012 Bad Mama

284 50 0
                                    

[APPA JEON STORY]
BAD MAMA
__________________________


No one p.o.v

"Err mian. S-saya..........emm saya......over sangat ke tadi?" Nawoo menunduk muka. Rambut yang panjang bawah paras bahu itu digunakan untuk tutup separuh wajah. Terasa berbahang pipi.

Agak gedik.

Seketika itu,dia menoleh memandang Jungkook dengan mata yang membuntang.

Terkejut dibuatnya.

"Oh ya,awak! Saya lupa nak bagitau. Heo Woon demam! Suhu dia tinggi sangat. Apa kata awak naik cek dulu." Lantas sahaja Jungkook berlari ketingkat atas dan meninggalkan ommanya sendirian.

"Errr ahjumma. Saya naik atas kejap eh?" Nawoo menunduk kepala lalu mengikuti jejak Jungkook.












Setelah memastikan keadaan Heo Woon yang semakin membaik,mereka beredar keluar. Namun lengan baju kemeja Jungkook dia tarik perlahan.

"Err Jungkook. Omma awak tu....emm dia.....garang ke?"
Soal Nawoo dengan kening berjungkit.

Mendengar ayat itu,Jungkook menjungkit kening. Satu idea nakal muncul.

"Garangg!!! Apa yang kau nampak tadi tu,semuanya acah je. Bila kau dah rapat dengan omma aku,fuh kecut perut! Dia punya garang tu,tiada siapa boleh saingi biar singa sekalipun."
Ujar Jungkook sekadar ingin menakutkan gadis itu.

Sebenarnya tiadalah garang sampai tahap singa pun tak boleh lawan. Puan Jeon ni

"Awak biar betul ni?" Bibir bawahnya digigit.

"Betul....Sedangkan aku anak kandung dia pun,takut dengan dia. Bila mood dia dah swing,fuh tuhan je tau."

Melihat wajah gelisah Nawoo buat dia rasa ingin melepas tawa. Tapi ditahan jua. Takut perasan pula gadis itu yang dia sebenarnya hanya sekadar mengusik.

"Kook!!!!!!!!!!!!!"

Suara milik Puan Jeon bergema diseluruh rumah.

"Omma aku dah panggil tu. Jom turun cepat,kalau tak habis kau"

Tangan Nawoo ditarik.

*slowmotion*

Wo wooo Jeon Jung Kook. Hang tarik tangan siapa tu hah? Ya tuhan,apa ni Jungkook?! Kau fikir sweet ke?

"Nae omma?" Pegangan tangan mereka masih tidak dilepaskan. Melirik mata Puan Jeon kearah tangan kedua-dua manusia dihadapannya ini.

Berpegangan. Amboi!!!!!!!

"Ehermm,lama lagi ke nak lepas genggaman cinta hati kamu tu?"

Puan Jeon menyilangkan tangan dia dada. Hah itu dia. Sisi Puan Jeon dah keluar.

"Eo? Ahh.....m-mian. Tertarik"
Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Yeke tertarik? Alasan tchㅡcakap jelah kalau nak pegang lama-lama. Tak payah bagi alasan TER..Alasan basi" Sejurus itu Puan Jeon naik ketingkat atas.

"Omma. Nak pergi mana?"

"Nak naik ataslah. Nak tengok cucu omma"

Nawoo dan Jungkook berpandangan satu sama lain. Masing-masing mengukir senyuman.

***

Pintu bilik Jungkook Puan Jeon buka perlahan. Dengar tadi,budak nama Heo Woon tu demam. Jadi dia cuba untuk tidak menganggu.

Semua yang terjadi Jungkook sudah cerita. Bermula dari dia jumpa seorang budak lelaki sehinggalah dia hampir langgar seorang gadis.

Bila Jungkook cakap yang dia nak ambil budak tu sebagai anak angkat dan gadis bernama Nawoo itu sebagai bakal isteri,dia pun angguk sahajalah. Kalau itu keputusan Jungkook dan selagi tidak membebankan
dia okay.

Lagipula,dia tidak mahulah kalau gadis dahulu yang bernama 'Hanna' itu akan datang semula.

Bila tengok kehidupan Jungkook sekarang, dia nampak lebih baik berbanding semasa dia sendiri.
Makan pakai Jungkook dijaga oleh Nawoo walaupun belum bergelar isteri.

Nawoo pun nampak baik. Pandai melayan Jungkook.

Tentang budak lelaki tu,sebenarnya baik juga ambil jadi anak angkat. Bolehlah belajar jaga anak sebelum timang anak kandung sendiri...

EHEHEHE

Panjang pulak dah cerita. Kㅡkita teruskan.....

"Hi" sapa Puan Jeon sebaik sahaja figura Heo Woon kelihatan.

Heo Woon yang sedang merenung siling menoleh kearah Puan Jeon.

"Eo? Nugu? Ahjumma siapa?"

"Ahjumma ni omma Jungkook. Neo Halmeoni [ nenek kamu ]"
Puan Jeon duduk dibirai katil.

"Halmeoni?"

"Nae. Halmeoni Heo Woon" Senyuman diukir.

"Ooooooo....halmeoniii" Heo Woon mengangguk.

"Halmeoni dengar kamu demam? Meh sini,halmeoni cek" Heo Woon mendekati Puan Jeon.
Dahinya disentuh.

"Demam kamu dah kebah. Dah minum ubat?" Badan Heo woon dibaringkan perlahan. Selimut ditarik hingga keparas dada.

"Belum. Tapi dah rasa ok" Heo Woon ukir senyum. Terasa bertuah sungguh kehidupannya. Dikelilingi orang baik,ambil berat.

"Aigoo. Kyeopta....Woon tidurlah. Rehat" Kepala budak lelaki itu diusap perlahan.

Sementara itu.......


"Jungkook. Awak kata omma awak garang. Tapi dia nampak baik je tu. Nampak penyayang"

"Kau nampak omma macam tu sebab dia dengan Heo woon. Woon kan budak lagi. Cuba kalau kau? Dah tua bangkak? Mesti teruk kau kena punya mehhh"

Nawoo apa lagii..kecut dibuatnya....






































[C] Appa Jeon Story + JJKWhere stories live. Discover now