Sudah sebulan mereka bergelar suami isteri. Namun mereka masih berdiam diri dan melakukan kerja masing-masing. Sejak dari pergaduhan itu dahyun dan daniel tidak bertegur siapa.
Walaupun begitu dahyun tetap memjalankan tugasnya seperti mana di dalam contract. Daniel cuba untuk bercakap tapi egonya yang menghalang.
Di kolej, daniel dan kawan-kawannya masih membuli dahyun. Bagi mengelakkan statusnya.
Dahyun di dalam bilik kuliah sedang membaca buku sementara menunggu prof datang. Sedang khusus membaca dia terhenti bila profnya masuk bersama dengan seorang lelaki.
"Class hari ni ada student baru. Sila perkenalkan diri awak."ujar prof. Prof memgarahkan lelaki tersebut memperkenalkan diri.
"Annyeong. Saya bea jinyoung imnida. Sila beri tunjuk ajar and nice to meet you guys."kata jinyoung memperkenalkan dirinya.
"Baiklah kamu boleh duduk."
"Nea."balas jinyoung sambil menunduk hormat kepada prof. Dia mula memgambil tempat duduknya disebelah dahyun.
Dahyun membiarkan sahaja. Setelah itu prof memulakan pelajarannya.
~Skip~
Class pun selesai tamat. Dahyun leka mengemaskan barangnya.
"Annyeong."sapa seseorang. Dahyun memaling memandang orang tersebut.
"Oh. Annyeong jinyoung."balas dahyun. Dia memjabat tangan dengan jinyoung.
"Maaf kalau saya menganggu tapi boleh tak tolong saya ke pejabat? Saya ada urusan pertukaran yang perlu saya selesai kan."pinta jinyoung.
"Ohh. Boleh je. Jom."balas dahyun. Sudi menolong jinyoung. Mereka pun berlalu keluar dari dewan kuliah.
Dahyun dan jinyoung keluar dari dewan kuliah bersama. Tangan dahyun dipenuhi dengan kertas-kertas assignment nya.
Dalam perjalanan dahyun dan jinyoung terserempak dengan daniel dan kawan-kawannya. Pada mulanya dahyun mengendarkan tapi daniel dengan sengaja melanggar dahyun.
Kertas-kertas di tangan dahyun jatuh berteburan di lantai. Dahyun memandang tajam ke arah daniel.
"Opss, sorry. My bad."sinis daniel lalu meninggalkannya.Dahyun mengutip kertas-kertasnya.
"Saya tolong awak ye."lembut jinyoung memberi pertolongan kepada dahyun.
"Thanks. Susahkan awak je."balas dahyun.
"No problem. Tak susah mana pun."
"Dahyun! Awak okey tak?"jerit tzuyu. Dia turut menolong dahyun tanpa memandang jinyoung.
"It's okey. I am fine."jawap dahyun.
"Hi. Saya jinyoung. And who are you?"jinyoung memperkenalkan dirinya.
"Err. Tzuyu. Dahyun's friends."jawap tyuzu ringkas. Dia berasa kurang selesa dengan kehadiran jinyoung.
"Are you new students?"tanya tzuyu.
"Yes. I am."
"Jinyoung tadi nak ke pejabat kan? Jom."tegur dahyun menghentikan perbualan tzuyu dan jinyoung.
"Oh ya. Lupa pulak. Jom. Bye tyuzu."sedar jinyoung. Lalu berlalu pergi bersama dahyun.
Sepanjang perjalanan jinyoung dan dahyun senyap seketika. Tiba-tiba jinyoung memulakan perbualan.
"Emm. Tzuyu tu kawan awak ke?"tanya jinyoung kepastian.
"Yah...why?"dahyun berasa pelik.
"Ahh. Saja nak tahu. Hahaha."jinyoung ketawa hambar.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfiction[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...