Drikano's huis is niet ver van het centrum vandaan. Drikano heeft 2 dochters en een zoon. Alle drie de kinderen zijn 6 jaar oud. De groene dochter heet Ziral en de dieprode heet Narsin. Zijn zoon heeft glanzende schubben die veel op diamant lijken. Wanneer Nachtschaduw vraagt wat er met zijn zoon aan de hand is antwoord Drikano: 'Hij heeft een zeldzame ziekte waardoor zijn schubben niet kleuren. Daardoor is het erg moeilijk voor hem om te jagen. Hij is inderdaad blij om Nachtschaduw te zien. Ze moet allemaal vragen beantwoorden over wat ze heeft meegemaakt.
Na het eten gaan Drikano en Nachtschaduw naar het stadscentrum om een bijeenkomst van draken bij te wonen. Ook de andere inwoners zijn blij om Nachtschaduw te zien. De bijeenkomst heeft Nachtschaduw 2 wachters gegeven die haar altijd, waar ze ook heen gaat, moeten beschermen. Nachtschaduw vond het onnodig maar ze protesteerde er niet tegen. Na de vergadering ging ze nog wat drinken en viel ze in slaap.
De volgende morgen word ze wakker naast Enzvo. De wachters Waringa en Wirrando slapen een paar meter van hun vandaan. Waringa is een grote bruine draak van 500 jaar oud. Wirrando is een glanzende blauwgroene draak van 450 jaar. Wanneer ze gaapt, worden de wachters en Enzvo wakker. Na het ontbijt klinken er uit het noorden alarmbellen. Drikano zegt: 'Dat zijn de bellen die ons voor aanvallen waarschuwen. We moeten onmiddellijk vertrekken! Volg mij!' ze volgen allemaal kronkelpaadjes naar het zuiden tot ze bij de poort komen. Daar kijkt Drikano of iedereen er is. 'Het hele dorp is er. Laten we richting Dragonia gaan.' 'Dragonia is het grote drakenland' zegt Enzvo zachtjes 'Dat weet ik wel hoor. Ik ben degene die daar duizenden jaren geleden vandaan is gegaan.' Zegt Nachtschaduw boos tegen Enzvo 'Is die blauwe vlo u aan het irriteren?' Vraagt Waringa aan Nachtschaduw. 'Nee hoor. Hij kon het niet weten dat ik daar weg ben gegaan. Ik weet alleen niet hoe de toestand daar is. Ik was nog best jong toen ik daar weg was gegaan' 'Het is daar mooi maar er zijn maar weinig draken. De koning die daar nu aan het regeren is heet Zipharo. Zipharo is geen echte draak, maar een Wyvern. Voor het geval dat u niet weet wat een Wyvern is, dat is een draak zonder zijn voorpoten.' Zegt Wirrando.
De reis naar Dragonia duurde lang en ze vlogen langzaam. Nachtschaduw vloog veel naast Drikano, zijn kinderen en Enzvo. Waringa en Wirrando vlogen altijd dicht achter haar. Onderweg ontdekte ze dat Waringa en Wirrando een stelletje zijn. Na 25 dagen te hebben gevlogen, kwamen ze in de hoofdstad van Dragonia: Drigano Heva. Drigano Heva bestaat uit huizen van wit marmer die precies in elkaar passen. Niet meer dan een kwart van de huizen wordt bewoond. Maar een klein aantal huizen staat buiten de berg waar Drigano Heva in is gebouwd. Wanneer Nachtschaduw vraagt waarom dat is, zegt Waringa: 'Dan kunnen we de rotsboog verwoesten, mocht de muur worden verwoest. Dan kunnen we zelf de bergpas nemen en komen we er zonde al te veel doden vanaf.'
Wanneer ze dichterbij komen zegt Waringa: 'Ga hier maar landen. Als je door blijft vliegen heb je kans om tegen het schild aan te vliegen.' 'welk schild? Ik zie helemaal niks!' zegt Enzvo 'Toen de mensen vijandig werden en er een draak van ons afkeerde, maakte 3 van onze machtigste draken een schild van pure energie die ,als je er tegenaan vliegt, je een stevige koppijn en een hoop pijn bezorgt. Ook stort je neer, met een kans dat je jouw nek breekt.'
Wanneer ze de poort doorlopen zien ze dat de muren meer dan 3 meter dik zijn, en iets meer dan 50 meter hoog zijn. De muren zijn van zwart gesteente met witte vaatjes erin. Bovenop de torens die elke 25 meter in de muur zitten, zijn katapulten gebouwd. De poort is zo groot, dat Enzvo wel een hond bij een deur lijkt. Maar ondanks de grootte, past Nachtschaduw er nog maar net door heen. Wanneer Nachtschaduw en haar vrienden bij de boog die toegang verleent naar de drakengrot aankomen, worden ze aangesproken door een kleine, gifgroene draak. 'Wilt u mij volgen? Ik ben gestuurd door de koning van Dragonia. Mijn naam is Glyfia. Ik ben de hoofdadviseur van de koning.'
Na allemaal straatjes en drie keer te zijn afgeslagen, komen ze in een grot die in het midden van de berg ligt. Daar is er een gouden paleis gebouwd. 'Hier woont Zipharo. Koning van Dragonia.' zegt Glyfia. In de troonhal groeten ze de koning. Na de beleefdheden te hebben uit gewisseld, zegt de koning: 'Wat doen een grote zwarte draak en een groep draken van Ikarian hier? En u hoeft niet te liegen, want ik kom wel achter de waarheid.' 'Ik ben Nachtschaduw. Ik en mijn vrienden zijn Ikarian uit gevlucht toen het werd aangevallen. We zoeken een plek om te overnachten en misschien dat we mogen jagen in de omgeving.' 'Sorry dat ik zo grof was. Uw vrienden mogen intrekken in de huizen in de buurt van mijn paleis. U mag zelf hier logeren. Het is een tijd geleden dat een grote draak hier heeft gelogeerd. De laatste grote draak die hier heeft gelogeerd is gestorven door de
JE LEEST
De Verhalen Van Nachtschaduw
FantasyWaarschuwing: dit verhaal heb ik geschreven in 4 HAVO, toen ik nog niks wist van schrijven. Dit verhaal is mijn origine als schrijver, dus lezen is op eigen risico. Commentaar op dit verhaal is ook nutteloos, want ik doe er nu niks meer aan.