♡29❤

117 9 0
                                    

Dahyun bangun dari tidurnya. Tersenyum lebar dahyun bila melihat tarikh pada kalender di atas meja belajarnya.

'Happy birthday to me.'jeritnya dalam hati. Girang hatinya bila hari ini genap dia berumur 22 tahun.

Dia berlalu pergi ke bilik mandi sambil menari kecil. Dia tidak sabar untuk ke rumah keluarganya selepas classnya tamat.

~Skip~

Tzuyu dan jinyoung berborak-borak kosong di tempat duduk mereka.

"Wait. Do you know,today dahyun's birthday?"tanya tzuyu.

"Really?"

"Yah. So saya nak minta tolong awak supaya kita ignore dahyun tau. Saya nak surprise kan dia."pinta tzuyu. Tangannya memengan erat tangan jinyoung seolah-olah merayu pertolongannya. Senyumannya terhias di bibirnya.

Jinyoung terpegun dengan apa yang dilihat di hadapannya. Tanpa dia sedar dia mengukir senyuman lebar di bibirnya.

"Err. Awak? Awak okey tak ni?"tegur tzuyu risau. Namun tiada sahutan dari jinyoung. Jinyoung keras seperti patung.

"Awak! Jinyoung dengar tak?!"jerit sedikit tzuyu bila jinyoung tidak memberi riaksi.

"Hah? Apa dia?"sedar jinyoung bila mendengar tzuyu memjerit.

"Awak tu kenapa? Bila saya panggil awak tersenyum sorang-sorang macam orang gila. Risau saya tadi."rungut tzuyu. Jinyoung berasa malu mula memgusap belakang lehernya.

"Sorry. Saya terfikir lain pulak."alasan jinyoung.

"Ohh pasal dahyun. No hal. Saya boleh tolong."sambung jinyoung. Dia bersetuju menolong tzuyu.

"Thanks awak."ucap tzuyu dengan seyuman lebarnya.

"Anything for you."jawap jinyoung perlahan.

"Apa dia? Saya tak dengar."

"A..aa..You're welcome."cepat-cepat dia berselindung.

"Ohh."

Secara kebetulan, dahyun tiba dan mendekati mereka. Senyumannya masih lebar di bibir.

"Hai. How you guys day?"sapa dahyun. Ramah.

"Oh hai. Biasa je. Tiada apa-apa yang menarik."jawap jinyoung selambar.

"Awak tzuyu?"tanya dahyun kepada tzuyu yang sibuk dengan kerjanya.

"Sibuk sikit."jawap tzuyu selambar. Senyuman dahyun mula mengendur.

Jinyoung melihat jam tangannya di pergelangan tangan kanan. Lalu dia berdiri dan mengemas barang-barangnya.

"Dahyun, jom class kita nak mula ni."ujar jinyoung mengingatkan dahyun akan class mereka.

"Ohh. Jom."jawap dahyun kecewa.

"Tzuyu, kami pergi dulu. Nanti rehat kita jumpa."kata jinyoung. Mereka pun berlalu pergi meninggalkan tzuyu.

Setelah mereka pergi. Tzuyu bangun dan pergi ke bahagian loker kolej. Dia mencari loker dahyun.

Setelah jumpa dia membuka pintu loker dahyun dengan kunci pendua yang di curinya semalam dari dahyun. Dia mengeluarkan sebuah kotak hadiah lalu di letakkan di dalam loker tersebut. Pintu loker di tutup semula lalu pergi meninggalkan tempat itu.

~Skip~

Class jinyoung dan dahyun sudah tamat. Mereka mula mengemas buku-buku serta peralatan tulis mereka.

"Dahyun, jom pergi cafe. Mesti tzuyu tunggu kita."ujar jinyoung.

"Awak pergi dulu. Saya nak ke loker kejap."balas dahyun tanpa memandang jinyoung. Dia berasa sedikit kecewa.

"Okey. Saya dan tzuyu tunggu awak kat cafe."ujar jinyoung lagi lalu meninggalkan dahyun di dalam bilik kuliah seorang diri.

Dahyun mula melangkah pergi menuju ke lokernya. Dia berasa sedikit sedih bila tzuyu dan jinyoung lupa akan hari jadinya.

Sampai sahaja di hadapan lokernya, dia memcari kunci lalu di masukkan kedalam lubang pintu loker tersebut.

Dia terus membuka pintu lokernya. Secara tidak sengaja, matanya terpaku melihat kotak hadiah. Dia mengambilnya lalu membuka.

Kasut convers idamannya. Dia mengambil kad yang berapa di dalam kotak tersebut.

Happy birthday to our friend. We always  love you. And we hope we still be good friend forever

From:your best friend 
Tzuyu and jinyoung

Dahyun terharu. Pintu loker cepat-cepat dia tutup lalu berlari menuju ke arah cafe. Dia berlari tanpa menghiraukan orang di sekelilingnya.

Sampai di cafe dia terus mencari kelibat tzuyu dan jinyoung. Dia melihat tzuyu dan jinyoung memandangnya dengan senyuman manis.

Dia terus berlari lalu memeluk tzuyu. Tzuyu membalas pelukan itu.

"Thanks korang. Aku ingat korang lupa."ujar dahyun hingga menitis air mata.

"Mesti saya ingat but jinyoung tak pun."ujar tzuyu. Jinyoung hanya memerhatikan sahaja.

"Alah tak mau nangis-nangis."perli tzuyu melihat dahyun menangis.

"Awak lah buat saya nangis."ujar dahyun menyalahkan tzuyu.

"Okey-okey. Sebab hari ini your birthday, saya belanja awak makan."pelawa jinyoung. Tzuyu dan dahyun tersenyum lebar mendengarnya.

"Saya juga ke?"tanya tzuyu.

"Awak pun."

"Yay!"jerit dahyun dan tzuyu kegembiraan. Sambil berpelukan dan melompat. Jinyoung mengelengkan kepala melihat mereka berdua.

~Skip~

Dahyun yang sudah bersiap dengan pakaiannya keluar dari bilik. Dia turun ke bawah ingin keluar ke rumah keluarganya.

Dia melihat daniel yang berpakaian t-shirt berserta jaket kulit hitam yang sepadan dengan dressnya. Tanpa dia hirau kelibat daniel, dia berlalu pergi dan mengambil kunci keretanya.

Keluar sahaja dari rumah dia terus ke arah keretanya. Tanpa dia sedari daniel turut mengikutinya. Daniel terus merampas kunci yang berada di tangan dahyun.

Dahyun yang terkejut terus memandang ke arah daniel. Daniel dengan selamba masuk ke dalam kereta dahyun lalu menghidupkan kereta.

Dahyun yang bengang terus ke masuk dalam keretanya. Dia memandang ke arah daniel di sebelahnya di bahagian pemandu.

"Keluar dari kereta saya sekarang."arah dahyun. Daniel hanya berdiam dan tidak memadang dahyun.

Tanpa berkata apa-apa dia terus memandu kereta dengan laju. Dahyun di sebelah terus duduk diam. Tangannya cepat-cepat memakai tali pinggan keledar.

Sepanjang perjalanan mereka berdiam diri. Daniel menumpu perhatian pemanduannya manakala dahyun termenung luar tingkap.

"Kita nak pergi mana?"tanya dahyun memecahkan kesunyian.

"Nanti kau tahu."balas daniel. Dahyun tidak berkata apa hanya berdiam diri.

Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]Where stories live. Discover now