Tanpa jinyoung dan dahyun sedar perbualan mereka di dengari seseorang. Terbit senyuman sinis bila dia mengetahui apa yang dia lakukan nanti.
Setelah itu dia berlalu pergi meninggalkan jinyoung dan dahyun berborak-borak.
~Skip~
Dahyun sedang membelek wajahnya di hadapan cermin. Setelah dia berpias hati, dia terus menyambar beg sandangnya dan mula melangkah keluar dari biliknya.
Namun, langkahnya terhenti bila mendengar phonenya berbunyi notification. Phone di keluarkan dari begnya.
Aplikasi kakao talk di buka dan dia menerima mesej dari jinyoung. Dia terus membaca mesej tersebut.
From:jinyoung
Dahyun awak dah siap ke? Jangan tak jadi pulak.From:you
Saya tengah otw. Alah mesti jadi. But kalau saya tak jadi pergi awak boleh berdua-duaan dengan tzuyu.From:jinyoung
Aish. Awak jgn macam-macam. Saya ni dah lah gelabah. Please jangan buat macam tu.😭😭😭From:you
Okey. Saya datang. Bye.👋👋👋Phone dahyun ditutup semula lalu dimasukkan ke dalam begnya. Dia terus meneruskan langkah.
Dia menurun tanggan dan dia melihat figura daniek duduk di sofa sambil menonton drama. Dahyun memghiraukannya lalu langkah memdekati pintu.
"Wait mrs kang."panggil daniel berbau sindir.
Sekali lagi langkah dahyun terhenti betul-betul di hadapan pintu. Dia memalingkan badan memadang daniel dengan geram.
"Sorry. It's miss kim. Okey."dahyun membetulkan panggilannya. Daniel tersenyum sinis.
"I don't care."selamba daniel tanpa mempedulikan dahyun.
"Apa awak nak? Mr kang."tanya dahyun juga menyindir daniel.
"Aku nak kau kemas bilik aku."arah daniel. Dahyun membeliak mata bila mendengarnya.
"Bukan aku dah kemas ke pagi tadi. Asal nak kemas lagi?"tanya dahyun. Setahunya dia sudah menyelesaikan kerja rumah awal-awal pagi lagi.
"Tu pagi tadi. Dan ini sekarang so pergi kemas bilik aku."bahas daniel.
"Boleh tak selepas aku balik? Aku ada date dengan kawan aku."pinta dahyun.
"No. I want now."
"Daniel please. Lepas balik ni saya janji saya kemaskan."pujuk dahyun lagi.
"I don't care. Yang aku nak bilik aku kemas sekarang."daniel menolak pujukkan dahyun.
Dia sengaja berbuat demikian agar dahyun gagal keluar berjumpa dengan tzuyu dan jinyoung. Lagi-lagi dia berasa tidak puas hati bila jinyoung mula merapati dahyun.
"Err. Fine."dahyun mengalah. Dia terus ke bilik stor mengambil peralatan mengemas.
Kakinya dihentak-hentak kuat menunjukkan dia memprotes. Dia terus ke bilik daniel tanpa menghiraukan daniel tersenyum-senyum kemenangan di ruang tamu.
~Skip~
Dahyun mencarut-carut serta pelbagai kata kasarnya dikeluarkan dari mulutnya.
Manakan tidak bilik daniel yang sudah dibersihkan pagi tadi disepahkan semula. Dalam sekelip mata sahaja biliknya sudah menjadi pusat perlupusan sampah.
Pakaian bersih dan kotor diterabukan di lantai, katil dan perabot-perabot di dalam bilik. Plastik makanan di buang merata.
Dan paling menjijikkan ialah dahyun terpaksa mengutip boxer dan seluar dalam daniel. Dahyun berasa jijik untuk menyentuh benda itu.
"Daniel bodoh. Pengotor. Pemalas. Arggg!"jerit dahyun kemarahan. Dia berasa tidak puas hati akan daniel.
Sekarang dia sedang melipat kembali pakaian daniel yang bersih di atas katil milik daniel.
Kegiatannya terhenti bila seseorang menghubungi phone dahyun. Dahyun terus menekan ikon hijau bila tahu gerangan yang menelefonnya.
"Hello. Dahyun, awak dekat mana? Lama kami tunggu."tanya jinyoung serta merta.
"Err. Jinyoung saya tak jadi pergi sekarang ni. Last minit ada urgent pulak."bohong dahyun. Dia terasa gugup.
"Urgent? Awak okey ke? Ke awak nak saya dan tzuyu ke sana?"tanya jinyoung bertubi-tubi kerana risau.
"Ehh. Tak tak. Saya okey just family saya tiba-tiba je ada hal. So tak payah susahkan diri. Awak keluar je dengan tzuyu. Okey?"cemas dahyun.
"Ohh. Okey. Kita jumpa esok."balas jinyoung lalu mematikan panggilan.
Dahyun melepaskan nafas lega. Phonenya diletakkan semula dalam poket seluarnya.
Baju yang sudah dilipat di bawa ke almari. Dahyun menyusun baju-baju mengikut warna.
Secara tidak sengaja dia melihat beberapa keping gambar. Tangannya pantas mengambil gambar-gambar tersebut dan di lihatnya.
'Cantik.'puji dahyun melihat gambar seorang wanita muda tersenyum.
"Itu omma aku. Masa tu aku 9 tahun."tegur daniel.
Senyuman dahyun mengendur lalu memandang daniel yang sudah berada di dalam bilik.
"Ohh. Cantik."puji dahyun lalu gambar tersebut di letakkan semula.
"Dan awak nampak happy dalam gambar tu."sambung dahyun lagi.
"Tapi ia tak kekal."ujar daniel.
"Maksud kau?"tanya dahyun tak faham.
Daniel diam. Dia terus ke katilnya lalu duduk. Dahyun pun berbuat begitu.
"Omma mati lepas tu. Depan aku."kata daniel. Air matanya memgalir deras.
"Kalau kau tak kisah , kau boleh luahkan dekat aku. Aku boleh jadi pendengar."pujuk dahyun.
Daniel mengambil nafas dalam lalu melepaskannya. Dia memandang ke arah wajah dahyun di sebelahnya.
Mata mereka berpaut sesama sendiri. Dahyun turut mengambil nafasnya.
"Kau nak tahu?"tanya daniel.
Dahyun mengangguk menanda ia mahu. Daniel terus menceritakan sejarah hidupnya dengan puan kang. Sehingga hari kematian puan kang.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfiction[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...