"Wae baju korang berdarah? Korang bunuh org ka?" tanya Sana. "Ya" jwb pendek Momo. "Wae?" tanya Mina. "Ok mcm ni.." jwb Dahyun. Mereka menceritakan tentang itu dari 'A' sampai 'z'. "Ouh..." jwb mereka yg tertanya-tanya itu. "Nk berlatih lgi ke?" tanya Dahyun. "Esok pula la. Aku ngantok😅" jwb Sana. "Hmm..ok👌" jwb Momo dan Dahyun.Keesokannya....
"Oi Momo! Kau pilih la kau nk buat benda ni kat siapa😏" Jihyo menghulurkan bakul sampah yg muat untuk diletakkan org di dalam bakul tersebut (tujuan buli la katakan 😒) kepada Momo. "Err...ok" jwb Momo. Momo fikir panjang. "Baiklah! Saya dh buat keputusan!" kata Momo. Pelajar² yg berada di dalam kelas itu berasa gerun. "Saya pilih awak!!!" jerit Momo dan mengangkat Jihyo dan masukkan Jihyo ke dalam bakul sampah itu. "Woi! Kau buat apa?!! Aku suruh org lain! Bukan aku!!! Nanti kau!!!!" jerit Jihyo. Momo tidak endahkan apa yg Jihyo ckp. Momo menutup bakul sampah itu dan mengikat bakul sampah itu agar penutup bakul itu tidak dpt dibuka. "Woi! Lepaskan aku anak bahalol!!!!" jerit Jihyo sekuat-kuatnya. Semua pelajar berasa amat terkejut dgn tindakan Momo itu.
Selepas rehat...
"Kau dihukum!" jerit Jihyo kepada Momo selepas gengnya melepaskan Jihyo dari bakul sampah itu. Momo terkejut beruk dan dia ditarik oleh Jihyo. "Habislah akuu...(TT)" bisik Momo dlm hatinya. Mereka melemparkan Momo ke dalam bakul sampah itu dan buat apa yg Momo telah buat kpd Jihyo tadi. "Warghhh!!!" Momo menjerit sekuat hati sehingga pelajar yg lain berasa amat amat ya amat gerun dgn perbuatan Jihyo.
Beberapa jam kemudian, Mina membuka penutup bakul sampah itu. Kesian Momo dilihatnya. Momo menangis teresak-esak. Nasib baik Mina nmpk kejadian itu tadi.
(p/s: wktu Mina buka penutup bakul sampah itu wktu pulang).Skip
"Mina, terima kasih ye tolong Momo tadi😊" ucap Momo. "Oh! Sama² 😉" jwb Mina. "Eh korang. Jomlah pergi berlatih" ajak Sana sambil memusingkan pistolnya 🔫. "Ouh, ok".
•••••••bersambung...••••••••
Vote and Comment ❤
YOU ARE READING
When I Hate You... (STDMM)-twice
Action《PEMBUNUH BERSIRI》 Case: δαηα,Τzυyυ, Dαhyυη, Μιηα, Mσmσ. 『δτDΜΜ』 Vote and Komen jgn lupa ek😋!