(dress kahwin nawoo sebelum ni lain dan sekarang ni lain kan? so terpulang lah nak imagine nawoo guna dress yg atas atau yg chap. sebelum ni)
Hari demi hari,akhirnya waktunya tiba. Hari perkahwinan mereka yang ditunggu-tunggu disambut meriah. Mereka berdua sudah sah menjadi suami isteri.
Sepatutnya pada waktu inilah,mereka bergembira,gelak ketawa. Tapi tidak bagi seorang ini.
Heo woon yang tadinya teruja,masam muka pula.
"Hey boy appa! Kenapa muka ni? Sejak kebelakangan ni,appa tengok Woon asyik senyap. Mesti Woon ada sorokkan sesuatu dari appa kan?" Jungkook melutut dihadapan Heowoon untuk menyamai ketinggian budak lelaki itu.
"ani. mana ada"
"habistu?"
"tiadalah appa. Appa pergilah layan tetamu dulu. Kesian mama Nawoo." heowoon tayang senyum.
"okay. tunggu sini je tau. kalau nak pergi mana-mana bagitau appa,mama nawoo atau halmeoni." heowoon mengangguk perlahan. Kepalanya diusap lembut oleh Jungkook.
Pertembungan dengan appa kandungnya tempoh hari asyik muncul difikiran.
heowoon bangkit dari kerusi dan menuju ketandas. namun belum sempat dia mendekati tandas,mulutnya terlebih dahulu ditutup seseorang.
"Appa ㅡjajzkak!#$/^&*()!!"
hannawoo p.o.v
kaki yang terasa lenguh aku urut perlahan. Jungkook yang masih melayan tetamu aku pandang sekilas sebelum meliar mencari heowoon. namun tiada kelibat budak kecil itu muncul.
Aku mendekati Jungkook. Bahunya aku sentuh perlahan. Aku hanya lemparkan senyum pada tetamu yang bersama Jungkook dan menarik Jungkook sedikit jauh.
"Jungkook,nampak Heowoon tak? saya tak nampak dia pun?"
"tadi ada. aku nampak dia duduk kat sana tadi." Jungkook menuding jari kearah kerusi yang kosong.
"saya tak sedap hatilah Jungkook. " bibir bawah aku gigit. Risau.
sejaj dua menjak,aku perasan akan perubahan Heowoon. senyum pun dah tak macam selalu. muka asyik masam memanjang.
"alah. mungkin dia ada kat sekitar sini. manatau dia jalan-jalan. kejap lagi dia baliklah" Jungkook pegang bahu aku sebelum kembali melayan tetamu.
aku menggigit jari dan bertindak untuk mencari satu bangunan rumah.
heowoon p.o.v
buka sahaja mata,sakit kepala mula rasa menyengat. Air mata yang mengalir tanpa disedari aku lap.
aku memandang kearah seorang lelaki dewasa yang berada ditempat duduk pemandu. Wajahnya aku pandang melalui cermin hadapan.
"Dah bangun hm? tidur lah balik. sebab lepasni appa tak boleh jamin yang JEON Heowoon akan tidur lena" Ujarnya sinis. Perkataan JEON ditekankan.
"appa Jung. A-appa nak bawa Woon pergi mana?" aku menggigil ketakutan.
"ah,appa nak bawa Woon pergi satu tempat ni. Suprise. mana boleh bagitau ahahahah" Dia ketawa perlahan.
"A-appa nak jual W-woon lagi? Janganlah appa." Aku menunduk. Air mata mengalir deras.
"Jual? hmm entahlah. Patut ke appa jual kamu?" Dia ketawa lagi. Ketawa gembira.
"K-kenapa appa sanggup jual Woon? Appa janganlah gilakan duit hiks"
"kalau appa tak jual kamu,appa tiada duit. Bila appa tiada duit,boss appa akan bunuh appa. Bila dia dah bunuh,appa akan mati.Tapi,appa tak nak mati jadi appa nak jual kamu"
"Appa berubah lepas omma tinggalkan appa." ujarku perlahan.
"tchㅡOmma kamu tu tiada guna kamu tau tak? Dia tinggalkan appa dan bawa semua duit appa lepastu cari jantan lain. Dia tinggalkan kita dengan keadaan berharta tapi kita jadi papa kedana. Betina tak guna tu memang patut mati"
"Tak sia-sia aku bunuh dia"
"Mati? O-omma dah mati?" aku pandang wajahnya melalui cermin hadapan. Wajahnya sedikit cuak.
"N-nae? A-ani dia tak m-mati"
Ujarnya gelabah."A-appa bunuh omma?" sekali lagi,air mata mengalir deras.
"Y-ya arghhh anii! appa tak bunuh. jerk apa aku cakap ni" suaranya perlahan tapi dapat aku dengari. Rambutnya dia ramas kasar.
"Jadi betul lah,appa bunuh omma! Omma kandung Woon dah mati hiks" Aku menjerit kuat. Spontan dia menghentikan kereta dan memandang kearah ku yang berada di tempat duduk belakang.
"kau diamlah budak! Argggggggghhhh! Jangan ingatkan aku benda tu!"
"ani! Appa dah bunuh omma! Woon akan bagitau semua orang yang appa pembunuh!" Aku membuka pintu kereta dan berlari selaju mungkin.
tapi dengan langkah yang kecil,mana mampu untuk lari dari lelaki itu.
"kau sini budak! Nahas kau!"
malang,dia dah dapat aku.
--------
TBC♡
YOU ARE READING
[C] Appa Jeon Story + JJK
Фанфик"Appa" "Kau siapa budak?" "Anak appa lah tak ingat ke?" "Eh? aku kahwin pun tak pernah. Mana datangnya anak?" Cast: Jeon Jung Kook,Jeon Heo Woon,Han Na Woo Genre: Romance,Comedy Status: Slow Update /Edit Start: 22 September 2018 End: ㅡ Cover by @lic...