Seven

469 17 1
                                    

Najlaa' Pov

"What is your problem, woman?!"

Najlaa mula rasa tidak sedap hati. Pakaiannya serba hitam dan bertie purple biru..takkanla....pengawas kut?

"I'm so so so so so sorry! Saya..tak sengaja.."

Najlaa cuba menolong Ariff mengutip kertas kertas yang berterbangan itu namun....

"OMG!! Tiba tiba dia jadi cleaner!!" Putri mengejek dari jauh bersama The Divaz GirlZ.

Najlaa pandang dari jauh. Dia hanya mampu berdiam diri dan menahan tangisannya.

"You don't have to help me..your nerd." Ariff mengutip kertas tersebut dengan pantas.

"Ohh! Ariff! You should give that girl help you. Cause she is now official ' The Nerdy Girl Cleaner'!!" Fazura mula ketawa bersama gengnya yang lain.

"And you guys should be quiet. Other class have their other things to do."

"Ugh derrr. .. They are afraid of us, dear Ariff. You should be the same, right? We are the top that everyone should be scared." Putri mula berlagak annoying dengan kekayaannya.

Ariff malas nak menyambung ayat Putri itu namun dia terus memandang Najlaa yang masih terduduk di atas lantai.

"If you think you cannot stay here.... LEAVE!" Ariff beredar sambil mengeling Najlaa.

Najlaa terus ke tandas dan menangis bersendirian.

'Kenapa Najlaa dapat sekolah ni...mak..Kenapa..??Semua benci Najlaa...' Najlaa berfikir sendiri.

Ishh! Najlaa tak kacau pun 'The Divaz GirlZ' yang perasan diva tu. Mereka saja nak halau Najlaa. Najlaa pun tak tahu nak buat apa.

"Excuse me? It is you Najlaa?" Tiba tiba suara yang merdu itu memanggil Najlaa.

Najlaa mula membuka pintu tandas itu dan terlihat dua pelajar perempuan yang berada sekelas dengannya.

"Najlaa...Are you okay?"

Najlaa mengangguk perlahan.

"Ohh! Let's go to place that more private. Come!"

Salah seorang pelajar itu menarik tangan Najlaa ke kawasan taman kolam yang berhampiran dengan sekolah. Cantikkknyaa!!

"My name is Tengku Sofea Suhardi. Just calle Fea. And this is Tengku Aida Adalina Balqis. Call her Qiss." kata Fea secara panjang lebar.

"We saw you run away because of the girls, isn't it? Poor thing.."

"Don't worry..we like to make more friends! So we will protect you!"

Najlaa dengan perlahannya memegang tangan Fea dan Qiss dengan erat.. Dia teringat Ismahani dan Amanda Nissa yang berada di sekolahnya dulu.Rindu sangat...

"Kami sama taraf je dengan depa tu...so don't worry about us getting bully.." Fea dengan muka selambanya menepuk belakang Najlaa.

"You must really miss your friends, right?" Qiss mula bertanya.

"Najlaa...rindu..Ani dan Nissa..."

"We will be like them..Don't worry,okay?"

Najlaa terus tersenyum riang. Loceng sekolah terus berbunyi dan bermaksud kelas petang akan bermula.

"Ohh! Evening class!" Qiss mula kelam kabut.

"Evening class??"

"Ohh.. Evening class is for our chosen class. Because of you are the new student, you have to choose your favorite class!" Fea terang.

"We have Art and Craft Class, Singing Class, String Instrument Class such as guitar, violin and selo....WoodWind Class like flute and clarinet...and so much more!!"

"Me from Nature Arts Class and Qiss from Singing Class. Which want do you like?"

"Ermm, I love to join Singing Class.."

"Well! What a great choice! Let go right away!!"

Mereka bertiga terus ke kelas petang mereka. Fea turut tidak melupakan alat lukisannya sebelum ke kelasnya.

"Bye you two!"

"Bye, Feaa!!" Kata Najlaa dan Qiss serentak.

"Let's go! It is your first class after all."

Najlaa mula masuk ke kelas iru dengan kaki kanan. Dengan kagumnya.. Singing Class mempunyai kelas yang sangat besar bersama mikrofon yang banyak.. Nyanyi of course la guna mic...Oh God!!

"Wow...this class is huge!"

"I bet you like it, Najlaa."

"OMGUCCI!!! This CLEANER girl enter this class! OHH! This must be the VIRAL, right Shasha?" Fazura mengutuk dari belakang.

"Ohhh...totally yes!"

"You guys are totally terrible group Divaz GirlZ.. You guys should be ashamed of yourself..." Qiss cuba menyebelahi Najlaa namun Fazura dan Shasha hanya menjeling Qiss. Almaklumla sama sama tahap tak kacaulah si Qiss ni.

"See Najlaa! I told you" Qiss senyum.

"Well..." Tak sempat Najlaa nak habiskan ayatnya Qiss terus menarik tangan Najlaa kerana teacher dah nak masuk ke kelas.

"Good morning class!"

"Good morning, Madam Yani Zayani!!"

"What a lovely day for a singing class like this... It's so lovely doesn't it my dear class!"

"It so nice madam." Seorang lelaki cuba membalas ayat Madam Yani namun semua pelajar mengelakkannya.

"Alright class..Ohh!! We our class have the transfer student from SBP school. Oh what a nice welcome to you!!"

"Oh...ermm..You can call Najlaa,Madam"

"What a lovely name.."

"She supposed to call the Nerdy Girl..."
Shasha mula mengutuk belakang.

"WHAT! You call her by that??!" Madam Yani terkejut dengan kata kata Shasha.

"Ehh! Not me, cher!! But her." Shasha terus tunjuk dekat pelajar perempuan belakangnya. Ishh..Shasha ni..

"Stop this nonsense, student.. For the new student..I have seen your video..do you mind to sing it in front of the class??"

"What!.. I mean..I.."

"Don't be shy."

"Come on, Najlaa! You can do it!" Qiss menolak Najlaa untuk bergerak.

"Okay...I'm try.."

****

Character in this chapter

Tengku Sofea Suhardi

-Same class as Najlaa
- Nice and caring girl
-Hates bullying
- Befriend with others

Tengku Aida Adalina Balqis

-Same class as Najlaa
- Best friend with Fea when they were 7 years old
- Sporting girl
-Hates bullying



Nerdy Girl Meets Solo PrefectWhere stories live. Discover now