Keesokkan harinya, Emilly pergi ke sekolah seperti hari-hari biasa. Cuma pada hari itu, Yumi tidak dapat menemannya pergi ke sekolah sekali. Katanya ada hal yang dia kena uruskan. Jadi dia kena bertolak ke sekolah lebih awal.
'Agak-agaknya Naomi datang sekolah tak hari ni.? Tapi kenapa aku macam pernah nampak je abang dia ye? Macam pernah jumpa.. Tapi di mana ya... '
Emilly berjalan dan menyepak batu-batu yang ada dia jalan raya sambil berfikir. Tanpa dia sedari, ada sepasang mata yang daripada tadi meng'usha'nya dari belakang.
Someone pov
'Aku dah jumpa kau. Kali ni tak ada sesiapa dapat halang aku. Aku akan pastikan kau jadi milik aku. TUNGGU AKU.. TUAN PUTERI.. '
End pov
Sebaik sahaja Emilly sampai di hadapan pintu pagar sekolah. Dia agak terkejut sebab ada beberapa orang pelajar sedang menunggu dia di situ. Mereka semua berjalan menghampiri Emilly.
"Awak ok? Kenapa datang sorang je? Yumi mane? Dia sakit ke? "
DUSHH..
"Sakit la... 😢" kata budak perempuan itu menggosok kepalanya. Mana taknya kena ketuk dengan kamus weiii... Sakit gila!!
"Kau ni kan cuba tanya satu-satu. Macam mana dia nak jawab kalau kau tanya soalan banyak macam tu. "
"Biar la.. Yang kau sibuk kenapa? "si gadis menjeling kearah lelaki tersebut.
********************
Emilly pov
Baru aku perasan sesuatu. Budak-budak ni bukan daripada kelas aku ke?
Kenapa diaorang layan aku baik sangat? 😕 Aku tak sempat nak berkenalan dengan diaorang pun semalam. Tapi...kenapa mereka terlampau baik. Macam dah kenal aku lama.
Tapi .....kenapa macam tak cukup orang? seorang je yang tak ada kat sini kecuali Naomi. Siapa ya..??
1,2,3,4,5,...kalau kira aku sekali baru ada 6 orng. Tolak Naomi 7 orang. Lagi sorang...Haa...!! Budak cermin mata tak ada.. Mana dia pergi? Tak akan lah dia sakit kut? Nanti la tanya diaorang.
End pov
"Hello... Hello.. " gadis berambut sedikit coklat keemasan tersebut melambaikan tangan ke hadapan muka Emilly.
*****************************
Kacau jap.. Nak tunjuk gambar kawan sekelas Emilly..
Nama : AyumuUmur : 15 tahun
Keturunan : ?
Power : ?
YOU ARE READING
Fallen in LOVE.. ( SKY KINGDOM )
FantasyEmilly seorang yang berhati lembut dan ceria. Ramai yang tidak mengetahui identiti sebenar gadis ini. Dia sendiri pun tak tahu identiti and dari mane asal usulnya. Kedatangan seorang jejaka telah merungkai segalanya. 😯 Jejaka yang bergelar dan di...