Hoofdstuk 22

3 0 0
                                    


Vijf minuten nadat Kahless de Orbital Burn In geregeld had, kwam er een diep gebrom vanuit de lucht. Kahless vertelde met een hologram dat hij bij zich droeg welk schip wat is. 'Die kleine schepen zijn de snelle aanvalsschepen, de lage schepen met de drie grote koepels met kanonnen zijn de destroyers, die puntige schepen zijn de fighters en die grote schepen zijn de slagschepen. Hoewel we weinig slagschepen hebben zijn het toch de belangrijkste schepen. Die schepen brengen de vuurkracht naar het slachtveld. Ik heb het wel eens gebruikt om andere schepen te bombarderen. Voor vuurkracht moet je dat schip hebben. Ik ben er werkelijk trots op. Ik heb net een melding gekregen dat er ook kopieën van mijn schepen in het vijandelijke leger zitten, maar gelukkig geen slagschepen. De felgekleurde schepen zijn van ons, de rode en zwarte van hun. Eens zien hoe onze schepen in vlootformatie vechten.'

De schepen remde af zoals Kahless had geïnstrueerd. Toen begon de formatie te veranderen. De fighters gingen naar de buitenkant van de groep, met daarbinnen de destroyers en snelle aanvalsschepen. De slagschepen bleven aan de binnenste ring. De lucht rondom de fighters begon te rimpelen. 'Dat zijn de schilden, die allemaal op de zelfde frequentie zitten.'

De vijandelijke schepen begonnen de aanval. De slagschepen opende het vuur vlak voor de eerste schepen zich klaar maakte. Toen de vijandelijke schepen die de aanval doorzetten vlak bij het schild waren, verdwenen een paar van de snelle aanvalsschepen uit het zicht. Even later kwamen ze achter de vijandelijke schepen weer tevoorschijn. Ze maakte verschillende snel opeenvolgende aanvalsruns voordat ze weer terug schoten naar de rest van het floot. Na verschillende runs veranderde de formatie een klein beetje. De fighters gingen als een soort muur in elkaar, terwijl de slagschepen hun belangrijkste kanonnen over en onder de muur uitstaken. De destroyers namen de lege plekken in. Toen schoten ze alles wat ze konden schieten. Toen schoot de Sagittarius zijn torpedo's af. Elk vijandelijk schip stortte neer.

De schepen komen langzaam naar beneden. De fighters (die in grote getalen waren) landen heel dicht bij elkaar, zodat ze een soort muur rondom het kamp vormden. De slagschepen landen rondom de Sagittarius. De destroyers landen in vier lijnen, twee aan de linker kant en twee aan de rechter kant. Ze laten aan de uiteinde wat ruimte ertussen. De snelle aanvalsschepen landen in de overgebleven ruimte tussen de middelste twee rijen. 'Waar zijn die twee lege plekken voor?'

'Daar gaan we landingsbanen maken. In de Sagitarius stonden een hoop voertuigen, weet je nog? Die voertuigen noemde ik niet om twee redenen. De eerste reden is omdat een deel niet goed bewapend is en de tweede reden is omdat al die voertuigen van een landingsbaan op moeten stijgen. Die voertuigen kunnen vliegen door middel van onderdruk boven een set vleugels en moeten snel gaan om die onderdruk te maken. Die voertuigen gaan zo snel dat hun landingsgestel het zou begeven onder de hoge snelheid. Om dat te voorkomen moeten we een soort vloeibaar steen over de grond gieten en het uit laten harden. Dan maken we de grond glad genoeg om de vliegtuigen op te laten stijgen. Door de hoge snelheden zijn ze moeilijk te raken. Er is maar een klein probleem met de vliegtuigen. Of eigenlijk met de piloten. De piloten moeten voor bepaalde jets speciale neuronpakken dragen. Daarmee kunnen ze met hun pakken de jets besturen. Alleen door de krachten worden ze een met hun pakken. Daarom zijn we gedwongen om het te maken van drakenhuid. Alleen de squadron leiders hebben pakken van hydrahuid, omdat hydra's bijna nergens te vinden zijn. Maar als je ze nu ziet, dan zien ze er zelfs een beetje uit als draken. En in de jets moeten ze vastgeketend worden omdat ze anders iets breken of zich bewusteloos slaan. Het pak werkt door middel van een headset (lijkt op een drakenhelm met de hoorns) een set ruggenwervels die de neurologische signalen registreren en versturen (lijkt op de schubben op een drakenrug). De rest van het pak maken we van de huid van dode draken. Het is eigenlijk een tweede huid, die perfect er over heen ligt. De piloten verdienen de huid ook wel, omdat ze draken dienen. De draken wiens huiden gebruikt worden voor de pakken hadden in hun leven ingestemd om hun huiden te doneren ten tijden van hun dood. Het pak heeft helaas ook nog wat magie erin zitten, dus sommige van de piloten lopen rond met klauwen uit hun hielen of met een staartstompje, maar daar passen we de jets op aan.'

Toen pakte hij het communicatieapparaat weer. 'Kahless naar Sagitarius. Reageer alsjeblieft... begin met het uitladen van de W wings. Doe daarna de rest. Help de andere schepen met het bouwen van de landingsbanen. Kahless uit.'

'Waarom zeg je dat ze eerst de W wings uit moeten laden, wat dat ook mogen zijn?' Kahless pakte weer een hologram erbij. Op de hologram stond een schip. 'Dit is een W wing. Je het heet een W wing omdat de vleugels volgens het algemene alfabet in een W-vorm zijn. Alleen het alfabet is op deze wereld anders dus daarom begreep je het niet.' 'Nu begrijp ik wat je bedoelt. Wij gebruiken dit teken niet. Ons alfabet is gebaseerd op de mogelijkheden van onze biologie. Wij kunnen moeilijk een W maken. Dus hebben wij een andere vorm ervoor.'

'Ik begrijp waarom je het schrijven zo hebt gedaan, en ik vertel je ook niet om het te veranderen. Bij mijn leger hebben de draken ook een eigen handschrift. De draken leren wel het algemene alfabet te lezen, maar ze hebben een eigen alfabet dat de rest ook moet kunnen lezen en schrijven. Toevallig lijkt het er sterk op. In totaal zijn twee letters anders dan het alfabet van mijn leger. Wat we eigenlijk hebben gedaan is het drakenalfabet als standaard lees en schrijftaal gemaakt, maar het algemene alfabet is het officiële alfabet. Zo is iedereen blij.'


De Verhalen Van NachtschaduwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu