Thirty-five

219 11 5
                                    

Ariff' POV

Haih.... Mana lak member aku pergi ni. HAIS!!  Penat la cari diorang ni.  Sesak nafas aku macam ni. CIS!!

"WoI!! SOLO!  KAT SINI!"

Aku mengalihkan pandangan aku ke arah cafeteria. Nampak semua orang dah berkumpul tanpa aku. Hampeh tak panggil aku.

"Oi mana korang pergi tinggal aku. Aku dah sesak bila orang crowded tolak tolok aku ni."

"Alah abang solo kita ni... Macam tak pernah jalan sorang sorang. Bukan dah selalu ke?  Hewhewhew," perli Nazmi.

"DONGGGG!!!!"

"UWAAAA!!!!! MIRULLL TENGOK SOLO NIH UWAAAA!!"

"Mane kau cari kuali tu Ariff?"

"Nama pun cafeteria aku pergi ambil kat situ.."

Aku pun tunjuk jari aku ke atas sinki berdekatan.

"TAPI TAK PAYAH LA PUKUL PAKAI KUALI!! BENGKAK KEPALA NAZ!!"

Nazrin meraung kesakitan sambil peluk Amirul. Aku adalah nampak bengkak besar kat kepala dia tu. Ehm..siapa suruh cari pasal ngan aku.

"Anywayss....abang abang kita yan busy main ni penat katanya," Syazwan saja nak tukar pelan nanti ada adalah si Nazmi ni nanti pujuk sana pujuk sini. Biasalah anak emas.

"Wahh style la kau ngan Mirul. Nanti ajarlah aku. Aku ni kaki bola je."

"Eh? Masalah ape kau ni. Kata kat orang dia lagi padu,"perli Nazrin.

"Hekelehh...itupun nak puji orang lagi. HAHAH!!Tahniahlah kau dah berjaya buktikan kekuatan kau. You too buddy!" Aku menyiku Amirul.

"..thanks" sengih Amirul.

"Erm...mana yang lain ni? Kata nak duk sini ni?? Kita kenalah sambut kemenangan abang abang sado kita ni!!" ketawa Syazwan.

"cakap pasal tu.." Nazmi usap kepalanya sambil buat mulut itik yang dia selalu buat.

"Budak perempuan kata nak lepak kat bilik.."

"WHAT!! Kau baru nak BAGITAU SEKARANG??" Syazwan terkejut beruk.

"Eh eh kau ni.." Khuzairi pulak amik tahta kuali yang aku pegang tu. Dia bising sebab dialah orang yang paling lama duduk dekat cafeteria ni.

"MIRUL! PROTECT ME!"

Nazmi terus peluk Amirul balik. Yang Amirul pun pandang muka Khuzai tak da perasaan. Tapi dia peluk balik Nazmi. Kekadang aku tengok comel jugak depa dua ni.

"Dah dah..aku amik balik kuali ni and jom kita ke bilik sekarang okay?"

"Aku dah tunggu sini lama kau baru nak bagitau. GIGIT KANG!" Mata si Khuzairi mula berapi tengok muka si Nazmi.

"Blearkkkkkk!!" jelir Nazmi.


****

Nazrin' POV

'Apa aku nak kata kat Yana ye..erm..'

'Hey aku dah berjaya! Eh pelik sangat tu..'

"heloooo??" Mirul pandang aku.

"Ehh??? Kenapa??"

"termenung jauh tu.."

"Ehh!! Tak ada apa la..hahhaah"

"nervous laugh..I notice"

"Hehehehhe uhmm.."

"nak bagitau..something kat Aliya?"

Macam mana mamat ni baca fikiran aku ni? Dasar otak bijak.

"Eh no la..kita kan baru habis main so fikiran aku terbang ke kawasan gunung Fuji kat Jepun tu ha.."

"....."

Aku nampak muka Amirul tak puas hati dengan jawapan aku sebab dia buat muka blur yang memaksa orang lain untuk meluahkan isi kandungan yang berada dalam fikiran aku ni.

Amboi ayat aku hancur.

"Ish ish kau ni..." aku cuba cover sebab aku memang tak nak bagitahu dia ni.

Amirul sambung balik berjalan sambil dukung si Nazmi yang tengah ketakutan. Risau risau kena pukul kali kedua guna kuali.

"Aku buka pintu dulu," Ariff dengan sopannya buka pintu bilik kepimpinan.

"Hah??!!"

****

Aliya' POV

"Hah?!"

Semua orang terperanjat sebab pintu dibuka.

"Dah kenapa korang ni tak pernah tengok orang buka pintu ke ape?" Ariff kehairanan.

"Pfff....HAHAHAHA!!" Qilla mula gelak cam pontianak lepas nampak muka abang dia.

"Dah dah kena sambut ni! Hurayyy!!!" jerit pulak Syazwan.

"Deabak!!" Annis pun join the party.

Aku senyum tepi je sebab aku yakin maksud diorang tu team Nazrin menang. Aku tumpang gembira.

"Erm..Yana.."

Aku alih pandangan aku ke sebelah.

"Oh hey! Congrats!!For you and Amirul!!"

"Hahah thanks!"

"Style la kau main tadi. Malangnya aku tak sempat usha last last kau main tadi, Nazrin. Aku ke toilet."

"Ouh ye ke? Tak apa. Erm..anyways..ade something aku nak bagitau ni."

"And what it is?"

Nazrin terus tak jadi nak bagitau aku. Aku pun kalih pandangan aku ke sebelah lagi satu. Erm..mana taknya semua duk pandang aku ngan Nazrin.

"Pstt psst...diorang notice..buat hal lain!" bisik Nazmi.

Semua angguk terus lari ke bilik lain.

"What the..."

Aku tak tau nak react macam mana sebab benda diorang buat tu ketara sangat.

"Anyways...Yana.."

****

Hello 😁

Its kinda late 😂 but I finally update..hehe.. Just want to tell you guys that saya nak buat cerita ni sampai habis baru update but if you guys want me to post it immediatly for each of the chapter..just tell me ok 😊

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 24, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Nerdy Girl Meets Solo PrefectWhere stories live. Discover now