Chap 2

322 22 7
                                    


"Mina makan dak gi?😕" tanya Sana yg berada di meja makan bersama Momo, Tzuyu dan Dahyun. "Emm..belum..." jawab Mina. "Kalau mcm tu, marilah mkn..😄" ajak Sana. "Takpelah. Mina tak lapar...😅" tipu Mina. "Marilah makan. Jgn biarkan perut tu kosong😊" sampuk Dahyun. "Emm..ok" jwb Mina lalu duduk di meja makan untuk makan bersama kawan-kawannya. "haihh.." Mina mengeluh. "Kenapa ni?" tanya Tzuyu. "Hmm...takde ape.." jwb Mina dgn nada yg sedih. "Terus teranglah.." kata Dahyun. "Emm... sebenarnya. Mina dh bosan dgn sekolah tuu. Asyik kena buli ja!😒" terang Mina. "Emm..aku ponn...😔" kata Tzuyu. "Same la😢" sampuk Sana. "Dan saya jugaa😞" Momo juga. "Ye, saye pon. Saye selalu kena tuduh😢" tangis Dahyun. Mereka berpelukan bersama-sama. "Jgn sesekali bocorkan rahsia Kita tauu.. nnti sampai masanya kita akan balas dendam!" kata Sana. "Yesh!!😈" Dahyun teruja. "Eh, kau dh beli ka peluru tuh?" tanya Tzuyu. "Dh beli dah..😉" jawab Momo. "Ha! Baguslah tu👍! Sekejap lagi kita mulakan latihan😌" sampuk Sana. "Ok!👌" jwb mereka semua. "Wait, mayat semalam kau dh settlekan?" tanya Mina. "Dh..." Momo jwb simple. "Kau buang kat mana?" tanya Tzuyu. "Aku buang dlm tasik..." Momo jwb lagi. "ada org nmpk x peebuatan kau tuh?" tanya Dahyun. "Tak..line clear masa tuh!" jwb Momo sambil menyuapkan kimchi ke dalam mulutnya. "Bagus👍!" kata Sana. Momo meng'wink'kan matanya😂.

Selepas makan....

"Aku nk gi kedai jap. Dahyun teman aku jap!" beritahu Momo. "Ok, jgn lambat sgt balik😉" kata Sana.

S
K
I
P

Semasa mereka sedang jalan pulang ke dorm mereka...

Momo dan Dahyun ternampak ada 3 org membawa brg yg byk. Dahyun dapat rasakan yg org itu ialah perompak. "Weyh! Tu perompak la!" bisik Dahyun kepada Momo. "Eh, aku pon rasa mcm tuh!" balas Momo. "Hmm..takkan kita nk biar ja?!" tanya Dahyun. "Hmm...ok. Mcm ni lah! Aku ada plan!" kata Momo.

"Ok, faham?" tanya Momo. "Aku Faham!" kata Dahyun. "Kau x faham aku tembak kau!🔫" melawak Momo. "Hehe..of course la aku fahamm😁" kata Dahyun. Then, mereka berpecah.

Sedang 3 org perompak itu berlari, tiba² ada seorang yeoja menghalang mereka berlari (yeoja tu Momo la😂). "Korang buat apa nih?" tanya Momo. "Eh,eh,eh... Kau sibuk pahal?! Pegi dah!" jwb seorang perompak itu. "Aku tanya elok² kan? Korang buat apa nih?" tanya Momo lagi sekali. "Ish! Pahal pompoan nih? Kau pon dh tahu kan kitorang merompak?! Dh, syuh². P blah la! Kacau ja pompoan nih!😒" halau perompak tuh. "Korang jaga sikit mulut tuh! Dh, angkat tgn korang sebelum aku angkat pistol aku!" kata Momo. "Wah, wah , wahh...ada pistol la! Takutnyerr...mana pistol tuh? Mana²?😏" tanya perompak tuh. Momo pon angkat pistolnya🔫. "Huishhh...ada pistol betul laa😗" perompak itu terpegun😂. Bang! Momo melepaskan peluru tepat ke dadanya. Seorang perompak telah innalillah 😂. "Woi! Kau nk apa?!! Nk cari gaduh?!! Setakat pistol aku pon ada!😒 Nah tgk nih!" seorang perompak itu mengangkat pistolnya juga. "Sekarang Yun!!!" jerit Momo. Bang! Dahyun memembak seorang perompak itu tetapi terkena dibahu. "Argh! Sakit la bodoh!😒" kata perompak itu. "Heh, x insaf lgi manusia nih" kata Momo perlahan. Tiba², ada seorang perompak lagi telah menyerang Momo dari belakang. Perompak itu cuba menumbuk Momo dari belakang tapi gagal kerana Momo mengelak dan sedar yg ada seorang lagi cuba menyerangnya. Perompak yg dihadapannya menepis pistol Momo yg berada di tangannya. "Ah! Pistol aku! Ish! Berani kauu..." jerit Momo lalu menyerang perompak yg menepis tangannya itu. Momo menampar manusia itu😂 menumbuk berkali-kali dan menyepaknya berkali-kali 😂. Dahyun pula menyerang perompak yg berada di belakang Momo.

Bahagian Momo:
Momo mengeluarkan pisau dari poket seluarnya dan mencucuk mata kanan perompak itu. Perompak itu menjerit kesakitan. Momo menampar perompak itu dan mengambil pistolnya balik. Dia terus menembak perompak itu berkali-kali. Then, perompak itu kelihatan lemah dan terduduk. Momo menghampiri perompak itu dengan berhati-hati. Dan akhirnya Momo meletakkan jarinya di bawah hidung perompak itu. Dia merasakan yg perompak itu disahkan meninggal 😂.

Bahagian Dahyun:

Dahyun menumbuk perut perompak itu berkali-kali. Sehinggalah perompak itu lembik😂. Tiba², ada beberapa peluru meluru ke arah dada lelaki itu tersebut berkali-kali. Rupanya Momo yg menembaknya dari jauh Dan akhirnya perompak itu mati.

Tiba², bunyi siren polis semakin menghampiri tempat itu. Mereka lari dari tempat itu dan meninggalkan mayat² perompak itu. Habis baju mereka berlumuran darah. Tetapi mereka melarikan diri di jalan yg gelap. Tiada siapa boleh nmpk bayangan mereka. Mereka pon balik ke dorm mereka.


###bersambung...###


Vote and comment 💕

When I Hate You... (STDMM)-twiceWhere stories live. Discover now