Three

526 23 0
                                    

Najlaa' Pov

"Kringggg!!" Jam loceng menunjukkan sekarang pukul 4.30 pagi. Masa untuk ke sekolah!

Najlaa terus ke tandas sambil membawa towel mandinya. Dia juga bertugus lumus untuk solat Subuh awal. Selepas itu, dia ke dapur untuk menyediakan sarapannya. Asalnya ada maid yang tolong tetapi Najlaa menolak tawaran tersebut kerana dia mahu berdikari.

" Kiranya kena jumpa cikgu sekolah ni..err.. Kelas Four Honesta? Nama kelas dia pun unik."

"Baik jumpa cikgu awal.."

Najlaa keluar dari kamarnya dan menuju ke pejabat. Dia sudahpun tahu jalan di sekolah tersebut atas bantuan pengetua.

' huh... Don't be ankward Najlaa... You can do it...'

"Ermm..Assalamualaikum.. Teacher?"

"Ouh...waalaikumussalam. Take your sit."

"Okay.."

****

"You're ready...Najlaa? You about to enter your new class" Miss Kaizura bertanya kepada Najlaa yang mula berpeluh peluh. Takut la. First time pulak tu.

"I'm ready..."

Dengan bismillah.. Najlaa melangkah dengan kaki kanan. Semua pelajar yang bising sebentar tadi kini senyap membisu.

"A nice good morning, student"

"Good morning, Miss Kaizura"

"We have now a transfer student from SM Sains Permai Berseri will be join you guys.. Please introduce yourself, Najlaa." Miss Kaizura menunjukkan jarinya untuk Najlaa tampil ke hadapan.

'Ermm.. Assalamualaikum.. My name is Aniz Athirah Najlaa but you guys can call me Najlaa.. Ermm.. I am from Perak..I hope all of us can be friends"

"Nice introduce, Najlaa. Have someone want to ask something before we will start the class?"

Seorang lelaki yang kelihatan tegap terus bangun.

"Are you born from out of this country?"

"Ermm..no.."

"Are you from a rich family?" Kali ini seorang perempuan berkulit putih pula bertanya.

"Err..no..."

"Are you live in the backyard...'Nerdy Girl' ?"tiba tiba seorang lelaki itu berdiri sambil berjenaka untuk kawan kawannya.

Semua pelajar mengelakkannya
...gelakkan Najlaa. Najlaa hanya boleh tundukkan muka.

"Stop student! You think it is a nice joke for the transfer student come to this school!? You guys have no respect!" Miss Kaizura mula menguatkan suaranya.

"Najlaa..you can sit at your place now.."

Dengan perlahan, Najlaa berjalan menuju ke tempat duduknya. Dia dapat dengar kutukan dari belakangnya... Baru first day sekolah dah kena perli...nanti jadi apa?!

"Student, turn on your tablet right now and read the paragraph shown."

???' Pov


"Hye girls.. I have an idea"

"With that girl"

****

Najlaa' Pov

"Kringgggg!!" Loceng waktu rehat.YEAHH!

"Thank you student.. Now you can go the recess" Mister Donald terus beredar dari kelas.

Najlaa mengeluarkan buku ceritanya kerana dia tidak biasa makan sewaktu rehat.

"HOI, NERDY GIRL!" Suara yang kuat dan nyaring menyebabkan buku yang dibacanya terjatuh ke lantai.

Tiba tiba ada 4 pelajar perempuan menghampirinya. Kumpulan tu lebih dikenali sebagai ' Divaz GirlZ' .Group ini bukan main hebatnya. Mereka antara top 10 paling kaya dekat sekolah itu. Mestilah orang takut dengan depa ni.

"Er...kenapa nak jumpa.. Najlaa?"

"Opss guys.. Her name is Najlaa... So lame.." Tengku Putri Azzarin mengutuk nama Najlaa sambil ketawa.

"Yeah..So boring.."

"Cer nama macam Tengku Fazura Adani ke... Tengku Shasha Shafriza ke... kan macam cantik dan glamor." Mereka berdua terus ketawa.

"Oh please...nama I, Tengku Affrina Izazi lagi sedap, okayyy?"

Mereka semua gelak. Najlaa tengok pun rasa macam naik muak.

"Hye...nak tanyala... Macam mana 'nerd' boleh datang sini,eh..? Macam keajaiban berlaku.. Mesti korek emas ni" perli Putri.

"I guess so. Jadi budak 'nerd' tak layak sekolah sini kan.. Macam penyibuk..." Perli Affrina pula.

Najlaa hanya berdiam sambil baca buku yang baru dikutipnya sebentar tadi. Dia tak hairan dengan cacian yang diberi. Yang penting duduk sekolah nak belajar.

"Hoi NERD! Dengar tak kami cakap apa!?" Fazura mula menolak Najlaa sehingga jatuh di atas lantai.

"Urrhh... Girls better kita pergi dulu... Dah macam trash aku tengok dia.."Shasha terus beredar di situ bersama gengnya.

Najlaa mula menangis.. Dia terus berlari keluar dari kelas 4 Honesta itu.

Namun, dia terlanggar seorang lelaki yang berblazer hitam dan membawa kertas kerja yang banyak.

" Aghh!...I'm sorry...I am so sorry!" Najlaa terus minta maaf.

"What is your problem, woman??"

****

Character in this chapter

The Divaz GirlZ

Tengku Putri Azzarin

-Member of the Divaz GirlZ
-Top 10 rich student
-Instafamous
-Annoying but nice
-Hates Najlaa

Tengku Fazura Adani

-Member of the Divaz GirlZ
-Top 10 rich student
-Instafamous
-Childish
-Hates Najlaa

Tengku Shasha Shafriza

-Member of the Divaz GirlZ
-Top 10 rich student
-Instafamous
- Best friend with Fazura
- Bossy
- Hates Najlaa

Tengku Affrina Izazi

-Member of the Divaz GirlZ
-Top 10 rich student
-Instafamous
- Quiet and simple
-Hates Najlaa

Nerdy Girl Meets Solo PrefectWhere stories live. Discover now