Proloog

27 4 0
                                    

Dit verhaal speelt zich af meer dan 10 000 jaar geleden, in een wereld waar draken en mensen lang in vrede naast elkaar leefde. Het begint wanneer een draak genaamd Erduín de koning der draken verslaat en de troon inpikt. Zijn ambitie was het overheersen van de mensen. In een veldslag met de mensen versloeg hij de koning en kroonde zichzelf tot koning. Maar dat was het begin van de ellende. Hij gebruikte de mensen voor zijn experimenten. Erduín mixte mensen met dieren. In het begin was het niet zo erg. Hier een mens met de benen van een paard. Daar iemand met vogelvleugels. Maar na 3 jaar ging hij hele steden tot zijn monsterdienaren maken. Maar hij werd verliefd op een mensenvrouw. Hij wilde voor altijd bij haar blijven, dus deed hij iets ongelooflijk: hij veranderde haar in een draak. Met vuur en magie veranderde hij de vrouw in een draak. Niemand wist haar naam voor ze de verandering onderging, maar na haar verandering noemde iedereen haar Dorénie. Maar ze waren niet lang veilig. Na 19 jaar werd er een aanslag op het leven van Dorénie gepleegd. Dorénie was zo boos, dat ze een verschrikkelijke vloek legde over Rozien, de vrouw die de aanslag pleegde. Ze vervloekte de vrouw dat al haar kinderen half draak zouden woorden en dat ze voor altijd zou leven in de gevangenschap van de draken. maar toen Rozien plannen ging maken om zichzelf te vermoorden, werd ze verliefd. Toen ze probeerde een kind te krijgen ging de vloek in vervulling. Ze kreeg 3 kinderen. Alle drie hadden ze een drakenstaart, vleugels, nek en klauwen. Rozien vermoordde 2 kinderen. Toen ze de 3e probeerde te vermoorden, werd ze opgepakt en naar de zwarte grotten gebracht. Daar leefde ze 10 000 jaar, terwijl ze langzaam in een grote zwarte draak veranderde. 

De Verhalen Van NachtschaduwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu