023

205 15 1
                                    

"Lain? Apa yang lainnya?" Jimin menoleh Taehyung yang sedang mencabut rumput-rumput yang didudukinya.

Taehyung melepaskan keluhan yang berat. Dia berhenti daripada cabut rumput tu dan dia pandang sisi wajah Jimin yang termenung ke arah Han River.

"Kau lain. Dulu, kalau aku cerita sesuatu dekat kau, kau selalu bagi reaksi kat aku. Maksudnya, kasi respons lah. Sekarang ni, aku cerita pun kau macam dengar tak dengar je. Kau okay?"

"Aku okay je lah, Tae. Aku sama je. Cuma, tulah. Aku dah lama hidup keseorangan. Aku sunyi. Aku jadi janggal dengan orang." Jimin mula memeluk kedua belah lutut dia rapat ke dada. Matanya tertumpu pada wajah Taehyung.

"Aku tau tu. Tapi, sekarang kan aku dah ada dengan kau? Kau dah tak keseorangan, kan?" Taehyung tersenyum hambar. Dia menyentuh bahu Jimin.

Jimin tersenyum.

"Gomawo, Tae. Kau masih sama dengan Taehyung yang aku kenal dulu. Aku je yang berubah kan..." nada Jimin perlahan.

"Iya, kau ada masalah ke? Cuba kau cerita dekat aku? Mana tau aku boleh tolong ke, kan?" Taehyung mula duduk bersila menghadap Jimin. Bila sekali pandang nampak macam nak confess something. Lol

Jimin turut duduk bersila, tapi dia menghadap Han River. Dia tersenyum. "Takde masalah. Cuma, biasalah. Hidup sorang, persekitaran aku berlainan. Sebab tu aku berubah. Takpelah, kau jangan risau. Aku baik-baik je." Katanya hingga eye smilenya terbentuk.

Taehyung mula duduk merapati Jimin dan dia memeluk bahu Jimin. "Inilah Jimin yang aku kenal. Your eye smile. Aku rindu nak tengok tu. Kau buat apa sekarang? Dah kerja? Ke sambung belajar lagi? Yelah, kau kan budak pandai."

Jimin terdiam seketika. Ya, dulu dia memang budak pandai. Tapi, takat umur 16 tahun jelah. Lepastu mana ada dia sekolah sebab keluarga Haneul.

Jimin POV

Aku buat apa sekarang? Haih. Perlu ke aku bagitau Tae yang aku kerja dekat kelab malam? Aku takut dia taknak kawan dengan aku dah.

Iyelah, berkawan dengan lelaki yang mungkin akan dianggap murah oleh seseorang. Tapi, siapa kisah. Aku pun suka buat kerja tu. Duit banyak, memuaskan. Hidup aku senang.

Cuma...

Aku keseorangan. Tak pernah merasai titik bahagia lagi. Sebabkan aku hidup dalam kegelapan masa lalu aku.

Aku melepaskan keluhan yang kasar. Taknak fikir banyak. Jawab je yang ter mampu. Nafikan jelah.

Aku pandang sisi wajah Taehyung yang masih peluk bahu aku. "Aku tak kerja, dan aku jugak tak sambung belajar." Jawab aku tenang. Aku tersenyum memandang dia.

Senyuman aku yang menyimpan 1001 kenangan pahit manis.

"Habis tu, kau buat apa sekarang? Yah! Jimin ah. Cuba terus terang je dekat aku." Taehyung geram dan dia lepaskan pelukan dia dari bahu aku. Memandang wajah aku dengan muka serius.

Aku yang melihat hanya ketawa kecil melihat wajah cemberut Taehyung. Kelakar, kembang kempis hidung.

"Adalah. Satu hari nanti kau akan tau jugak." Kata aku lalu mencapai batu kecil dan membalingnya ke dalam sungai.

Entah, aku rasa tenang bila Taehyung ada dengan aku. Aku rasa bahagia. Jangan fikir bukan-bukan, aku tak gay. Aku cuma rasa diisi kekosongan aku ni dengan seseorang yang bermaksud kawan.

Tapi, dia hanya mengisi. Bukan dapat mengurangkan sisi gelap aku. Hanya aku je yang tahu, macam mana aku hidup dalam kegelapan suatu ketika dulu.

"Kau ni. Banyak sangat berahsia dengan aku. Fine, biar aku siasat kau sendiri. Dah kalau kau taknak bagitau sangat kan."

Psycho Stripper | JiminWhere stories live. Discover now