Nazrin' Pov
"PASS!!" jerit Nazrin.
Malangnya bola yang dibaling oleh rakan sepasukannya telah dirampas oleh Tengku Aliff Suhaili.
"Noob!!"
Aliff shot bola keranjang ke dalam jaring. Satu lagi mata untuk team Aliff.
"Tak apa kau dah cuba.."
"Sorry sangat. Aku tersalah baling.." hampa rakannya itu.
"Dah tak reti main..jangan main la noob." gelak Aliff.
Hati aku makin geram. Mata team aku jauh satu mata dari team Aliff. Pemilihan ni penting bagi aku. Dah tiga tahun aku gagal jadi leader team basketball. Tahun ni azam aku dah berubah. Aku nak jadi leader!
"Pritttt!" wisel yang ditiup menandakan permainan bermula kembali.
Bola kini ditangan aku. Aku boleh..aku boleh..kena shot je tinggal.
"Kau jangan harap!"
Pandangan aku ditutup oleh Aliff. Memang dia nak aku kalah kali ke-4. Tak penat ke dia ni?
Sorakan pelajar semakin kuat menyokong. Tetapi aku dengar satu suara yang aku kenal.
"GO! YOU CAN DO IT! SHOT THE BALL, NAZ!!"
Aku baling. Dengan harapan yang tinggi..aku mengharapkan bola tu masuk jaring.
"IN!!!"
"YES!" Aku gembira. Aku terus high-5 dengan Amirul.
"Ceh sama mata!" geram Aliff.
Aku sengih. Tapi aku lihat masa. Lagi 10 minit nak habis.
BEBERAPA MINIT KEMUDIAN~~
"GO GO GOOOOOOOOO!!"
"SHOT!!!!!"
Aku lantun bola. Lagi 5 minit. Tinggal satu shot je lagi. Amirul kena halang. Aku kena cari jalan lain.
"Mana kau nak lari?"
Mamat ni lagi. Haduh!
"Thanks for the ball..moron."
"What??!!"
Bola aku dirampas. Ada strategi rupanya budak Aliff!!
"Padan muka!"
Ish, tak guna!
"Naz!"
Amirul tepis Aliff. Dia sempat rampas bola tu and then baling kat aku.
"SHOT!!!! NAZRIN!! SHOTT!!!"
****
Aliya' Pov
Aku berlari. Mengejar masa. Alamak dah lambat! Toilet tadi ramai orang lepas habis basketball. Aku rasa semua dah berkerumun dalam bilik kepimpinan. Benda paling sedihnya aku tak sempat nak tengok 5 minit masa terakhir pertandingan tadi. Tapi yang aku tau result last yang aku tengok tu seri. Nanti masuk bilik nanti taulah siapa menang. And aku memang doakan yang si Nazrin dapat! I hope!
"Huh...huh... dah sampai.."
"Uih?? Lambat sampai?" tegur Qilla sambil buka pintu.
"Ahh! Sorry! Toilet tadi ramai orang..penat ni!"
"Cepat la masuk.." hayun tangan Qilla suruh Aliya masuk.
"Okay okay..."
"Hey...budak yang tengok pun datang lambat?" gelak Mimie.
"Tak baiklah! Burukkan nama I kat depan budak baru!"
"Eh? Mana ada burukkan." gelak Najlaa pula.
"Such a liar. P.E.N.I.P.U!" jelir aku.
Najlaa dengan Mimie gelak bersama. Yang aku tahu Najlaa ni bakal sebilik dengan Mimie. Sebab tu la kut Mimie start rapat dengan Najlaa.
"Anyways kau tak lambat pun. Budak laki tak sampai lagi. Lepak jumpa sir la kut." ringkas Annis yang duduk sebelah Najlaa.
"Oh..nasib. Relief sikit." Waktu ni aku teringin nak tanya pasal result akhir. Lagipun aku nak tau sendiri so aku malas gak nak tanya.
"Meh la sit first. Gossip over the top." ujar Najlaa.
"Oh mari mari! Gossip pasal budak baru ni. Sian dia. Kita kena ajar dia macam macam. Noob lagi sister kita ni. Nanti lepas exam kena buat pengenalan budak ni." bebel Mimie.
"Amboi...sampai hati panggil 'Noob' ya? Ingat orang kampung tak faham ke benda tu?" ejek Najla.
"Alololololololololololoo. Mengadanya. Meh nak cium sikit." usik Mimie.
"EWWW...Mimie buat benda menjijikkan...YUCK!" suara Ekha keluar dari nowhere.
"You dari mana, Ekha?" tanya aku.
"Dari sini wey.. aku tak ke mana mana pun. Lepak sini. Sejuk kit."
"Ceh..patut la tak jumpa dalam dorm." perli Annis.
"While waiting for the boys.....lepak lu ah!" ujar aku.
"HAHAHAHAHA!"
"WOII!"
Semua orang pandang pintu. Hah?!
****
Character in this chapter
Tengku Aliff Suhaili
- Siblings with Tengku Sofea Suhardi (Brother)
- Form 5 student
- Very athletic guy
-Top in sports and medium in his studies
-Leader in every sports in the school (well..not all of it)
- Actually nice person but can fierce
- Doesn't like to be at the bottom
YOU ARE READING
Nerdy Girl Meets Solo Prefect
Teen Fiction{SIRI MEETS} [ON GOING] Aniz Athirah Najlaa, 16 tahun atau lebih dikenali 'The Genius Girl' di SM Sains Permai Berseri. Namun begitu, dia ditukar sekolah ke ' Academic Klef Artz School ' akibat nyanyian dan bakatnya menjadi viral di youtube. Yuran k...