1// hot maar slecht

1.4K 32 3
                                    

Pov Fay Caldwell

Met een klik op de knop, verstuur ik mijn verslag naar mevrouw Wurmwoods. Ik ben keurig op tijd met het inleveren van mijn verslag over de koude oorlog. Ik klap mijn laptop dicht en pak mijn biologie boeken erbij. Ik sla het open en begin met het maken van de opdrachten. 'Fay, kom je eten?' roept mijn broer. 'Ja kom eraan.' Ik klap mijn boek weer dicht en sta daarna op om naar beneden te lopen.

Ik sprint de trap af. In de gang komt me al een heerlijke geur te gemoed. 'Ruikt lekker.' Ik pik gauw een stukje stokbrood uit een bakje. 'Hey, afblijven.' Ik krijg van Carter een tik over mijn vingers. 'Sorry.' mompel ik met mijn mond vol brood. Carter lacht even en zet dan een pan vol spaghetti op tafel. Hij gaat tegenover me zitten. 'Eten papa en mama niet mee?' vraag ik.

'Ze moeten overwerken en zijn laat thuis.' Ik zucht even en schep spaghetti op. 'Eet smakelijk.' zeg ik en in stilte eten we ons eten op. 'Ik ruim wel af.' zeg ik als ik het op heb. 'Was ook de bedoeling aangezien ik gekookt heb.' Carter knipoogt even. Ik sta op en begin met het afruimen van de tafel. 'Heb je je huiswerk af?' vraagt Carter. 'Bijna.' zeg ik en ruim de vaatwasser in. 'Goed zo. Ik ben vanavond weg dus je mag Harper en Luna wel uitnodigen.' zegt Carter. 'Oké, dan doe ik dat.' zeg ik.

Ik was gauw mijn handen en droog ze af. Daarna loop ik gauw de trap op. Ik ga achter mijn bureau zitten en maak gauw mijn huiswerk af. Daarna bel ik Luna en Harper op om te vragen of ze vanavond langskomen. Harper liet zich dat geen tweede keer vertellen en Luna zei dat ze onderweg was omdat Harper haar al had geappt nadat ik Harper had gebeld.

Niet veel later gaat de bel. Ik storm de trap af en ren naar de deur. 'Feestje.' roept Harper als ik de deur open doe. Ik begin te lachen en laat Luna en Harper binnen. 'Carter is vanavond niet thuis, dus ik dacht aan een filmavond.' zeg ik. Luna zwaait met een tas met eten. 'Banken aan de kant, en alle kussens en dekens op de grond.' roep ik.

Samen met Luna schuif ik de banken aan de kant terwijl Harper in de keuken de snacks en het drinken klaar maakt. Ik zet de grote tv aan. 'Romantiek, comedy of horror?' roep ik. 'Comedy.' hoor ik vanuit de keuken. 'Romantiek.' zegt Luna. 'Zullen we dan maar een romcom doen?' stel ik voor. 'Ja.' roepen ze in koor. Harper komt met een dienblad vol lekkers de kamer ingelopen. Ik gooi de kussens en dekens in het midden van de woonkamer en ga zitten.

'Ik heb gehoord he, dat Calvin Fowler het heeft uitgemaakt met Aubrey Martin.' zegt Harper. 'Wat boeit mij dat nou? Calvin Fowler spoort niet en is niks meer dan een slechte invloed.' zeg ik. 'Pardon? Calvin is de hottie van de school. De jongen die elk meisje laat kwijlen.' gilt Luna zowat. 'Nou mij niet.'  'Kom op zeg Fay, je hebt wel eens naar hem omgekeken.' zegt Harper. 'Nee, ik val liever niet op bij hem en zijn hulpjes. Ik focus me op goeie cijfers en een toekomst.' zeg ik.

Luna en Harper beginnen te lachen. Verontwaardigd kijk ik ze aan. 'Die ene keer in de gang dan? Toen je je boeken liet vallen en Calvin ze voor je oppakte.' 'Dat was een keer en hij knalde tegen mij op waardoor ik mijn boeken liet vallen. Het was eenmalig.' Ik druk op play en zo begint de film. 'Wie weet weet hij nog wel wie je bent.' zegt Luna. 'Ach kom op, wie wil er nou zo'n nerd als vriendin?' grapt Harper. Ik gooi een kussen naar haar hoofd. 'Geintje hoor.' Ze geeft me een knipoog. Ik lach even.

'Sshht. Ik probeer de film te volgen.' zegt Luna overdreven. Ik lach even. Luna heeft gelijk. Calvin is de hottie van de school, maar hij is slecht, ontzettend slecht. Ik probeer daarom ook niet met hem in aanraking te komen.

Want wie weet wat er dan zal gebeuren.

From sweet to bitterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu