Na drie dagen voorbereidingen was Drigano Heva klaar voor de belegering. De beste smeden hadden een gouden harnas voor Nachtschaduw gemaakt. Elke plaat was een kunstwerk op zichzelf en er waren beschermkappen voor haar stekels op haar rugplaten bevestigd. Ze hebben haar staartplaten zó gemaakt dat ze haar staart nog goed kan gebruiken maar dat er wel een knots aan is bevestigd. Iedereen in de stad heeft zijn/haar harnas te voorschijn gehaald. Op de vierde dag begon de belegering. In het begin probeerde de mensen de draken bang te maken met hun aantal. Toen dat niet lukte werden er rotsblokken uitgewisseld. Al snel werden er 2 katapulten van de draken verwoest, tegenover alle katapulten van de mensen. Nu probeerde de mensen het fort te enteren met een stormram. Al snel zijn de draken ook al door de stenen heen. Terwijl de mensen nog maar 150 man overhouden is er bij de draken maar één kleine draak gestorven. Nadat de poort is verwoest door de mensen, vallen de draken de mensen direct aan. Na een kort gevecht neemt Nachtschaduw de aanvoerder van de mensen gevangen en geven de mensen zich over.
2 dagen na de belegering is de poort herstelt. Ondertussen ondervraagt Nachtschaduw de aanvoerder. van hem leert ze dat de echte aanvalsmacht er nog aankomt. Na de ondervraging vermoord ze de aanvoerder en gebruikt ze de energie die ze daarvan krijgt om Enzvo terug tot leven te krijgen.
Ze begint met het lichaam zo goed en kwaad als het gaat om te vormen naar een drakenlichaam. Vervolgens roept ze met behulp van de hof magiërs de geest van Enzvo terug, en smeed ze zijn geest aan zijn nieuwe lichaam. Na het vastsmeden blijft ze energie in het lichaam voeren totdat het op temperatuur is en het een hartslag heeft. Het ritueel duurde lang maar Nachtschaduw was blij met het resultaat. Even later raakt ze bewusteloos. Wanneer ze weer wakker is begint Enzvo zich al te verroeren. Ze trekt zich met behulp van een van de magiërs naar Enzvo toe. Wanneer hij een oog open doet zegt Nachtschaduw: 'Hé, kleintje. Gaat het een beetje?'
Enzvo krijgt meteen een glimlach op zijn gezicht. Het duurt even voordat hij reageert, en in het begin komt zijn antwoord een beetje stokkend.
'Wat... is... er... gebeurd?'
'Je bent gestorven. Ik heb al mijn energie erin gestopt om je terug te brengen.'
'Mijn lichaam lijkt eerder op een 500 jaar oude draak in plaats van een 5 jaar oude draak.' zegt Enzvo. 'Omdat ik je oude lichaam niet kon gebruiken, heb ik het lichaam van de aanvoerder gebruikt om een nieuw lichaam voor je te maken. Het nieuwe lichaam is alleen wat groot uitgevallen.'
'Ik moet er even aan wennen, maar ik denk dat het wel goed komt. Sterker nog, ik voel me veel beter dan voor ik stierf.' 'Zorg er alleen wel voor dat je mijn stad en mijn paleis heel laat.' 'Wacht even. Ben jij nou de koningin geworden? Nu valt het me pas op dat je de gouden halsband der koningen draagt.' 'Ik ben inderdaad de koningin. Maar het gaat me nu om jouw. Je moet de komende drie dagen rustig aan doen. Je lichaam moet nog even aan zijn nieuwe vorm wennen. Overmorgen mag je met mij even op jacht. Over 15 dagen komt de echte belegering. Je krijgt je harnas over 2 dagen.'
JE LEEST
De Verhalen Van Nachtschaduw
FantasyWaarschuwing: dit verhaal heb ik geschreven in 4 HAVO, toen ik nog niks wist van schrijven. Dit verhaal is mijn origine als schrijver, dus lezen is op eigen risico. Commentaar op dit verhaal is ook nutteloos, want ik doe er nu niks meer aan.