One

825 21 1
                                    

Februari , Isnin (Kelas 4 Universe, SMS Permai Berseri)

"Wahhhh!! Serius ke kau ni!?" jerit Ismahani. Macam nak dengar kat satu sekolah. Boleh pekak ni.

"Ish..mana Najlaa nak tahu dapat permohonan macam ni..." keluh Aniz Athirah Najlaa dibuatnya.

Berita tergempar yang baru diberi oleh guru kelas 4 Universe menyebabkan semua pelajar di SM Sains Permai Berseri kecoh habis mengenai Najlaa yang akan berpindah sekolah top di Selangor iaitu ' Academic Klef Artz School '. Kedua dua best friendnya turut terkejut.

" Ni mesti terpilih pasal marks PT3 kau kan?! Ke... pasal video tu...." Amanda Nissa mula bercakap perlahan..

"Wait... Apa maksud Nissa..video?"

"Ehh Eh... Ermm... Macam ni..."

****

Beberapa hari yang lepas..

"You can count on me like 4 , 3 , 2 and I 'll be there..." Nyanyian Najlaa mula menusuk ke kalbu Nissa dan Ani.

"Sedaplah suara Najlaa macam boleh makan.. YUM YUM!" Najlaa pun mula mencuit Ani.

"Ish.... Mana adalah..ni hobi je.."

"Excuse me! You're the perfect girl in this world, you know? Dah la pandai main alat muzik.. Lukis.. Berkata-kata..pandai nyanyi pulak tu! And you say that it's only you're hobbies?!" Panjang lebar Nissa bebel..itulah.. Bestie namanya.

"Eyalah... Eh, dah pukul 5.40 lah! Najlaa balik dorm dulu tau..Sorry"
Terkesa-kesa Najlaa balik ke dorm. Maklumlah.. Dorm mereka lain.

Nissa dan Ani mula berfikir sesuatu..

"Psttt.. Nissa. I have a plan."

"Apa pula ni, Ismahani binti Samsudin... Kenapa tersegih sengih ni? Nanti senget baru tau" jenaka Nissa.

"Tak baiklaa.. Ni Ani ada rakam video Najlaa nyanyi tadi..Jom post kat Youtube nak tak??"

"Uishhh..boleh ni.. Aniz Athirah Najlaa boleh jadi famous nanti. Post cepat!"

"Roger!"

Malam itu...


"Ya Allah! Nissa! You must see this!" jerit Ani memanggil si Nissa yang tengah makan maggi. Tersedak dia. Nasib baiklah ada air teh o ais yang baru dibelinya tadi.

"Uhuk..uhuk ..kalau ye pun bagi la salam! Aduh.. Nasib tak pergi wad malam ni..Apa dia?"

"Tengoklaa sendiri!" Terkesa kesa Ani bagi telefon bimbitnya kepada Nissa.

"WHAT! 3.5 MILLIONS VIEWS AND 2.3 MILLIONS LIKES?!" tak percaya apa yang dilihat oleh Nissa. Seperti mimpi jadi kenyataan. Video rakaman Najlaa telah menjadi viral dalam satu hari. Style habis!

"And you also have to see this,Nissa" Ani terus tunjuk dekat bahagian comments.

ACADEMIC KLEF ARTZ SCHOOL
You are chosen to go to this school. You will receive the letter from the principle one week from now.

"Ehh! Tu bukan sekolah top tu ke?" tertanya Nissa.

"Of course, yes" kata Ani dengan teruja.

"Kira kena simpan rahsia ni elok elok..kasi dia SURPRISE!" arah Nissa kepada Ani.

"Hehe...Okay"

****

"Why you guys do this to me?" Suara Najlaa mula berubah.

"Kenapa Najlaa sedih pula. Najlaa sepatutnya gembira dan ceria" pujuk Ani.

"Tapi Najlaa mana ada duit nak ke sana. Surat ni rasanya Najlaa nak buang" Najlaa baru sahaja nak ambil surat tawaran itu tetapi dihalang oleh Nissa.

"This letter said that the principle of Academic Kelf Artz School will be given you  free education and hostel if you choose this school" berletar Nissa panjang leber. Peluang ni mana boleh tolak.Rugi!

"But..you guys.."

"Aniz Athirah Najlaa...It's you future. Jangan risaukan kami kat sini. You can do it." kata kata semangat dari Ani itu membuatkan Najlaa rasa sayang mahu pindah sekolah dan terpisah dengan kawan kawannya. Mana tak rindu 3 tahun sama sama di sekolah.

"Thanks.."

Mereka bertiga berpelukan.

---------------

Characters in this chapter

Aniz Athirah Najlaa (Najlaa)
-Genius but a crybaby person and shy
-Kind and hardworking
-Always mumble by herself if she is nervous
-Normal girl and the elder sister
- Live with her mother and two twins
-Many talents

Ismahani (Ani)
- Best friend
- InstaFamous and Youtouber
- Rich girl
-Hoping her friends have a good life and future
- A bit of clumsy

Amanda Nissa
-Best friend
-Loves to eat
Hoping her friends have a good life and future
- Likes a mom to her friends
- Happy go lucky





Nerdy Girl Meets Solo PrefectWhere stories live. Discover now