Twenty-four

316 17 0
                                    

Najlaa' Pov

Menyelak. Menyelak. Aduhai..bosannya..nak buku lain..

"Najlaa, termenung jauh nampak? Something in your mind?" Fea tanya.

"Alah! Dia ada secret admire la tu! Ataupun secret...CRUSH!" Qiss dengan senang mulutnya ja. Taboh karang! Orang Perak sejati ni pandai bab luku orang.

"Candy Crush ape kau ni!?" Fea sempat meluku kepala Qiss sebelum Najlaa melakukannya.

"Ouuccccccohhhhh saaaaaakitttt!"

Bengkak sudah kepala Qiss. Haha!

"Kau fikir apa? Najlaa?" Fea terus mengubah topiknya.

"Tak lah..saja tengok Lala ni pusing pusing kat sangkar dia ja. And..why you two lepak kat tempat Najlaa?"

"Alahai! Kami duduk kat dorm bosan sangatlah, sis. Kali ni nak duduk dorm lu la." Ayat Qiss membuatkan dia macam tauke cina nak kutip hutang.

"Iyalah...Najlaa terima ja.."

"Bosan la..hari Sabtu mesti sunyi..walaupun boleh keluar..tapi takkan selalu nak shopping ja.." keluh Fea.

"Hehe...tak pa la.. Sekali sekala rehat dari semua benda kan.."

"Tok tok!"

"Najlaa buka pintu jap tau.."

Najlaa menuju ke pintu. Kelihatan tiada orang. Namun, nampak sepucuk surat kaler pink purple. Urmm..bau bedak baby johnson's.

"What is that?" Qiss nampak pelik dengan sepucuk surat kaler pink purple. Bukan apa..not her favourite colour.

"Najlaa nak buka ni.."

Buka buka...bukan kertas yang jatuh dulu tapi BEDAK Baby johnsons yang keluar dulu! Aduhai! Zaman bila guna bedak ni! Sekarang zaman abad ke-21 kut!

"Aduh...habis lantai Najlaa..." keluh ajalah mampu..

"Well..surat itu for..what?" Fea dengan sifat ingin tahu yang tersangat kuat itu bertanya.

"Let me read outloud.."

~~~~

Well..hye!

It..well..hehe..sorry kacau awak malam buta nih..saya ni budak kelas sebelah..4 Ludis.. Jadi..saya ada permintaan..saya dah lama perhatikan awak..bagi saya walaupun awak pelajar baru..saya rasa awak ni..pelajar yang baik budi peketi.. Awak macam sumber inspirasi saya..saya tak mahu awak kenal saya..tapi saya nak jadi kawan awak...blh x?? Kalau boleh hari esok..Ahad.. Jumpa saya kat taman sekolah..pukul 2.00.. Tapi jangan lupa solat zohor dulu tau..❤

P/s maaf guna bedak. Saya tau ni cara lama..tapi saya ada tempah surat bau wangi tapi lambat sampai pula...

~~~~

"OMG!!!! She already had a secret admire!!" Gembira semacam si Qiss.

"Kuang jaq tu hang.." Kan dah terkeluar loghat Kedah. Duhai bonda..

"Wow...nak jadi K.A.W.A.N?" Fea menekankan perkataan k.a... Aghhh..tau tau je la.

"..apakah.."

"Eh? Najlaa marah ke? First time aku tengok." Qiss melihat muka Najlaa yang hampir nenjadi merah. Mentang mentang kulit cam orang cina.

"La...ikut kau la. Dia kata kalau nak tau dia tu sapa..jumpa dia kalau tak mau tak payah jumpa." Fea cadang.

Nerdy Girl Meets Solo PrefectWhere stories live. Discover now