030

296 17 0
                                    

Yoon POV

Sekarang aku tak tau aku dah ada dekat bilik bawah tanah ni berapa lama. Duduk keseorangan dalam bilik yang gelap, dan sunyi ni lagi buatkan aku rasa kosong.

Aku cuba tarik rantai yang diikat dekat pergelangan kaki aku ni tapi macam sia-sia. Tarik lah kuat mana pun, takkan boleh bukak pun. Selebihnya hanya menyakitkan.

Takde guna aku tarik.

Setiap hari, pembantu rumah Jimin ni je yang melawat aku. Dia datang untuk bawak aku pergi bersihkan diri dekat tandas bawah tanah ni.

Yeonhwa tolong aku bersiap, buat rambut apa semua. Selesai, dia ikat balik rantai tu dekat pergelangan kaki aku. Lepastu, selang tiga jam dia akan datang untuk check keadaan aku.

Bila aku tanya bila aku boleh keluar dekat Yeonhwa, dia hanya diamkan diri dan tak layan aku. Dia buat aku ni macam patung. Dia teruskan uruskan aku tanpa berkata sepatah pun.

Kira okay lah, at least dia ada datang jenguk aku bagi makanan, uruskan aku sebagainya. Bukan macam Jimin.

Dia kejam.

Sangat-sangat kejam.

Dia tak pernah datang melawat aku sejak hari first aku kene kurung dekat sini sampai lah hari ni, entah berapa hari aku pun tak tau.

Aku tak tau keadaan luar langsung.

Yang aku buat dekat bawah ni cuma, mampu duduk, dan menangis. Aku tak sangka nasib aku jadi macam ni sejak aku ikut Jimin.

Menyesal.

Hari-hari aku diberi makan mashed potato dengan broccoli rebus.

Hari-hari sampaikan aku rindu nak makan makanan yang dihidangkan dekat ruang meja makan Jimin haritu.

Aku rindu nak duduk dalam bilik aku kat atas.

Dekat sini aku hanya mampu tidur beralaskan lantai simen, dan memeluk tubuh kalau sejuk.

Ada sehari tu aku menggigil teruk, tapi nasib baik Yeonhwa tu bertimbang rasa sikit, dia bagi aku selimut.

Ada lah rasa hangat tu, walaupun masih dikurung.

Aku menyandar dekat dinding bila tak tau nak buat apa. Bosan. Sunyi.

Tiba-tiba, pintu bilik bawah tanah tempat aku dikurung tu dibuka.

Pasti Yeonhwa nak datang menjenguk.

Tapi, tanggapan aku salah.

Orang yang masuk tu adalah Jimin, dia yang masuk. Bukan Yeonhwa.

Dia datang dekat dengan aku dan dia mula tarik kerusi yang ada dan dia tarik duduk depan aku macam polis nak menyiasat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia datang dekat dengan aku dan dia mula tarik kerusi yang ada dan dia tarik duduk depan aku macam polis nak menyiasat.

Dia merenung aku dalam.

Psycho Stripper | JiminWhere stories live. Discover now