Pov Fay Caldwell
Blij loop ik de school in. Harper en Luna staan al te wachten. 'Waarom kijk jij zo blij?' vraagt Luna. 'Oh niks.' zeg ik triomfantelijk. Harper kijkt weg. Ik merk dat er wat aan de hand is. 'Harper gaat alles goed?' vraag ik. Ze schudt haar hoofd. 'Wat is er gebeurd?' vraag ik. 'Ik heb seks gehad met Flynn.' zegt ze. Ik sla met mijn hand voor mijn hoofd.
'Hoe kon je zo dom zijn?' roept Luna. 'Ja weet ik veel. Ik voel me een slet.' roept ze en beent daarna langs ons heen. Luna wil achter haar aan gaan. 'Laat haar maar even. Ik denk dat we eerder de aanstichter van dit alles moeten aanspreken.' zeg ik en loop daarna naar het rokershok waar ze inderdaad ook staan.
'Serieus?' roep ik. Ik wijs naar Flynn. 'Niks is serieus babe.' lacht hij. 'Begin jij ook al?' roep ik. Ik stap op hem af en prik met mijn vinger in zijn borst. 'Ik pak je terug. Ik ga wraak nemen op iedereen die mij of mijn vriendinnen pijn heeft gedaan.' zeg ik en kijk naar Calvin. 'Inclusief jij.' roep ik en wijs naar hem. Hij loopt naar me toe. 'Ik wens je veel succes.' lacht hij en ik voel een adem in mijn nek. 'Ik zei toch, welkom aan de slechte kant.' fluistert hij.
Ik blijf stil, niet wetende wat ik moet zeggen. Ik zet een stap naar achter. 'Kijk maar uit Flynn, ons prinsesje hier pakt je hoor.' Calvin en Flynn beginnen te lachen. 'Moet jij niet ergens anders zijn?' vraagt Calvin lachend. 'Shit.' roep ik. 'Als jij nog een keer bij Harper in de buurt komt he, ik maak je af.' zeg ik al wijzend naar Flynn en loop daarna weg.
'Waar was je?' vraagt Luna. 'Sorry, ik was even druk. Hier.' zeg ik en geef Luna de Usb-stick. 'Daar staat de presentatie op.' zeg ik. Luna en ik zitten sinds kort bij de cheerleaders. Vandaag houden we een presentatie met de groep en dan moet voor een hele aula vol jongens en meisjes. Laat ik nou per ongeluk het filmpje van Noah erin hebben gezet.
***
'Bedankt voor jullie aandacht allemaal. Als laatste hebben we nog een filmpje voor jullie.' zegt Brooklyn, onze aanvoerster. Ze klikt het filmpje aan en algauw begint iedereen te lachen. Op het filmpje is te zien hoe Noah over een meisje heen kotst. Het meisje waar hij mee vreemd is gegaan toen. Ik ben direct naar huis gegaan toen maar blijkbaar heeft Calvin het stiekem gefilmd.
Ik kijk naar Noah die met een rood hoofd de aula uitloopt terwijl kinderen hem na lachen. Mijn ogen zoeken daarna direct die van Calvin. Hij klapt en kijkt me daarna recht in mijn ogen aan. Plots wordt ik mee getrokken door Luna. 'Zeg me niet dat jij dat filmpje erin hebt geplakt?' spuugt ze van woede. 'Rustig, hij verdiende het.' zeg ik. 'Brooklyn verdenkt mij straks omdat ik haar die usb gaf.' 'Rustig, de link wordt gauw gelegd. Dan word ik maar een aantal dagen geschorst maar dit voelt gewoon te goed.' zeg ik.
'Prima.' zegt Luna en loopt daarna boos weg. Wat heeft die in een keer? Ik kijk om me heen. Mensen lachen nog steeds en intussen is er ook een leraar bij gekomen. 'Fay Caldwell, mijn kantoor nu.' roept de rector. Ik schrik even en knik dan. Ik loop langs Calvin, Flynn en Alan richting het kantoor van de rector. Ik neem plaats op de stoel voor zijn bureau.
De rector gaat zitten en ik bekijk hem goed. Ik heb hem eigenlijk nog niet zoveel gezien, vooral omdat ik normaal altijd mijn best doe. Hij heeft grijs haar en een stoppeltjes baard, is behoorlijk dik en heeft een streng gezicht.. 'Fay, de leraren maken zich zorgen om je. Je was altijd zo'n goede leerling. Je cijfers zijn in een keer omgeslagen en dan nu deze streek. Waarom?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Hoe weet u eigenlijk dat ik het was?' 'Iemand kwam het vertellen. Je komt er vanaf met een week nablijven.' Ik knik. Luna heeft me dus verraden.
'Om even terug te komen op uw vraag, ik wil niet meer perfect zijn. Ik haat perfect zijn. Niemand is dat dus ik ook niet meneer.' zeg ik. 'Je bent een van onze beste leerlingen Fay. Je hebt zoveel studiebeurzen. Verknal dat niet. Denk aan de toekomst.'
Welke toekomst?
JE LEEST
From sweet to bitter
Romance'Als je er eenmaal van geproefd hebt, wil je niet meer terug.' Wanneer de lieve Fay een voorproefje krijgt van het slechte, slaat alles om. Ze veranderd van de lieve suikertante naar het bittere kreng dat de school terroriseert. En dat allemaal omd...