Point of view Rik
Hoe weet de 'spelleider' dit?
Heeft die sukkel van een Charlie nou alles door lopen lullen? Het was een ongeluk oké?! Een iets uit de hand gelopen ongeluk.
Charlie kwam naar boven samen met een beetje een raar meisje. Ik had echt geen idee wie het was, maar lekker dat was ze zeker. Ze liepen de kamer in waar ik mijn plek had gevonden. Ik had de sleutel aan July gevraagd zodat ik rustig mijn ding kon doen.
Me voorbereiden op de dingen die vanavond zouden gebeuren. Mijn plan voor vanavond. Maar eikeltje Charlie kwam dat even verkloten met dat meisje.
Ze waren al half uitgekleed toen ze me zagen zitten.
'Rot op nerd. Niet voor jou ogen bestemd.' Mompelde het meisje. Ik keek haar geïrriteerd aan. Ik ben verdomme geen nerd! Ze zou eens moeten weten wat er vanavond allemaal kan gebeuren!
Zoals je waarschijnlijk al dacht, bleef ik dus zitten. Ik hield mijn mond en ging verder met mijn projectje.
Toen ging alles heel snel. Er werd een pistool op me gericht. Ik pak dat rot ding af. Richt het op het meisje. Meisje rent naar beneden. Ik schiet. En dood.
Lang verhaal kort.
Ik heb iemand vermoord.Ja het meisje was Laila, nee ik ben geen moordenaar.
Iedereen denkt dat de 'spelleider' Laila heeft vermoord. Maar niemand weet dat ik het was, behalve Charlie. En die stomme spelleider gozer nu ook.
'De minuut gaat nu in.' Hoor ik de eikel zeggen. Rot toch op met je vieze kop! Dit gaat mijn kans bij July al helemaal verpesten! Eikel.
Point of view Charlie
Ik heb de man verteld wat er precies gebeurd is. Hij heeft alles gezien. Omdat hij naast de kamer stond. Alsof hij ook in die kamer moest zijn. Ik vond het maar vreemd.
Alles lijkt de laatste tijd te gebeuren voor een reden. Alle puzzel stukjes vallen vanzelf in elkaar. Zelfs vanavond.
Laila dood, mensen weg en moordspel begint. Als Rik Laila niet had neergeschoten was de avond heel anders afgelopen. Ik vraag me af wat er dan zou gaan gebeuren. De spelleider was al iets van plan dat weet ik zeker. Maar het lijkt wel alsof er een heel complot achter zit.
De spelleider heeft een team, geen grote maar hij heeft er wel één. Dit kan een normaal mens niet in zijn eentje plannen. Hier zit zoveel tijd en werk achter.
Oh shit. Het was July. July hoort erbij. Het is tenminste haar huis. Ze heeft alles al kunnen voorbereiden toen we er nog niet waren. Ze wilt vast wraak voor die keer uit de brugklas. Oh god, ik dacht dat het wel goed ging komen. Maar nu ik weet wie erachter zit. Kan ik niets meer met zekerheid zeggen.
'Hij heeft haar niet vermoord.' Rik verstoort mijn stress gedachtes. Niemand gaat hem natuurlijk geloven. Iedereen zit in de anti-Charlieclub. Dat zag ik al vanaf het moment dat de spelleider erover begon.
'En hoe weet je dat zo zeker?' Daisy komt van de bank af, en loopt intimiderend naar Rik toe. 'Huh?'
'Jezus Daisy, als je je zo gedraagt gaat hij het echt niet zeggen hoor.' July komt naar haar toe gelopen en geeft haar een harde duw. Daisy valt bijna op de grond. Ik zie hoe er vuur ontstaat in haar ogen. Hetzelfde gebeurt bij July. Ze zijn woedend.
'Fight!' Hoor ik de spelleider lachend zeggen.
Dit is het moment dat July haar eerste slachtoffer maakt.
Nee hoor grapje, maar het gaat er zeker wel heftig aan toe. Daisy krijgt een paar flink rake klappen. Maar die geeft ze net zo goed weer terug aan July. Gezellig jongens, wat een heerlijk sfeertje.
Het lijkt alsof niemand hier wat van gaat zeggen. Iedereen kijkt toe hoe Daisy en July elkaar in elkaar slaan. Tot dat ik iemand naast me hoor mompelen. Blijkbaar duurt het de spelleider allemaal een beetje te lang en begint hij te mopperen.
'Klaar nou.' Hoor ik hem zeggen, maar hij komt niet boven het geschreeuw van Daisy en July uit. De meiden blijven elkaar maar slaan en trekken elkaar de haren uit het hoofd.
'En nou stoppen jullie! Allebei! Als ik nog één keer moet waarschuwen krijgt deze man hier ook een kogel door zijn op!'
Ja hoor, hij is weer zichzelf. Ik vond de nieuwe spelleider veel leuker, veel aardiger ook. Maar deze is wreed en emotieloos. Niets aan dus.
Zoals gedacht hebben Daisy en July de spelleider horen schreeuwen en stoppen dus met vechten. Waarom vochten ze nou eigenlijk? Als zelfs ik het niet meer kan herinneren zal het niet echt boeiend zijn geweest.
'Ik wil jullie antwoord eigenlijk nu wel weten.'
Daar ging het om! Dat stomme 'Charlie heeft Laila vermoord, maar eigenlijk was het Rik' verhaal.
Het blijft stil. Niemand durft meer iets te zeggen. Niemand weet het antwoord op de vraag. Tenminste dat denken de meeste.
Het is aan Rik om te vertellen wat er gebeurd is. Hij is degene die zichzelf moet opofferen om een vriend te redden. Maar Rik kennende is de vraag of hij dat wel gaat doen.
'Ik wacht..' De spelleider begint met zijn vingers te tikken. Later begint zijn voet ook te bewegen en ontstaat er een ritme.
Om eerlijk te zijn klinkt het nog best wel oké. Het tikken op zijn bovenbenen en het stampende geluid van zijn voet passen perfect bij elkaar. Alsof het vooraf is uitgedacht.
Charlie hou je hoofd erbij! Dat stomme getik lijd je alleen maar af van de werkelijkheid!
Ik probeer me weer op mijn eigen gedachtes te focussen en dat getik te vergeten. Het mag dan wel goed klinken, maar het draait nu even om Rik.
Nog steeds is het muisstil. Niemand die wat te zeggen heeft, niemand die de confrontatie aan durft.
Ik zou graag willen schreeuwen dat het Rik was. Dat Rik een onschuldig meisje zomaar heeft neergeschoten, zonder enkele redenen. Rik was degene die hier had moeten zitten. Hij had moeten boeten voor zijn daden, niet ik.
Dus het wordt hoog tijd om de rollen te verwisselen. Ik ben er klaar mee!
© valorse
JE LEEST
Moordspel
Mystery / Thriller'Dit is geen normaal spel, maar een gruwelijk moordspel. Met gruwelijke gevolgen. Voor jou en mij.' - Een leuk illegaal feestje loopt volkomen uit de hand wanneer er een moord wordt gepleegd. De feestgangers weten niet hoe snel ze het huis moeten...