Qilla's Pov
"Okay girls. We now have work to do!". Tengku Qilla Nurain meletakkan kertas kerja yang diberi oleh abangnya di atas meja.
"Ouh...now? Baru nak main game..." Tengku Erina Zulaikha mengeluh kerana dia baru nak main game yang baru didownload nya.
"Nono... Ekha..We have work and it's not an ordinary one."
"Ehh?? Why?" Tengku Mimie Nazifah yang melakukan kerja sekolah berasa hairan.
"We will get form four new student!" Qilla melompat lompat mendengar berita gembira itu.
"Wow..deabak. Ni mesti gadis yang jadi viral tu kan??!!" Tengku Annis Aqilah turut berasa gembira. Gadis youtuber ni peminat artis Korea tegar.
"Nah, kertas kerjanya Mimie." Qilla terus memberi kertas yang dipegangnya kepada timbalan ketua MPP pada masa hadapan.
"Okay.. Listen here! This girl called Aniz Athirah Najlaa and she is a genius girl in her school, SM Sains Permai Berseri. She has many talents and good at indoor sports. Ermm..she cannot enter 4 Ludis..she will be dead alive.." Mimie sempat memberi jenaka kepada Qurux Queenz untuk hilang kebosanan. 4 Ludis tu kelas budak atlet. Habis Najlaa nanti kalau masuk kelas tu. Boleh tercabut kakinya.
"Okay..she also entering this school because of video that Nis told us becoming viral in two days with 4.2M views and 3.1M likes...She very talented!"
"Wah...." Semua keempat empat Qurux Queenz terus bersa terpegun dengan kehebatannya.
"But...she is adopted child..She adopt by her stepmother who also lost her husband.."Mimie mula mahu mengalirkan air matanya.
"Uhhuhhh...poor thing... She received all this..." Tengku Aliya Dayana turut berasa empati dengan si Najlaa itu.
"We must do our best to give her happiness in this school! Let do it QURUX QUEENZ!!" Jerit Mimie dengan semangatnya.
"Alright, madam!!"
Mimie mula menagihkan tugasan kepada setiap orang. Mereka buat dengan penuh tekat dan iltizamnya untuk memastikan pelajar terpilih tu rasa boekk duduk sekolah top tu.
****
Mimie' Pov
"Tik tik.."
"Alright girls...time to give your handout and go to class." Mimie dengan lagak seperti guru meminta anak muridnya memberi kerja sekolah yang diberi.
"Here you go.."
"Nah!!"
"Done it well, Miss Mimie."
"DONE!"
"Great job! Korang pergilah kelas dulu..and Qilla told teacher I'm kinda late to the class."
"It doesn't matter...You are the cleverst in our class.." Gurau Qilla. Mimie hanya tersenyum lebar.
Mimie keluar dari bilik pengurusan Majlis Perwakilan Pelajar itu dan menuju ke bilik pengurusan pengawas. Ish..mereka ni macam tak pernah penat!
"Assalamualaikum..Ariff..ermm kau tak pergi kelas lagi?" Mimie ternampak Ariff masih terleka dengan komputer ribanya.
"Oh..ermm..aku nak pergi dah..Kenapa kau kat sini..?"
YOU ARE READING
Nerdy Girl Meets Solo Prefect
Novela Juvenil{SIRI MEETS} [ON GOING] Aniz Athirah Najlaa, 16 tahun atau lebih dikenali 'The Genius Girl' di SM Sains Permai Berseri. Namun begitu, dia ditukar sekolah ke ' Academic Klef Artz School ' akibat nyanyian dan bakatnya menjadi viral di youtube. Yuran k...