Chap 9

183 15 2
                                    

"Eh? Surat apa ni??" hairan Nayeon.  Di sampul surat itu ditulis:

Kepada: Im Nayeon
Daripada: ???

Nayeon mula membaca isi surat yg dia terjumpa di atas lantainya (kan peti pos dekat pintu🚪lebih kurang mcm tu la😅).

❛Sila mkn coklat ini untuk menunaikan semua hajat kau (1 hajat sahaja). Hajat nk jadi kaya pon tiada masalah. Tetapi coklat ini harus dimakan tepat pada pukul 7 malam. Jika awal atau terlebih masa walaupun sedikit, kau akan ditimpa nasib malang. ❜

"WAHH!!! Kalau mcm tuh, aku nk jadi lgi kaya!!!! Tak sabarnyaaa!!!😆" kata Nayeon sendirian.

Malam itu...

"Nk mkn la coklat ni. Kan dh tepat pukul 7😆" Nayeon sudah membuka mulutnya sambil memegang coklat itu dan tiba²...

"Nayeon! Cepat!! Tolong ambilkan kain kat luar tu!!! Ibu sibuk ni!!!" Ibunya meminta tolong. Lgipon hari mmg dh hujan dan ibunya lupa nk kutip petang tdi😂. "Eiisshhh!!! Ibu ni kacau line lahh!!!" tengking Nayeon. "Cptlah! Basah nnti bju tuh! Lgipon, itu semua bju kmu!" kata Ibunya lgi. "Oh No!!! My clothes!!!!" jerit Nayeon. 'Tpikan, kalau aku x mkn, nasib aku akan ditimpa malang😕 Arghhh!! Biarlah! Ditimpa malang, bukan dibunuh!' bisik Nayeon dlm hatinya. "Nayeon!! Nk kena rotan kee???!!😏" tanya ibunya. "Erk! Ok ok. Kejaplah, nk pergi la ni!!! Haduhhh!!!!" kata Nayeon. Dia pon pergi mengambil kain dgn cpt².

                           ■■■

'Haishh!!! Dh pukul 7:10 dh! Hmpph!😣' mrh Nayeon dlm hatinya. "Kalau x mkn x pe ke?" Nayeon mula mencari cari surat itu dan akhirnya jumpa. Dia baca balik. Rupanya ada perkataan yg dia x baca. Terbeliak biji matanya apabila terlihat perkataan itu.

❛ Wajib makan!!! ❜

Nayeon mula menelan air liur. Ada lgi perkataan yg dia tidak baca lgi😂. Kali ni dia mmg betul² mahu menitiskan air mata.

❛ Aku gerenti kau takkan selamat!!! Kau akan dibunuh kerana tidak menepati masa! Dan tolong jgn buang coklat itu walaupun kau tidak menepati masa. ❜

"AKU TAK KIRA! AKU NK BUANG JUGAK!!!" kata Nayeon lalu membuang coklat itu ke dalam tong sampah biliknya. "Puas hati aku😏" kata Nayeon sendirian sambil tersenyum.

' tahniah~ kau telah berjaya membuang coklat itu~ '

Suara yg dia mcm kenali menyampuk. Nayeon perlahan² menoleh ke belakang. "Arghhh...!!!!" Nayeon menjerit ttpi mulutnya kemudian ditutup oleh seseorang.

' knp kau x mkn?~ knp x tpati masa??!!!~~ '

Org itu telah menekup mulutnya dgn kuat.

' Inilah balasan kpd kau sbb selalu buli aku!!! '

Lalu, tgn kiri org itu mula memegang pisau yg tajam seperti baru diasah🔪. Muka Nayeon mula memucat. Dia tidak dpt tahu yg siapa org itu kerana org itu menyerangnya dri belakang. Tiba², dia pandang bwh, dia berasa perutnya makin sakit dan makin lama makin sakit dan dia dapati ada pisau telah tembus dari belakangnya hingga ke depan. Dia mula melepaskan nyawa yg terakhir. Dan apabila pisau itu ditarik balik, dia terjatuh terbaring dan dia dapati org itu ialah Momo. "Momo?" itulah kata² terakhirnya dgn tanda hairan. Yeoja itu mula menyepak badannya dan lgi keluar darahnya melalui bibirnya. Matanya sudah mula berat untuk diangkat dan tertutuplah matanya. Yeoja itu meletakkan jarinya di bwh hidung Nayeon dan tiada angin lgi bermaksud Nayeon telah mati. "Padan muka!" yeoja itu bersuara.

   
                  ❖bersambung..❖

Vσππεητ✵





When I Hate You... (STDMM)-twiceWhere stories live. Discover now