16

1.5K 42 0
                                    

50 minit melayan semua nafsu aku dan Muazmul, kami berdua baring sambil berpelukan.

"Thank you, sayang. Tak tahu pulak you pandai melayan nafsu I." Katanya selepas itu dia cium di dahi aku.

Aku senyum saja dengan perasaan aku tadi.

"I nak couple dengan you, boleh?"

Apabila Muazmul kata begitu, aku terus terduduk.

Dia berasa pelik.

"Kenapa?" Soalnya pelik.

"I sebenarnya dah taken." Kataku dalam perlahan.

"What?!" Muazmul terkejut mendengarnya.

Muazmul bangun dari katil itu lalu memakai baju semula.

"Nak pergj mana?" Soal aku risau.

"Nak keluar. Thanks for everything." Kata Muazmul dalam keadaan nak tak nak layan aku.

"Sorry."

Muazmul keluar dari bilik itu meninggalkan aku.

+++

"HELLO?! kau termenung apa, Nizam?" Muazmul petik jarinya supaya aku sedar dari lamunan tadi.

Aku mencelik mata beberapa kali.

"Eh!" Aku beralih pada Muzammil.

"Biy, jomlah kita pergi. Saya dah tak tahan dah ni." Kataku dalam keadaan manja dan ghairah.

Muazmul sudah membuat muka dengan kerenah gedik itu.

"Jomlah kita lepak kat ruang tamu dulu. Tengok TV ke." Kata Muzammil pula.

"Ruang tamu?! Eyu.. Jomlah masuk bilik kita berdua." Aku menarik tangan Muzammil dan bergerak naik ke atas untuk masuk ke dalam bilik.

Muazmul geram saja melihat kerenah aku.

"Sabar, Muaz.. Hari ini hari dia. Esok hari kau.." Kata Muazmul dalam hati sambil hatinya yang membara itu.

+++

AKU bersiap-siap untuk keluar dari rumah ini.

Aku memakai baju kemeja berwarna merah manakala seluar jeans warna hitam. Memakai cap berlogo Adidas.

Muzammil juga memakai baju yang sama seperti aku.

Saje nak jadi sweet couple.

Tak sampai ke pintu rumah, Marhaini datang memanggil Muzammil.

"Muzammil! Sini kejap!"

Suaranya yang datang dari dapur.

"Dia nak apa?" Kataku sambil memegang bicep kanan Muzammil.

"Tak tahu."

Muzammil nak gerak tapi aku tarik tangannya.

"Nak pergi mana?" Soal aku.

"Nak pergi kat Kak Naini jap."

"Jangan nak mengada, lah! Kalau nak mintak tolong, Muazmul ada. Hah! Mama pun ada! So, jangan nak mengada pergi dekat perempuan tu ea?"

Muzammil akur lalu dia tinggalkan rumah ini bersama aku.

+++

DI dalam kereta, aku dengan dia sedang berbual. Muzammil membawa keretanya.

"Muzammil, saya cadangkan awak belikan rumah untuk kita berdua. Saya dah tak tahan nak melayan semua orang dekat rumah tu. By the way, kenapa Kak Nani tak duduk sini?"

Aku meletakkan tangan kanan aku di peha kirinya.

"Kak Nani tak duduk sini sebab dia dah ada rumah dengan suami dia."

"Hah! Cuba tengok kakak awak tu. Dia pun tak tahan tau nak layan family dia sendiri. That's why dia beli rumah sendiri. Awak pun kena beli rumah juga."

"Tapi, tak rasa membazir ke?"

"Membazir apanya! Kita duduk situ and then boleh duduk situ dengan aman tau! Mak awak tu dengki tau dengan saya. Saya tak suka mak awak tu! Perangai mengalahkan orang muda. Nak lawan dengan orang muda konon."

Muzammil menggelengkan kepalanya.

"Apa kata tunggu saya kumpul duit dulu. Boleh kita beli terus rumah tu."

Aku memikir panjang.

"Boleh! Before that, kita boleh cari rumah dulu untul sewa."

"Sewa? Nantilah sewa tu. Beli rumah terus."

"Awak tau tak? Saya tak suka rumah awak. Kenapa awak tak faham-faham ni?" Aku sudah meninggikan suara aku.

"Beli rumah lebih murah daripada sewa, wak. Lagipun sikit lagi duit saya kena kumpul beli rumah."

Aku tak balas ayatnya malah diam saja.

"Awak okay tak?" Soalnya.

"Okay." Jawabku sepatah.

"Kita cari rumah dulu untuk beli."

"Tapi, cari rumah jauh sikit dari kampung tu." Jawab aku acuh tak acuh.

Muzammil pandang aku dan memegang erat tangan aku yang pegang pehanya itu..

"Sabar, ya." Katanya dalam hati.

+++

KAMI mencari rumah yang tidaklah jauh mana antara rumah tersebut dengan rumah dekat kampung tu. Cuma dalam 15 minit dari kampung ke rumah idaman kami sahaja perjalanannya.

Ia mengambil masa yang lama juga untuk settle kan apa yang patut megenai rumah itu.

Rumah kami berbentuk teres, dua tingkat satu bilik tidur di bawah dan dua bilik tidur di atas. Satu bilik air di bawah dan satu bilik air di atas. Dapur yang agak selesa bagi kami masak dan makan.

Selepas itu, kami pergi ke pekan untuk membeli barang untuk mandi seperti sabun mandi, berus dan ubat gigi.

"Awak, lepas ini kita pergi beli kedai roti jap. Mama kempunan dengan tart portuguese." Kata Muzammil.

Bila dengar perkataan 'Mama' dari mulutnya, aku terus hilang mood.

Aku angguk kepala aku sahaja...

M.N.N : ANTAGONIS (#5)Where stories live. Discover now