[APPA JEON'S STORY]
Who are you?_____________________________
"Siapa perempuan tu?" Soal Puan Jeon. Tubuh seorang gadis yang sedang baring dikatil Jungkook menjadi tumpuan mereka."Entah. Dia pengsan,jadi Kook bawa dia balik. Tak sampai hati pulak nak biar dia terbaring kat tengah jalan. Manalah tau nanti ada kereta lalu? Mati dia kena langgar" Omel Jungkook. Kesan lebam diwajah gadis itu menimbulkan rasa simpati di hari mereka berdua.
"Kenapa tak bawa ke hospital?"
"Alah,alang-alang tadi dah dekat rumah,Kook balik jelah terus. Lagipun dia pengsan je. Bukan nazak pun" Ujar Jungkook selamba. Namun,pantas sahaja lengan Jungkook menjadi mangsa cubitan Puan Jeon.
"Arkh omma!" Jungkook mengadu sakit. Siapa sangka? Walaupun Puan Jeon sudah berumur,cubitannya memang kekal berbisa.
"Aduh kamu ni. Macam mana boleh fikir macam tu? Manatau dia ada penyakit ke? Tulang dia retak sebab kena pukul? Kamu tengok tu muka dia dan lengan dia. Habis lebam semua"
Mereka senyap seketika sebelum Puan Jeon kembali bersuara.
"Hah,satu lagi. Budak lelaki tu pulak? Kamu pungut kat mana pulak?""Jungkook jumpa dia kat mall. Tetiba dia panggil Kook appa."
"Hah?! Appa? Kamu dah kahwin? Kahwin lari? Kamu kahwin tak bagitau omma? Ataupun kamu dah terlanjur dengan seseorang? Baik kamu cakap cepat!" Puan Jeon menuding jari kearah Jungkook. Terkejut dia tatkala mendengar penjelasan Jungkook sebentar tadi.
"Ish bukanlah omma. Apa pulak sampai kesitu. Kook masih suci k? Jungkook tak pernah terlanjur dengan sesiapa pun even dengan ex Kook,Hanna. Omma bagilah Kook habiskan dulu"
"Ok ok teruskan"
"K macam ni,first Kook bla bla blaaaa...................................................................,lepastu Kook bawalah dia balik. Kesian Kook tengok dia"
"Aigoo,anak omma. Baiknya hati kamu. Tapi tulah,jangan pulak terlalu baik hati sampai kamu dipergunakan pun tak sedar"
Serta merta wajah Jungkook berubah riak. Terasa di perli dirinya apabila Puan Jeon mengungkapkan ayat terakhir itu.'Omma mention Hanna ke?'
"Dahlah,kamu pergilah kerja dulu. Biar omma tengok-tengokkan diorang berdua ni. Lepas kamu balik kerja nanti,omma nak balik. Kedai omma tiada siapa nak jaga"
---
Jk's p.o.v
"Arghh!" Pantas aku bangun dari tidur tatkala suara jeritan menyapa telinga. Aku berlari kearah bilik yang dimana gadis itu ditempatkan.
YOU ARE READING
[C] Appa Jeon Story + JJK
Fanfic"Appa" "Kau siapa budak?" "Anak appa lah tak ingat ke?" "Eh? aku kahwin pun tak pernah. Mana datangnya anak?" Cast: Jeon Jung Kook,Jeon Heo Woon,Han Na Woo Genre: Romance,Comedy Status: Slow Update /Edit Start: 22 September 2018 End: ㅡ Cover by @lic...