' Aku kena siasat.. Ye.. Siasat.. Tapi, nak mula dari mana ya? ' Emilly bermain dengan rambutnya... Fikir.. Fikir and terus fikir..
' Ahhh... Tak dapat idea la... Macam mana ni.. 😵😵' Emilly meramas rambutnya sehingga tak ada rupa rambut dah (😕)
Malas nak berfikir banyak. Akhirnya Emilly melangkah masuk ke dalam kelas nya. Malas nak fikir fasal hal tadi. Masuk je dalam kelas, dia ternampak Naomi sedang mengelamun.
'Dah kenama minah ni... Tadi masa dekat bilik pengetua bukan main happy... Sekarang muka mengalahkan tempayan.. '
"Kau dari mana ni? Kenapa lambat masuk kelas? " sapa satu suara... Dan Emilly memang kenal dengan suara tu.. Siapa lagi kalau bukan.. Ketua kelas yang tercinta(😪)..Alex!
" Ohhh.. Erkk.. Tak saya dari tandas tadi. And.. Saya ada terserempak dengan Cikgu Reen. Dia cakap dia tak dapat nak masuk kelas hari ni. Ada emergency call.."
"Emmm"
' Like seriusly.. Aku punya la cakap panjang lebar, dia jawab 'emmm' je 😡.. Haihhh.. Apa la nasib dapat ketua kelas macam ni. '
Dengan hati yang membara... Emilly kembali ke tempat duduknya.
"Naomi.. Kalau saya nak tanya awak something boleh? "
"...."
"Naomi.. Awak dengar tak ni? "
"..."
' Dah kenapa pulak budak ni.. Aku panggil tak menyahut.. Haaaa 😏..aku tahu nak buat apa.. '
Emilly merapatkan bibirnya ke telinga Naomi. Dan...
"Hellooo.. Naomiiii!!"
"Arghhh.. Sakit la telinga saya..😢"
"Tu la.. Saya dah panggil awak banyak kali. Awak tu yang tak dengar. Awak mengelamun yaaa.. 😏"
"Mana ada saya mengelamun.. 😳"
"Naomi.. Walaupun kita baru je kenal. Saya boleh rasakan yang awak tengah fikirkan sesuatu. Melihatkan daripada muka awak yang macam tempayan tak siap tu.. Saya tahu awak tengah mengelamun.. "
"Wait.. Awak cakap muka saya macam tempayan tak siap? How dare you.. 😢😣.."
"Ehh.. Awak jangan la buat drama air mata pula dekat sini.. Saya gurau je la.. "
"Mana ada saya nangis.. Pandai je buat cerita.. "
"Ye la.. Ye la.. So, tak nak share dengan saya ke? Awak tengah fikir fasal apa? "
"Tak ada apa la.. "
"Fasal saya kan? " wajah Emilly yang daripada mulanya ceria, bertukar kepada serius.
"Ma.. Mana ada.. Saya tak fikur apa-apa pun"
"Naomi.. Awak mungkin boleh tipu orang lain.. But not me.. I can read your face..it tell me everything. "
"Sa-saya... Sebenarnya.. "
"Awak sebenarnya tahu fasal identiti saya. Awak tahu dekat mana tempat asal saya. Saya dah dengar semuanya. Patutla awak tanya saya macam-macam sebelum ni. " nada yang mulanya serius bertukar kepada nada yang lebih sayu.
"Ma-macam mana awak tahu.? "
"Saya dengar. Saya ada dekat bilik pengetua waktu tu. Saya dah dengar semuanya. "
"Sa-saya mintak maaf. Saya tak tahu macam mana nak bagitahu awak. "
"Jangan la mintak maaf. Awak tak salah pun. Saya yang salah sebab tak percaya cerita awak. "
YOU ARE READING
Fallen in LOVE.. ( SKY KINGDOM )
FantasyEmilly seorang yang berhati lembut dan ceria. Ramai yang tidak mengetahui identiti sebenar gadis ini. Dia sendiri pun tak tahu identiti and dari mane asal usulnya. Kedatangan seorang jejaka telah merungkai segalanya. 😯 Jejaka yang bergelar dan di...