Cuba..😞

969 55 13
                                    

"Arghh" Emily bangun sambil memegang kepalanya. Rasa sakit masih lagi terasa. Dia duduk dan bersandar di kepala katil. Dia masih lagi berfikir tentang mimpi yang baru dia alami.

" Betul ke apa yang perempuan tu cakap? Kalau betul ... Aku ni siapa sebenarnya? Kenapa aku tak ingat apa-apa pun pasal family aku? "

Flashback..

"Hai...kita berjumpa lagi." sapa seorang perempuan yang berpakaian serba putih.

" Hai.. Awak perempuan yang hari tu kan. Kenapa awak tinggal saya macam tu je? Kenapa awak cakap awak is a part of me? Ken.."

" Ok..ok..stop membebel. First of all.. i'm sorry because living you alone. And for your another questions... Only you who have the answer. You're the one who know the answer. But trust me... You have to believe in 'him' . He will take a good care of you. Just trust 'him'. He also the one who can answer all of your questions. " perempuan tersebut tersenyum.

' Haishhh....asyik senyum je kerjanya... Aku tengah serius ni.. Sabar...sabar..' ucap Emily di dalam hati.

" Tapi kenapa awak tak bagithau saya sendiri ... Awak jugak yang suruh saya cari siapa diri saya. So..I guess that you have a answer for it. Don't you?"

" Ye..memang saya yang suruh awak cari siapa diri awak. Tapi saya pun tak ada jawapan untuk tu. Sorry..."

" Senang je kan awak cakap..."

" Satu je saya nak cakap..you have to find who are you? You've to hurry. Masa depan kerajaan ada pada awak. Awak dan 'dia' sahaja yang boleh selamatkan kerajaan ni. About who am I.. You don't have to worry. Sampai masa nya saya akan muncul untuk tolong awak. Saya akan sentiasa ada dengan awak." kata perempuan itu lagi sambil tersenyum...again😅

" Siapa 'dia' yang awak cakapkan tu? Saya tak dapat nak pikir ... Boleh bagi petunjuk tak? Please" kata Emily sambil membuat muka comelnya.

" 'Dia' adalah orang yang pernah ada bersama awak suatu ketika dulu..."

"Ha?..."

"Dah lah saya tak boleh lama..jumpa lagi." katanya dan hilang menjadi debu..

"Kejap la..haishhh..." omel Emily sendiri sebelum kawasan sekelilingnya bertukar menjadi putih...

End flashback...

Sedang asyik dia mengelamun...

Tok..tok..tok..

"Hai ... Macam mana awak rasa sekarang?" sapa Minami sambil tersenyum mesra. Dia juga membawa bersama sedulang sarapan untuk Emily .

"Erkk..Hai..awak siapa?" kata Emily sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Serta merta..dulang yang di bawanya terjatuh ke lantai. Dia berlari ke arah Emily dan memegang bahu Emily. Air mata yang berkolam di dalam matanya cuba di tahan sebaik mungkin.

"Emily..awak tak ingat saya ke? Ni sayalah Minami..kawan awak"

"A?....saya..saya macam pernah dengar tapi dekat mana ye?"

"Emily..jangan la main-main..tak kelakar la awak tahu tak." kata Minami dengan suara yang bergetar. Air mata yang bertakung tadi akhirnya melimpah juga.

"Hehehehe...Alolololo..jangan la menangis..saya guru je la. Saya saja je nak tengok awak ni sayang saya ke tak? Sorry.." kata Emily. Tangannya naik mengelap pipi Minami yang basah. Kesian Minami..

"Ishh..tak lawak la. Saya mati-mati ingat awak hilang ingatan. Jangan la buat saya macam ni."

"ok..ok..patik berjanji tidak akan mengulanginya lagi. Hihihi.."

Fallen in LOVE.. ( SKY KINGDOM ) Where stories live. Discover now