*stephanie*
'Auw' zeg ik.
'Sorry sorry sorry, twas niet mijn bedoeling om... Steph?'
'Laurens???'
Het is even stil, laurens helpt me recht.
'Hoe kon je...' dat is het enige dat ik kon zeggen
'Sorry'
'Hoe kon je... Mij alleen laten bij die klootzak! En dan ook nog eens tegen mij aanlopen, je weet waar schoenearts toe in staat is!'
Ik kookte van woede.
'Nee dat weet ik niet omdat jij mij niet in vertrouwen neemt om het te zeggen.'
'Logisch als je alles voor me verpest!'
'Ik wilde je verdedigen ma ik ging per ongeluk iets ge ver, Het was jou idee om me mee naar de bijles te pakken niet de mijne!'
'Weet je laat ook maar, ik hoop dat de directrice je geschorst heeft om je wangedrag en dat ik je nooit meer hoef te zien! Die film kan je ook op je buik schijven!'
Ik ren weg.
'Stephanie wacht ik.....'
Ik veeg de tranen van mijn gezicht en maak me klaar voor de volgende les.
Fysica, ben ik nu echt niet in de mood voor, gelukkig heb ik dit vak niet samen met laurens, die hoef ik nu echt niet meer te zien. Ik besluit voor de les nog even naar het wc te gaan. Ook dat nog! Jessica (leider van de truttenclub) staat haar nagels te lakken, ik probeer vriendelijk te lachen en verdwijn een wc kotje in.
'Hij is wel lekker hé, die leerkracht geschiedenis en nederlands? Hmmm schoenearts.' jessica zet haar lelijk lachje op.
'Volgens mij wil hij je doen steph'
Ik negeer haar.
'Och stephie, ik weet dat jij hem ook wilt. Ofnee jij wilt laurens! Juist ja...'
Ik spoel rustig door, maak de deur open draai mijn rug naar jessica en ga richting de deur.
' of nee, jij doet ze gewoon allebij, vieze hoer!'Van woede, draai ik me om en geef jess Een flinke klap in haar gezicht. Ze staart me vol ongeloof aan waarna ze woest woed en me dubbel zk hard in het gezicht slaat. Heb ik pech dat ze aan kickboxen doet. Ik val met een smak op de grond en probeerd de stampen in mijn buik te negeren.
Mijn zicht wordt stilletjes aan zwakker en zwakker en ik vind de moed niet meer om iets te zeggen. Zwarte vlekken dansen als een balarina voor mijn ogen.
'Steph?'
'Stephie?
Stephanie?
Ik begin bij te komen. Ik hoor jessica huilen.
'Kijk haar hand staat nog in mijn gezicht!!!! Vuile hoer dat ze is!'
'Doe niet zo flauw!' het is lenearts die dat zegt.
'Stephanie?'
Ik doe mijn ogen lichtjes open. Oh nee het is schoenearts, hij zit op zijn hurken bij me en kijkt me strak aan.
'Lenearts! Volgens mij komt ze bij.'
Ook lenearts gaat bij me zitten.
'Je hebt gelijk! Neem jij haar anders mee naar het ziekebedje en blijf bij haar voor mocht ze het bewustzijn weer verliezen, ik moet naar een vergedering met de directrice, laat haar niet alleen!.'
'Ja, dat is goed!'
Twee sterke armen tillen me op en ik voel me verplaatst worden.
'Steph?????'
Ik hoor marie naar me toe hollen.
'Schoenearts wat is er gebeurt?'
'Ze is gevallen'
' jess heeft me in elkaar geklopt'
Voeg ik er suf aan toe zodat de roddel over jessica de ronde kan gaan doen.
'Die vuile...'
'Waar is laurens?' onderbreek ik haar.
'Geen idee, ik dacht dat hij bij jou was?'
'Wil je laurens gaan zoeken alstublieft ik heb ruzie gemaakt en het was volledig mijn fout, ik wil weten of hij oke is!'
Marie knikt.
'Ik breng haar naar het ziekebedje, zodat ze zich beter voelt, de dokter is al onderweg want we weten niet hoe erg het is , ze kan elk moment weer het bewustzijn verliezen.'
Marie knikt
'Laat u me alles weten?'
'Tuurlijk'
Ze lacht en vertrekt op zoektocht naar laurens.
Onderweg naar het ziekenbedje ondersteunt schoenearts me. Ik zie weer vlekken dansen.
'Schoenearts ik...'
Ik val maar schoenearts heeft me al opgevangen, hij draagt me nu in zijn armen en snelt naar het lokaal.Ik wordt weer wakker en schoenearts praat met een vreemde man.
Wanneer ze zien dat ik mijn ogen open lopen ze naar me toe.
'Hoe voel je je nu?' vraagt de vreemde man.
'Buh' ik heb hier geen zin in, ik wil slapen.
'Ik denk dat dat het wel oke is hoor meneer, kan je naar huis?'
'Mijn mama is werken, ik ga wel met de fiets.'
'Niets van' zegt de dokter. 'Dan blijf je hier of regelt iemand die je thuis af kan zetten én voor je kan zorgen of je blijft hier.'
Ik zucht.
'Ik heb niemand'
'Dan blijft u hier, ik weet zeker dat meneer goed voor u zal zorgen. U moet veel rusten, een hersenschudding is niet zo heel snel over dat je kan gaan fietsen. ook je evenwichtsorgaan is aangetast. Ik ben ervandoor, prettige dag nog!'
Prettige dag nog? Meende hij dat nu? Ik zucht
Schoenearts hoorde het.
'Gaat het wel met je?'
'Nee, en zeker niet nu jij hier bent.'
Het is even stil.
'Wat heb je tegen mij?'
'Was dat nou serieus je vraag?'
'Ja'
'Je noemt me steph, intimideert me, doet de deur op slot en zegt dat je me aantrekkelijk vind. Je bedrijgt me met een f*king mes!'
'Dat was mischien wat grof van me.'
'Denk je?'
Ik ben nu rechtopgaan zitten en leun tegen de muur.
'Maar ik bedoelde dat niet zo hé, ik ben ook maar een man met gevoelens!
'Pedofiele gevoelens! Dat is strafbaar!'
Het is even stil
'Je bent niet samen met laurens hé?'
'Jawel'
'Nee'
'Jawel'
'Nee'
'Ok je hebt gelijk ik ben niet smamen met laurens maar wat niet is kan nog komen!'
'Exact' schoenearts ogen intimideren mij.
'Vertel mij eens stephie..., waarom zou een leerkracht leerling relatie niet mogen?'
'Omdat het illegaal is?'
'Als jij het wetboek had opgesteld was het dan ook illegaal?'
'Uhhh....'
JE LEEST
LITTEKENS
RomanceStéphanie is 16 en woont bij haar ouders. Ook laurens (17) woont bij zijn ouders, al zou hij daar liever wegwillen. Wanneer Stephanie het slachttoffer word van een leerkracht met slechte bedoelingen, grijpt laurens in. Op een al dan niet goede manie...