Isabella's synsvinkel: Fredag 3 August 2018, 13.22, høj solskin, blå himmel - Bella's nye lejlighed.
"Og det her så nøglen til lejligheden, Mrs. Boulder." Ejendomsmægleren rækker mig nøglen, og jeg stråler som en sol, da jeg tager imod dem nede på gaden foran min nye lejlighed. Jeg har glædet mig til det her øjeblik så længe, og nu sker det endelig.
"Tillykke, min skat." Min mor smiler stort og virker næsten helt rørt, i det hun kommer og giver mig et kram. Mit forhold til min mor har aldrig været specielt godt, men det er blevet bedre efter jeg flyttede ned til far. Måske magtede hun mig ikke helt, men det er også lige meget, for nu har jeg mit eget sted. Min far sender mig et smil, som jeg hurtigt gengælder, inden jeg bliver overfaldet bagfra.
"Ihhh skat! Må jeg så se det sted, jeg skal crashe dig," hviner Madison og jeg fniser, inden jeg griber hendes arm og trækker hende hen til døren. Det er en dørtelefon, men jeg skal bare scanne en lille plastic dims også går døren op, hvilket jeg gør og Madison og jeg træder begejstret indenfor, mens vi opfører som to fnisende 13-årige, der lige har fået hver deres første kys. Lejligheden ligger øverst på 3 sal, og det kan nærmest kun gå for langsomt med at nå derop.
"Er du klar?" Spørger jeg og finder nøglen frem, mens Madison nikker spændt. Jeg stikker nøglen i låsen og døren klikker. Fuck, nu er jeg hjemme i mit hjem. Jeg har set den før, men det er bare ikke det samme som nu. Jeg går ind i entréen, hvor der til højre er et lille toilet. Til venstre er der et køkken heller ikke det største, men helt perfekt. Ligefrem ligger stuen og i bunden af den er der en dør til soveværelset. Det er ikke den største lejlighed, men den er mere end perfekt og jeg er helt vildt glad for den. Lidt efter kommer mine forældre op og de smiler næsten lige så meget som mig.
"Den er så fin," udbryder min mor og går rundt og kigger i den. Mor og jeg har været ude og købe alt til mit køkken, samt alle de der praktiske ting, der er smarte, mens jeg har købt sofa, stole, bord osv sammen med far. Det hele står hjemme i hans hus, så vi skal bruge resten af dagen på at flytte og jeg kan slet ikke vente, men endnu mere glæder jeg mig til tanken om, at jeg fra i aften af skal sove i min egen lejlighed.
"Kommer jeg for sent?" Jordens dejligste stemme lyder fra døren, og netop som jeg ikke troede dagen kunne blive bedre, dukker Alex op. Jeg småløber ud fra stuen og ud i entréen til ham, hvor jeg straks springer i armene på ham. Ikke nok med, at jeg har fået min egen lejlighed, så skal jeg dele den med jordens dejligste fyr.
"Overhovedet ikke," svarer jeg. Hans læber finder mine og lige nu må de andre godt skride, så jeg kan få ham i fred, men han sætter mig ned igen og giver mig et afsluttende kys, inden han hilser på mine forældre og giver Madison et kram. Jeg har ikke set ham siden onsdag, fordi han har været hjemme og sige farvel, samt pakke hans ting ned, men nu er han her igen og jeg har sgu savnet ham. Min mand altså. Efter lidt tid dukker Ethan op i døren, han har kørt Alex, og hans ting, fordi han klart har den største bil, selvom Alex faktisk har fået kørekort nu. Han fyldte 18 her i juli, så det hele passede bare godt.
"Nå skal vi komme i gang?" Lyder det fra min far. Vi nikker og Alex giver min hånd et klem, inden min far fordeler opgaverne. Ethan, Alex står for at flytte min seng, sofaen og bordet og alle de tunge ting, mens min mor, Madison og jeg går i gang med at fylde skabene i køkkenet, på badeværelset og hvad der ellers skal fyldes op. Min far er gået i gang med at samle det store tøjskab, der skal være inde i soveværelset også hænger han hylder, lamper og tv op, så der er mere end gang i den, da vi begynder.
"Alex er da en flot fyr," lyder det fra min mor, da vi står i mit køkken og er ved at pakke ud. Madison fniser og jeg ruller øjne, jeg gider simpelthen ikke snakke drengesnak medmor. Hun skal ikke blande sig i mit og Alex's forhold.
YOU ARE READING
Strangers
RomanceAlex og Bella er modsætninger af hinanden. Han gør akkurat som det passer ham og har bestemt ikke travlt med at komme væk fra fester, druk og piger. Bella derimod er typen, der er til faste forhold, arbejder mere end hun burde, samtidig med hun pass...