pandangan Emilly.

"Ishhh..Aku mana kenal sesiapa kat sini.  Nak tanye takut. Haishh.. Macam mane ni.. Arghh.. Hentam je la.. Nanti jumpa la. Kan? "

Emilly jalan di setiap lorong. Dia bukannya tak nak tanye pelajar dekat situ , tapi dia rasa takut sebab semua pandang dia macam nak telan je.

"Mana ni.. Dari tadi aku jalan. Tak jumpa pun pejabat. Dah hampir satu sekolah dah aku round tak jumpa juga. Nak tercabut kaki aku dibuatnya. " Akhirnya Emilly duduk berehat di atas tangga.

"Maaf kan saya.. "sapa seorang perempuan.

'Eh.. Can.. Cantiknya perempuan ni.  Mata brown,  rambut pun brown. Ada lesum pipit lagi. '

"Awak ok? "

"Sa.. Saya ok. "

"Awak budak baru ye.? Kenapa duduk dekat sini.? Awak sesat ke? "

"Wow.. Jangan la tanya banyak soalan.  😅. Macam mana saya nak jawab. "

"Hehehe... Sorry. "

"Sokay.. Hai!  Nama saya Emilly Grande. Saya budak baru. And saya nak cari pejabat sebenarnya tapi sesat. Saya rasa dah dekat satu sekolah saya cari sampai nak tercabut kaki saya ni . Sebab tu la saya duduk dekat sini sekejap. "

"Ooo.. Kenapa awak tak tanya pelajar dekat sini.? "

"....."

"Erkkk.. Ok.. Saya faham.. Kalau macam tu. Mari la saya tolong awak.
Saya hantar awak ke pejabat. " pelawa pelajar perempuan tersebut.

"Boleh ke? Tak menyusahkan ke? "

"Tak pun. Lagi pun saya tengh bosan sekarang ni . And memandangkan sekarang waktu rehat and sy pun dah habis makan, why not sy tolong awk. Kn? 🙂"

"Thanks. "

"It's not a big problem. Jom"

Sepanjang perjalanan, beberapa pasang mata tak lps daripada memandang Emilly.

" Kenapa rambut dia colour purple? "

"Budak baru ke ni.  Tak pernah nampak pun"

" Mane lah aq tahu.. Pergi la tanya dia sendiri. By the way,aq rase dia comel. "

" Aq pun rase macam tu.  Harap-harap dia baik. "

Dia hanya mendiamkan diri. Tak tahu nak buat apa.  10 minit kemudian, dia tiba di depan pejabat.

Fallen in LOVE.. ( SKY KINGDOM ) Where stories live. Discover now