Mimie' Pov
Krik...krik...itulah bunyi cengkerik. Senyap betul..memang padanlah dengan sikap sunyi sepi mereka ni..
"Huh..." Keluh Mimie. Nak sembang dengan si Amirul ni agak susah. Macam malas nak buka mulut.
Amirul
Amirul
..ermm..kau okey?..?Oh..i'm fine..
Amirul
..okay..Aduhai! Sembang pun guna chat walaupun duduk berhadapan sahaja! Pasrah betul! Amirul ni memang pendiam macam ni ke??!!
Mimie dan Amirul. Masing masing kan kena kerja group kan? Tapi...macam buat sorang sorang aja? Bukan kena kira bajet sekolah ke? Ganjil!
Amirul
..i'm almost finish....can you also count
Erm..bajet untuk kokurikulum.?Amirul
...okey..Mimie mula menggaru kepalanya yang tak gatal.. Aduh! Nasib baiklah ada Whatsapp untuk ditype... Kalau duduk zaman batu...tak tahu la nak sembang macam mana.. Gamaknya kena lukis dekat batu kut?
"Ermm..Amirul?"
Tiada balas. Huh...Kenapalah kena pair dengan budak silent ni!!
"...."
"Ehmm..kalau ada masalah tanyalah.." Mimie mula menegur Amirul.
"..hmm...."
Amirul pandang Mimie. Macam marah aje.
"Eh..kau okey?"
Amirul mula pandang ke bawah.
"Er...aku..minta maaf kalau ada salah..." Mimie mula rasa bersalah.
Amirul bangun. Terus duduk sebelah Mimie. Eh! Tiba tiba aja?!
"...sorry..aku jarang....cakap...dengan...perempuan."
Amirul baring di atas meja. Menutup mukanya.
"Hey! Dah habis kira ke belum?"
Amirul ambil kertas yang dia gunakan untuk menulis pengiraannya. Dia bagi dekat Mimie.
"Uh..bajet kita makin berkurang...bagus.." Mimie tersenyum.
Amirul pun menutup mukanya semula..
Mimie mula risau..
Amirul ' Pov
Aduhh! Kenapa si Ariff tu bagi Amirul dengan Mimie!! Aku nak dengan Nazmi!
"Amirul? Nak tidur ke?"
Dia geleng perlahan. Takkan nak bagitahu yang rahsia Amirul kut!Musnah reputasi dia! Nanti takut digelar pengecut pula dengan Fotris Princez. Tak apa! Tahan Amirul!
YOU ARE READING
Nerdy Girl Meets Solo Prefect
Teen Fiction{SIRI MEETS} [ON GOING] Aniz Athirah Najlaa, 16 tahun atau lebih dikenali 'The Genius Girl' di SM Sains Permai Berseri. Namun begitu, dia ditukar sekolah ke ' Academic Klef Artz School ' akibat nyanyian dan bakatnya menjadi viral di youtube. Yuran k...