Najlaa' Pov
"Huh...finish.."
Najlaa berjalan keluar dari bilik MPP itu. Fuh! Kata nak berpeluh sebab takut pun tak jadi sebab air cond dipasang. Huh! Berkualiti tinggi betoi sekolah ni!
"HAH!!!!"
"EH EH!"
Hampir terpelanting si Najlaa dibuatnya. La... si Fea dengan Qiss rupanya. Menyorok pulak dekat semak itu dah kenapa?
"Ya..Allah! Why you two hide in this bushes?!"
"Hehe..kami tak boleh masuk.. sebab itulah.."
"Kami sorok dekat sini!" Qiss menyampuk.
"Ni bukannya surprise party pun nak buat terkejut ni.. Kalau tercabut jantung Najlaa macam mana? Nanti ganti tau!"
"Alah...itupun merajuk.. Mengada." Qiss perli. Najlaa memukul bahu Qiss.
"Dah! Sudah.. Nanti gado dua orang kat sini. Aku lari dulu.."
Mereka ketawa. Fuh! Memang sahabat sejati katanya. Memanglah nak balik sesama.
"So...how you're interview? Do you past'em?" Fea tanya.
"Hehe..macam ni.."
****
"You need to tell all you feeling inside you,okay? So..how was your day?"
"Oh! I'm fine..really fine. Today is a nice weather.. Sun is bright. The birds are chirping. The trees are growing and the world is spining."
Uish! Ni buat ayat ke terangkan feeling dekat orang? Macam buat karangan BI. Well..best student in SMS Permai Berseri.
"Oh..nice talk there."
"Hehe.."
"What do you do if you have many of works to do...?"
Qilla menunjuk beberapa fail di sebelahnya. Lebih kurang lima ke enam jugalah fail. Fulamak! Tebal kut! Pelbagai saiz pulak tu!
"For me.. Maybe I have no much time but..well.. saya dah biasa dengan semua ni..bagi saya macam kacang. Easy is like a Peasy!"
"What a great confident!" Aliya puji.
"Okay..how would you help a student who in trouble..let me say..like bullying.."
Najlaa ingat balik semua kes buli yang pernah dia kena.
"Geez..a hard question I guess.." Najlaa tersenyum sendiri.
"Well..can I speak in Malay?"
"Of course you can!" Qilla senyum.
"Saya..ni bukannya tak pernah kena buli tapi adalah.. Jadi..bila nak jadi pencegah untuk kes buli ini semestinya saya nak bantu insan manusia tu. Walaupun saya tak seberapa kuat ke.. Saya akan buat dengan upaya saya."
"Well.. What do you think we chose you?"
"Erm..well.. For me.. I think you choose me cause..."
Semua menanti jawapan Najlaa.
"Hehe.. I don't know.. Sorry. Saya ni bukannya orang yang disanjung tinggi. Saya orang kampung je.. Jadi.. Pemilihan saya itu berkemungkinan secara rawak bagi kamu."
YOU ARE READING
Nerdy Girl Meets Solo Prefect
Teen Fiction{SIRI MEETS} [ON GOING] Aniz Athirah Najlaa, 16 tahun atau lebih dikenali 'The Genius Girl' di SM Sains Permai Berseri. Namun begitu, dia ditukar sekolah ke ' Academic Klef Artz School ' akibat nyanyian dan bakatnya menjadi viral di youtube. Yuran k...