Yoon POV
"Best tak area ni?" Soal Jimin sinis.
Jimin berdiri betul-betul kat depan aku. Aku hanya berdiri kaku di situ sambil tunduk ke bawah.
"S-saya mintak maaf."
"Shhh...shhh..."
Jimin pantas memeluk bahu aku. Dia mengusapnya perlahan dan memalingkan aku ke arah ruangan aras tiga yang kosong dan suram ni.
Kosong, suram tapi bersih. Seperti dijaga rapi.
"Saya tak bermaksud pun..."
"Yoon, tengok. Apa yang kau nampak? Kau expect ada mayat bersepah ke? Badan mayat yang hancur? Ada ke?" Dia bisik dekat telinga aku perlahan.
Aku menggeleng. Memang takde. Apa yang aku nampak hanya ruangan yang bersih. Tiada sebarang perabot.
"Takde...." jawab aku.
"Jadi?"
"Saya hanya jalan-jalan je dekat sini. Saya tak sangka saya termasuk dekat sini." Tipu aku.
Aku pandang muka Jimin yang mengukirkan senyuman dia.
"Yoon, apa yang termaktub dalam perjanjian tu yang kawasan ni adalah kawasan larangan tak bermaksud kawasan ni ada benda yang aku sorokkan. Ini cuma test untuk kau je. Aku tak expect pun yang kau akan masuk sini. Kau tau tak sedikit sebanyak kau dah kecewakan aku?"
"Saya tak bermaksud pun nak ceroboh masuk ke sini. Saya cuma...termasuk. Tak sangka yang ni kawasan larangan tu..." Tipu aku lagi.
Terus Jimin memegang muka aku dengan kedua tangan dia. Dia menekup pipi aku kuat hingga membuatkan rahang aku sakit.
"Jangan sesekali kau berani nak tipu aku sekali lagi Yoon dan jangan sampai kau buat aku nak bunuh kau. Tapi, aku takkan buat tu dekat kau. Kau lain, Yoon. Kau takkan tipu aku lagi kan lepasni? Kan?"
"Tak. Saya tak akan tipu awak lagi. Kiranya, awak dah maafkan saya lah ni?" Soal aku dan ianya buatkan aku rasa nak melompat sebab gembira.
Jimin macam dah maafkan aku.
"Hanya untuk kali ni je. Sebab aku rasa kau layak dapat peluang kedua."
"Terima kasih, Jimin." Ucap aku.
"Hanya satu peluang, Yoon. Jangan hancurkan."
"Semestinya."
Aku ingatkan aku dah boleh bergembira dah. Tapi, tanggapan aku salah. Jimin terus dukung aku dekat atas bahu dia. Laju sangat tindakan dia sampai aku tak mampu membalas.
Dia bawak aku ke ruangan bawah tanah yang suram dan sunyi. Sangat sunyi. Gelap.
"Untuk pastikan kau tak buat kesilapan yang sama, benda ni tetap tak boleh diterima dan hukuman tetap hukuman. Ianya takkan teruk, aku sumpah." Kata Jimin.
Aku mula merayu pada Jimin minta dilepaskan.
"Tak! Tolong!" Laung aku.
Jimin terus tarik lengan aku dan dia mula ikat pada handcuff besi yang berada di dinding bilik ni.
Kalau nak melawan pun takde guna. Sia-sia. Orang macam Jimin ni mana ada perasaan simpati.
Aku bukan mengalah. Aku takkan mengalah, cuma aku hanya terima takdir yang aku kene hadap.
Tiba-tiba, Jimin suruh aku baring dekat atas lantai.
Jimin membuka kembali handcuff pada tangan aku. Dia mencapai rantai besi dan dipakaikan pada kedua-dua belah pergelangan kaki aku.
YOU ARE READING
Psycho Stripper | Jimin
Romance¶ Feeling like the world was split in two and I was on the side of darkness and confusion ¶ "Please stay with me. Don't you dare to leave me okay, sweetie?" start : 2 December 2018 end : still on going.