014

235 25 2
                                    

Jimin POV

KANG'S MANSION.

Itu benda pertama yang aku nampak dekat tepi pagar rumah Haneul.

Gerbang masuk yang besar tu aku pandang. Ada beberapa ukiran dekat situ, dan berwarna putih. Cantik

Aku duduk dengan Haneul dekat seat belakang. Dia pun pandang je aku yang sebok tengok laman rumah dia tu sambil senyum.

Perkarangan rumah agam Haneul ni besar, luas dan cantik.

Dekat bahagian tengah laman ada satu kolam air pancut. Tengah kolam tu ada patung yang keluarkan air dari mulut dia.

Ala, macam dekat tempat omputih tu. Ha ni bawah ni. Ni lah gambaran rumah Haneul, bezanya tembok tinggi je ok.

 Ni lah gambaran rumah Haneul, bezanya tembok tinggi je ok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rumput pulak hijau je, segar. Tembok yang tinggi. Tak boleh panjat. Kang dah panjat, jatuh tergolek mati.

Tak pasal pasal.

Tapi rumah Haneul ni memang cantik gila. Tak sangka yang aku akan duduk sini.

Tiba je kereta di depan pintu, aku dan Haneul keluar sekali bila driver tu dah tolong bukakkan pintu kereta.

Senang kerja aku. Lol

Aku terus berdiri depan rumah Haneul yang besar tu. Besar gila, cantik pulak tu.

Rumah besar besar pun tapi tinggal tiga orang je Haneul ni. Motif?

Sebab diorang kaya. K diam.

Aku pergi ke arah bonet kereta dan nak ambil beg aku.

Tapi dihalang Haneul.

"Ehhhh! Tak payah angkat. Biar driver saya ni tolong bawakkan. Kita masuk je, ok?" Haneul pegang tangan aku daripada nak capai beg aku.

Aku hanya angguk dan ikut dia dari belakang masuk ke dalam rumah.

Masuk dalam rumah lagi la aku rasa nak pengsan, cantik gila.

Perabot dia tersusun, semuanya berwarna putih dan keemas emasan.

Ni aku nak duduk pun takut ni. Huh.

"Jom, kita naik atas. Kita tengok bilik awak?" Ajak Haneul.

Dia pegang tangan aku dan kitorang naik atas sekali.

Psycho Stripper | JiminWhere stories live. Discover now