Najlaa' Pov
Najlaa berjalan menuju ke perhimpunan. Uhmm..makin tenang rasanya berada di sekolah ni lepas beberapa hari dia cuba menenangkan dirinya lepas kejadian Putri and the geng tu. Menyampah!
"Heyy!!" Qiss menegur jauh.
"Ohh! Fea! Qiss!"
"Let's go together, shall we??" Fea mengajak.
"Hehe..okay!"
Mereka bertiga mula melompat lompat dengan gembiranya. Orang lain mesti pandang pelikkan? Agh.. Whatever!!
Dengan kesesakan yang memenuhi dewan akhirnya salah satu ahli badan kepimpinan membuat satu announcement.
"Assalamualaikum and good morning. I'm your headprefect, Ariff Zulzain will tell you about the MPPs new student. We're have some phamplet for you to check it.."
Beberapa orang pembantu memberikan phamplet tersebut kepada setiap pelajar. Hasil tangan Nazmi dengan Qilla kut!!
"Now..in the phamplet..they are some of the student that chose by the Quruz Queenz for the new member. So..the chosen student in the phamplet have good discipline and a good worker."
Najlaa membaca nama pelajar yang dipilih untuk menjadi warga MPP. Wah! Masuk Quruz Queenz! Siapa yang tidak mahu.
Wait...kejap..
Najla tertumpu satu nama yang dia paling kenali. Eh!! Namanya ada di dalam senarai!!??
"Huh??!! Najlaa your name!!" Qiss terkejut.
"OMGucci!!!" Fea turut gembira.
"Wait...wait..but...why???!!"
Semua pelajar mula riuh!Terutamanya perempuan la..
"ATTENTION STUDENT!!"
Dengan suara Ariff yang garau tu menyebabkan semua pelajar senyap. Siapa sahaja tak takutkan si prefect ni.
"And the choosen...need to meet us at the meeting room. The time is 4.30 p.m."
"Uhh!!!! Style nya!!!" Qilla memukul bahu Fea sehingga bahunya lengguh.
"And....we have a bad news.. One of our member in Fortis Princez had a teribble sick and now at the hospital."
"Hah! Jejaka hensem masuk hospital!! Noo!!"
"Oh no!! Who is him??"
"Don't say it's Nazmi. Oh my Cutie Pie!"
"Aghh!!! Noo! What!! My bae!!"
Hampir semua gadis gadis di sekolah itu mula berbisik atau lebih kenal lagi membawang..
"Erm..semangnya jadi idola Fortis Princez ni.." Fea mengeluh.
"Ermm..can you tell me what is Quruz Queenz and Fortis Princez that you two told me??"
"Oh! It's the badan kepimpinan tinggi. MPPs and prefect. But prefects only for boys." terang Qiss.
Najla mengganguk perlahan. Tapi...satu benda..kenapa dia dipilih!!??
Lepas beberapa minit kemudian selepas habisnya perhimpunan. Tiga sahabat ini berjalan di hadapan papan kenyataan yang mempunyai senarai nama pelajar yang dipilh. Bukan sebab apa, Najlaa nak recheck. Tak percaya kut!!!
"Ermm..my name..still there.."
"HAH! PUT! GOOD NEWS!! YOU HAVE BEING CHOOSEN! OMG!!" Affrina melebih lebih memuji sahabatnya yang dipilih.
"Wow!! Sytle la Put!! Memang good leader of Divaz GirlZ! Mesti kau yang jadi ketua MPPs! Uhh der.. Mimie tak layak.." Fazura perli Mimie. Ishh! Jahat!
"Ohh...you have new rival.." Shasha melihat Najlaa.
"Uhmm...hello Nerdy Girl..uh..I will have the MPPs you know..um because I'm pretty..and rich.. but you..eww.." Putri gelak.
The Divaz GirlZ pun beredar dari situ.
"Alah! Biarkan depa tu! Buat sakit hati ja!!!" Qiss perli.
Mereka pun ke kelas mereka untuk sambung sesi pembelajaran.
****
Jam tangan jenama Casio milik Najlaa kini pukul 4.30 petang. Uhh! Nervous beb!!
Najlaa kini mula masuk ke dalam meeting room yang dipesan oleh timbalan ketua pengawas..ermm..yang pernah dilanggarnya dulu.
"Oh! Welcome! Wow! You are the first!" Najlaa ditegur oleh seorang perempuan yang berkulit putih dan comel. Mukanya macam kenal.. Macam muka Ariff..
"My name is Tengku Qilla Nurain! Call me Qilla!"
"Oh! I'm..."
"Aniz Athirah Najlaa! I knew it! You are the new student!"
"Qilla...be formal.." Gadis memakai nametag yang bertulis Mimie Nazifah Timbalan Ketua MPP.. Wah!
"Hello..you can wait here.." Kali ini Najlaa nampak nametag Aliya Dayana Timbalan Ketua Pengurusan Pelajar. Uish! Payah nak jadi jawatan tu!
"Um..thank you.."
Najlaa duduk di atas kerusi yang disediakan. Dia menunggu sehingga pelajar lain tiba. Ermm..nampaklah si Putri tu datang.
"Haha! It is me! Putri! The Divaz GirlZ!"
"Ermm..you should be quiet, Put.. Sit there.." Annis mula menunjukkan jarinya untuk Putri duduk betul betul bersebelahan Najlaa.
"Eww...aku kena duduk dekat budak cleaner ni?" geli Putri.
"Ehem.." Mimie memandang Putri dengan pandangan tajam.
"Huh..fine!"
Najlaa cuba untuk membaca buku dalam telefon bimbitnya, tiba tiba dengar bunyi hembusan nafas yang agak kuat. Ermm..whatever.. Better baca buku lagi best!
"Okay..all here?" Qilla mulakan percakapan awalannya.
"Mimie..you can go now.." Annis tolong membuka pintu untuk Mimie keluar daripada bilik tersebut.. Erm? Apa yang dibuatnya tidak tahu.
"Okay..first of all..we actually see you guys doing in your daily life. Even your attitude we count in. So we have seen Aniz Athirah Najlaa is the most punctual. She will be the first. And Putri..your last." Qilla terang. Ini kiranya sapa dapat temu duga dulu dialah yang balik awal. Tak sia sia juga datang awal ni..
"Najlaa you can come into this room."
Najlaa menelan air liurnya. Rasa takut bukannya senang hilang dalam kalbu ni. Takut takut dapat heart attack pula. Najlaa baca penyataan di bilik tersebut. Bilik Pengurusan Majlis Perwakilan Pelajar: Quruz Queenz. Wah..namanya nampak hempak!
Masuk masuk sahaja bau harum macam bunga ros campur bunga lily sama dengan bunga kasturi baunya. Harum tak terhingga. Biliknya pun tersusun kemas. Warna purple pink. Keperempuanan sangat.
"Okay...you are ready, Najlaa?" Qilla menyoal.
"Yes...I'm ready.."
****
YOU ARE READING
Nerdy Girl Meets Solo Prefect
Teen Fiction{SIRI MEETS} [ON GOING] Aniz Athirah Najlaa, 16 tahun atau lebih dikenali 'The Genius Girl' di SM Sains Permai Berseri. Namun begitu, dia ditukar sekolah ke ' Academic Klef Artz School ' akibat nyanyian dan bakatnya menjadi viral di youtube. Yuran k...