"So jinyoung, dahyun datang tak?"tanya tzuyu selepas jinyoung menamatkan panggilan.
"Oh. Dia tak dapat join dengan kita sebab ada hal family."jawap jinyoung.
"What? And apa kita nak buat kat sini?"tzuyu mula berasa janggal bila berduaan dengan jinyoung.
"Apa lagi? Kita teruskan jelah. Bukan awak ke yang beria nak main acarde game."balas jinyoung. Tzuyu mula resah sesuatu.
"Kita berdua je ke?"tanya tzuyu.
"Ye tzuyu. Ada ke orang ketiga dengan kita sekarang ni?"balas jinyoung memyindir tzuyu.
"Ķita balik jelah. Esok-esok kita pergi dengan dahyun. Okey?"tzuyu menberi alasan lagi. Dia sebenarnya berasa janggal bersama jinyoung. Oleh itu sedaya upayanya memberi alasan.
"Dah alang-alang kita kat sini, kita terus jelah. Ke awak tak sudi nak keluar dengan saya?"
Tzuyu mula mati kutuk. Dia tidak tahu ingin memberi jawapan ape.
"Okey saya faham. So kita balik lah."sambung jinyoung lagi. Dia mula gerak memulakan langkah.
Namun tzuyu sempat menghalang jinyoung dengan memegang lengan. Jinyoung berhenti melangkah. Dan kembali memandang tzuyu.
"Sorry. Actually saya tak biasa berdua dengan awak. Sorry buat awak terasa."ujar tzuyu jujur. Dia terus menundukkan kepala.
Jinyoung tersemyum melihat tzuyu yang penuh rasa bersalah. Dia akui yang tzuyu rasa janggal dengannya.
"Tak apa. Saya faham. So kita masuk. Jom." Pelawa jinyoung sambil memarik tangan tzuyu mengikutinya.
Tzuyu hanya diam kerana terkejut akan tindakan berani jinyoung. Setelah menukar duit kepada token, jinyoung terus ke arah permainan-permainan di situ.
"So kita nak mulakan yang mana?"tanya jinyoung kepada tzuyu.
Tzuyu tidaj memjawao malah dia dari tadi memerhatikan permainan pentas tarian. Jinyoung yang memyedari terus menarik tzuyu ke arah permainan tersebut.
"Kita main ni dulu. Ladies first."ujar jinyoung lalu memasukkan token ke dalam permainan tersebut dan memilih lagu untuk tzuyu.
Tzuyu masih terkaku. Jinyoung terus menolak tzuyu maik ke pentas permainan tersebut.
"So start it now. Dance je."ujar jinyoung memberi semangat. Tzuyu terus menari mengikut rentak muzik tersebut.
Jinyoung seakan tidak percaya akan kebolehan tzuyu. Dia seolah-olah tidak menyangkak tzuyu hebat menari.
Muzik telah pun tamat. Tzuyu turun dari pentas dan mendekati jinyoung yang dari tadi memerhatikannya.
"So how? Okey tak?"tanya tzuyu.
"Perfect. Pamdai awam menari. Saya tak sangka yang awak ni berbakat."puji jinyoung. Muka tzuyu mula memerah.
"So giliran awak pulak."kata tzuyu lalu terus menolak jinyoung.
Jinyoung hanya pasrah. Dia memilih lagu dan terus menari mengikut rentak.
Semua pengunjung di situ terpegun melihat tarian jinyoung termasuk tzuyu. Mereka meluahkan masa bersama hingga ke petang. Dan mereka sangat akrab.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfic[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...