"lepaskan aku!" jerit Momo. Momo dh naik gile dh masa tuh. Dia byk sgt meronta sampai dh naik gila.
"Kau Diam!"
Sekali polis tengking dia, diam terus😂. Dia dicampak masuk ke dalam penjara. Kesian dia kena duduk sorang². Dh la berantai. Kurang hajar punya polis!! Author dh mula geram niiee!! Momo cuba untuk lepaskan diri tetapi tidak terdaya. Momo pon rasa menyesal sbb tembak lelaki itu dgn tergesa gesa. Mcm x leh tembak dia esok pulak! Jahanam punya polis! Kakinya sentiasa bergerak sbb cemas. Air matanya dh lama mengalir dgn deras. "Hiks..otteoke otteoke?!! Huhu T^T" Momo x berhenti menangis. Dia cuba untuk berfikir mcm mana nk keluar dari penjara itu tetapi tidak terdaya.
✬✬✬
"Dh pukul 12 malam dh! Knp Momo x balik lgi???" Dahyun mula cemas. "Eh, entah²...dia kena tangkap ngan polis!" kata Tzuyu. "Ish! Boleh x kau jgn ckp mcm tuh! Aku naik risau laaa" balas Dahyun. Tzuyu mengetap bibir. Takut kena tengking. 'haih...mcm betul je apa yg Tzuyu ckp..habistu, aku nk buat apa skrg? Pergi cari dia? Haih...tak tak tak! Not now! But I think tomorrow. Okay, tomorrow!' bisik Dahyun dlm hati. "Wei, esok kita gi cari Momo nk x?" tanya Dahyun kpd kawan kawannya. "Hmm..aku ikut jee" sampuk Mina. "Aku nk pegilah!" sampuk Sana jugak. "Aku boleh" balas Tzuyu. 'Ok, line clear! Semua nk ikut!' bisik Dahyun dlm hatinya lgi. "Ok, kita pergi esok ye!" kata Dahyun. "Demi kawan kita, kita sanggup buat apa sahaja!" jerit Sana. "Haiii'!!! (bahasa Jepun🇯🇵)" jawab mereka semua dgn penuh semangat keyakinan diri (ceh ayat author...😏).
Keesokannya....
"Wei, Sana! Badan kau panas lah! Panas sangat!" kata Mina. "Eh, ye ke? Alahai...Aku pon rasa sakit kepala skrg nih" rungut Sana.
P/s : Masa tu Mina tgh kejut Sana bgun
"Okok. Kau berehat kat rumah. Kitaorang keluar pergi cari Momo" kata Mina. "Eh, tapi aku nk pergi.." balas Sana. "Dengar sini. Kau x sihat. Kalau jadi apa² dekat kau mcm mana? Polis pon dok cari kita skrg nih. Kalau kita nk lari ke apa silap² kau sakit ke penat ke apa mcm mana?" terang Mina. "Hurm.." rungut Sana lagi. "Ok,ok. Aku suruh Tzuyu teman kau lah. Senang citer. Bahayalah duduk rumah sorang². Kau tu dh la perempuan" terang Mina lgi. "Hmm..ye la. Tpi Tzuyu nk ke teman aku?" tanya Sana. "Jap, aku gi tanya dia" balas Mina. 'Tsk. X tanye lagi😒' bisik Sana dlm hatinya. "Wei Tzu! Kau teman Sana la kat rumah! Dia sakit!" jerit Mina. "Aa? Sana sakit?" tanya Tzuyu. "Ye la! Kau teman dia la kat rumah!" kata Mina. "Ha ye la ye la!" balas Tzuyu. "Ha? Sana sakit?" sampuk Dahyun. "Ye laa...takkan aku nk tipuu" jawab Mina. "Hmm..nampaknya kita 2 je la yg pergi cari Momo" kata Dahyun. "Hmm..Tu la" balas Mina. Mina menolehkan kepalanya ke arah Sana. "Kau tunggu kat rumah tau! Jgn keluar rumah! Tzuyu pon sama! Korang jaga diri baik² tau.." arah Mina. "Yee" balas Sana. "Oklah. Kitaorang nk pergi dulu. Bye bye👋" kata Dahyun. "Korang pon jaga diri jugak!" jerit Tzuyu apabila diorang dh dekat pintu keluar rumah. "Ye, kitorang jaga diri😉" Dahyun sempat meng'wink'kan matanya. Diorang pon pergi. "Eh, Sana! Asal muka awat pucat?!" hairan Tzuyu. "Eh, ye ke?" tanya Sana. " Ye la! Face yourself at mirror" (lahaii..english broken😐) kata Tzuyu. Tzuyu memberikan cermin kecil kpd Sana. "Eh, ye la...mu..muka aku pucat!" balas Sana. "Kau kena byk berehat...tidur lah dulu" arah Tzuyu. "Hmm..Ye lah" jawab Sana.
βεrδαπβυηg
Vote💜
Comment 🌈
YOU ARE READING
When I Hate You... (STDMM)-twice
Action《PEMBUNUH BERSIRI》 Case: δαηα,Τzυyυ, Dαhyυη, Μιηα, Mσmσ. 『δτDΜΜ』 Vote and Komen jgn lupa ek😋!