Hoofdstuk 24

4 0 0
                                    


Ze lopen richting de Sagitarius. Dan bij de slagschepen gaan ze naar rechts. Voor de buitenste slagschepen staan ze stil ze staan voor een grote kamer vol met wapens geschikt voor elke soort. 'Officier, ik kom mijn wapens ophalen!'

'Ze komen eraan, mijn heer.' De officier haalde een wapen dat een mix was tussen een speer en een zwaard. Het zwaard was rimpelig aan de top en glimt een beetje groen. Daarna haalde hij een soort ijzeren paal, met aan het ene uiteinde een aantal harpoenhaken en aan het andere uiteinde een mes. Ook hier glimmen de uiteinde groen. 'Bedankt, officier. Ik heb deze wapens nodig. Ik zie je nog wel.'

Daarmee liepen ze weg. Kahless gaf Nachtschaduw de mix tussen speer en zwaard, terwijl hij de andere pakte. 'Kijk uit dat jij je niet snijd aan het lemmet, want er zit een soort gif op. We hebben het lemmet ingesmeerd met een beschermlaag, en daarover hebben we een mix van cyaankali en ongebluste kalk. Als iemand erdoor wordt geraakt dan verbrand diegene levend zonder dat er vuur nodig is. Het is een bruut wapen. Ik noem het de slangenspeer. Dit wapen heeft hetzelfde gif. We hebben de effecten theoretisch gezien al bekeken maar nog steeds niet praktisch getest. In beide wapens zit er een geheime opslagcontainer, met daarin 3 flesjes gif. Je opent het door de schacht bij het handvat te draaien. Het gif zit in glazen flesjes omdat het de neiging heeft om door metaal te branden.'

'Geef je mij nou het wapen of wil je het zo terug?'

'Ik geef je het wapen. Je moet soms op wat meer afstand blijven met je wapens, maar dat is op het moment onmogelijk voor jou. Jij hebt al geleerd om met boog, zwaard en pistool te vechten. Nu heb je een soort speer. Een speer zit tussen een boog en een zwaard in.'

'Ik heb even een vraagje. Ik heb even nagedacht en hoe zit het met vijandelijke schepen die klein genoeg zijn om over de muur te vliegen?'

'Daar heb ik niet over nagedacht.'

'We moeten mijn stad verdedigen. Als de stad verloren is dan is het gevecht verloren. We hebben luchtafweer nodig.'

'Ik zorg ervoor. Kun jij jouw leger verdelen over de twee forten?'

'Kun jij mijn leger tijdens de overplaatsing vanaf de lucht helpen?'

'Ik kan dat wel regelen. De landingsbaan wordt klaargemaakt. Als het goed is kan ik wat helikopters op laten stijgen. Die kunnen makkelijker de snelheid regulieren. Die kunnen ook verticaal opstijgen dus zijn ze minder kieskeurig qua ondergrond om van op te stijgen. Ik heb nog wat leopard battle choppers klaarstaan. Die doen de begeleiding wel. Ga jij of ga ik het leger halen?'

'Ik ga wel eerst, en ik zoek een aantal bataljons uit. Wanneer ik terug kom ga jij naar mijn fort en maak je luchtafweergeschut om mijn fort te verdedigen. Dan zijn beide forten goed verdedigd.'

'Dat klinkt als een goed plan. Dan is dit fort altijd onder leiding van een van ons. Laten we het plan in werking stellen. Ik wacht bij de poort waar we door naar binnen zijn gekomen op jouw terugkomst.'

Nachtschaduw loopt het fort binnen. Vlak buiten het fort vliegen de helikopters met geladen wapens. Ze wil net beginnen met het klaarmaken van een groep soldaten wanneer Líronie naar haar toeloopt.

'Majesteit. Ik heb nieuws waarvan ik niet weet hoe je het gaat vinden.'

'Vertel het maar.'

'Er is een groep mensen die ook willen vechten. Ze hebben mij gevraagd of ik wapens voor ze wil regelen. Ik heb gezegd dat ik het met jou zou overleggen.'

'Dat heb je goed gedaan. Ik denk dat ik weet wat ik moet doen. Ik wil eskaders 3 en 5 bij de poort hebben. Ik breng 6 ook mee. Als jij dan vraagt aan die mensen die willen vechten om ook naar de poort te komen. Ik kan niet zo snel wapens maken, maar ik ken misschien wel iemand die het wel iets heeft.'

De Verhalen Van NachtschaduwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu