Chap 23

169 21 10
                                    

Harini geng² polis tu mai lgi buat siasatan kat rumah tu.

*Masuk dalam rumah tu*

"Hmm...benda apalah yg disorokkan di dalam bilik 'danger room' tuh." hairan Seok Jin. "Apa kata kita masuk je dlm bilik tuh" cadang Jungkook. "Hmm...jomlah" ajak Namjoon. "Err..aku tunggu kat luar je la" kata Jimin. "Kenapa?? Tak syoklah kalau x de kau😭!" Seok Jin mula buat muka sedih. "Err..sebab aku nk siasat sesuatu kat luar" balas Jimin. "Hmm..oklah kalau mcm tu. Jaga diri kau juga dan semoga berjaya" kata Namjoon. "Terima kasih Namjoon😊" Jimin mengukirkan 'Fake Smile'. (Waduh²...buat drama lakk😂. Masuk bilik je😂😂 - author). Seok Jin, Namjoon dan Jungkook masuk ke dalam bilik tuh. Jimin pula mula keluar dari rumah itu. "Asal aku rasa mcm x sedap hati je😕😲" bisik Jimin dalam hati.

                              ***

"Aku hairan la. Kenapa bilik ni dipanggil 'danger room' ek? Sebab selalunya 'danger room' ni tempat awam je yg ada" hairan Jungkook. (Ish! Polis saja je😒! Tpi x tau apa fungsi² tuh😒😒😒 - author).

Lama kelamaan, suasana menjadi sunyi.

"Asal tetiba rasa mcm sunyi je?" Seok Jin memecahkan kesunyian. "Ntahla. Aku tak tahu nk bukak tajuk apa sekarang ni" Jungkook mula bersuara. "Asal rasa mcm dalam sgt bilik ni." hairan Seok Jin. "Tu la. Mcm ngan terowong pon ada" kali ni, Namjoon pula yg bersuara.

Tiba², ada bunyi sesuatu melalui terowong itu.

'Tahniah untuk korang kerana dapat masuk ke alam permainan. Kamu semua perlu bersiap sedia untuk MATI!'

Suara itu tiba² kedengaran. Bulu roma mereka sudah naik terpacak. Tiba², bilik itu menjadi cerah dan kelihatan bayang² seorang yeoja dari nun di sana (ayat x leh blah😂). "Sapa tu?" bisik Jungkook kpd Namjoon. Namjoon hanya mengangkat bahu menandakan dia tidak tahu. Bayangan yeoja itu semakin mendekat dgn mereka sambil memegang kapak. Mereka mula mengundur ke belakang. Tiba², Namjoon terasa pinggang belakangnya dicucuk sesuatu. "NAMJOON!!!!" jerit Seok Jin dan Jungkook. Namjoon menoleh ke belakang dan mata sebelahnya dicucuk juga. Seok Jin dan Jungkook menutup mata mereka kerana takut tgk adegan itu berlaku. Air mata mereka sudah membasahi pipi mereka tetapi Namjoon masih boleh berdiri. Dia mcm x percaya kerana dia diserang oleh seorang yeoja!

Oi, Anak jantan! Pi la tolong dia! Tutup mata saja x berguna!😒 - author

Okokok! Kmi tolong😳 - Seok Jin dan Jungkook

Setelah mereka diperintah oleh author (😂) untuk tolong Namjoon, mereka pon menembak yeoja itu dan sasaran Jungkook tepat mengena bahu yeoja itu. Yeoja itu menahan kesakitan dan mula menyerang Jungkook. "Ah sudah!😂" bisik Jungkook dalam hatinya. Yeoja itu dan Jungkook sedang membuat seni mempertahankan diri😂😂😂. (Dan lgi korang buat lawak?!😆 - author) Namjoon ingin menolong Jungkook tetapi diserang oleh seorang lagi yeoja. Sementara itu, Seok Jin cepat² berlari keluar daripada bilik itu. Seok Jin tidak sedar bahawa dia diperhatikan oleh seorang lgi yeoja. Seok Jin cepat² membuka pintu bilik itu. Dan dia keluar membuka pintu luar rumah pula untuk memberitahu perkara itu kepada Park Jimin. "Jimin! Jimin!!! Diorang dlm bahaya!!!" jerit Seok Jin kepada Park Jimin. Park Jimin masa tu tgh baca buku diari tu. "Apa?! Kenapa dgn diorang?!" tanya Jimin dgn hairan. Hairan Sgt²!!! Kucar kacir habis😂. Tiba², Jimin ternampak sesuatu di belakang Seok Jin dan Jimin cepat² menjerit, "SEOK JINNN!!!! BELAKANG KAUU!!!". Seok Jin hairan dan dia cepat² pandang belakang tetapi perutnya telah ditikam🔪. Air mata Jimin deras jatuh ke pipinya. Seok Jin jatuh tetapi dia dapat disambut oleh Jimin. Jimin ternampak sebilah pisau terpacak berada di perut Seok Jin. Tiba², ada satu tangan menarik pisau itu keluar dan darah Seok Jin keluar dari mulutnya. Jimin tidak mampu berkata apa². Dia ternampak perbuatan itu dibuat oleh seorang yeoja. Yeoja itu memandang Jimin tajam dan dia berlalu pergi. Jimin menggenggam tangannya. "Woi!" panggil Jimin kasar. Yeoja itu berhenti berjalan dan mengetapkan bibir. "Knp awak bunuh ahli pasukan saya?!" Jimin memberanikan diri untuk bertanya. Yeoja itu diam. "Aku tahu hati kau sakit! Kehidupan kau menyedihkan! Kau kurang kasih sayang daripada org tua kau! Bagi kau, semua org tak faham perasaan kau! Setiap hari, kau dibuli oleh org lain! Betulkan apa yg aku ckp?!" jerkah Jimin. Yeoja itu jatuh terduduk dgn perlahan-lahan dan air matanya mula menitis. "Aku nk tanya satu soalan. Nama kau Sana kan?" tanya Jimin dgn takut². Yeoja itu diam. Yeoja itu mula menggenggam tanah. Fikirannya bercelaru. "Aku faham perasaan kau. Tapi, kau kena hadapi semua ni" kata Jimin. Yeoja itu mengelap air matanya dan bangun. Yeoja itu toleh ke belakang untuk menghadap Jimin. "ITU YG KAU PANGGIL 'FAHAM PERASAAN'?! ITU YG KAU PANGGIL 'FAHAM PERASAAN?!!! ADAKAH SEMUA NI AKU SEORANG JA YG KENA HADAPI?!!" marah yeoja itu. Jimin mengetap bibir. "SETIAP HARI AKU DH HADAP BENDA YG SAMA! BENDA YG MENYAKITKAN HATI! APA GUNANYA AKU HIDUP TETAPI SEMUA ORG BENCI AKU?!! SETIAP HARI AKU MENITISKAN AIR MATA TETAPI TIADA SIAPA YG HIRAUKAN AKU!!!! AKU BUAT SEMUA INI SEBAB AKU NK SEMBUHKAN HATI AKU YG SAKIT NI!" yeoja itu mula menitiskan air mata dgn deras. Yeoja itu tiba² terkejut apabila dirinya dipeluk oleh seorang namja. "Sudah! Perkara yg berlalu jgn diingati lagi! Aku faham perasaan kau tetapi aku x tahu mcm mana nk sampaikan kepada kau. Aku pon berasa sedih mendengar cerita kau" Jimin meluahkan perasaan hatinya. Yeoja itu mengelap air matanya apabila dia mendengar perkataan² yg keluar daripada mulut Jimin itu.

(Eh laa..peluk anak dara lakk😒 - author)

Kelihatan kereta polis yg lain telah datang ke kawasan itu.

"Maafkan saya Sana...saya terpaksa.." Jimin melepaskan pelukannya itu. Sana mengetap bibir. "Sanggup kau buat aku mcm ni! Sanggup kau tipu aku!" marah Sana. Jimin mengetap bibir dan menggari tgn yeoja itu. Kelihatan polis² yg lain telah menangkap kawan² yeoja itu. Sebelum yeoja itu dimasukkan ke dalam kereta polis, yeoja itu berbisik di dalam hati sambil menjeling tajam kepada Park Jimin, 'kau akan terima balasan daripada aku!'. Jimin kelihatan gerun apabila dijeling oleh yeoja itu.

                  ☆Bersambung☆

Panjang ch ni😆

Author dh tulis panjang² dh! Readers just kena tekan bintang ja!😌

Vote and comment😘😘😘

When I Hate You... (STDMM)-twiceWhere stories live. Discover now