"Tinggal sekejap kau dah jadi macam ni....." Kedengaran suara seseorang membebel panjang dipendengaranku.
"Anis..." Seru bibirku. Tapi tu suara lelaki.
Mata aku buka perlahan. Ya pasti aku di hospital. Aku dengar bebelannya yang seperti risaukan aku.
"Anis..." Panggilku mencari kelibat Anis. Tetapi kelibat Amirul yang ada disebelahku.
"Aku panggil doktor." Amirul terus berlalu pergi.
'Amirul bebel dekat aku tadi?'
Seketika doktor muncul membuat pemeriksaan kepadaku.
"Tiada apa yang perlu puan risau, cuma kena berhati-hati supaya tak terjatuh lagi, hasil X-ray pun tiada masalah, pagi ni puan boleh discharge, kena tunggu antiboitik ni habis dulu. Saya keluar dulu." Doktor tersebut berlalu keluar.
Bag antibiotik yang tersalur pada tanganku aku kerling. Pedih.
"Kenapa kau cuba nak bunuh diri?" Soal Amirul, dia berdiri memeluk tubuh dihadapanku.
"Kalau saya nak bunuh diri, saya dah terjun dari tingkat 30 supaya mati terus, tak perlu nak jatuh dalam bilik air segala bagai!" Balasku turut memeluk tubuh.
"Then macam mana kau boleh jatuh?" Soal Amirul sambil duduk diatas katil.
"Pening, tergelincir, jatuh." Balasku satu-satu. Sebenarnya gugup sebab Amirul tetiba duduk macam tu saja.
Tanganku yang bercucuk antibiotik dipegangnya.
"Lain kali jangan buat macam tu, kau jatuh semua orang risau, mama papa semua risau. Nasib kena 3 jahitan saja. " ujarnya merenung ke dalam mataku.
Aku hanya mengangguk. Tangan yang Amirul pegang aku tarik untuk meraba kepala.
"Rambut saya kena potong ke kena botak?" Soalku.
"Dibotakkan" balasnya.
Aku turunkan tangan dengan lemah. Habislah rambut panjang kesayangan aku.
Tanganku diambil oleh Amirul dan diletakkan dibahagian belakang kepala. Terasa rambutku disanggul.
"Rambut saya ....ada...." Tangan meraba-raba rambutku. Senyuman automatik terukir dibibir.
"Untunglah doktor tak botakkan tahu!" Ujar Amirul.
"Nak tudung..." Pintaku.
"Tadi aku bawak kau ke hospital terus, tak sempat pakaikan tudung." Amirul membalas.
"What! Lain kali pakaikan!" Balasku geram.
"Kau cedera, sejam mama cakap kau dalam bilik air tak menyahut. Tupun lepas aku sampai aku pecahkan pintu nampak kau dah berlumuran darah, manalah sempat nak pakaikan tudung, tukar baju bagai. "
"Aku datang pun pakai tuxedo dengan selipar sebelah lain, sebelah lain! Semua orang tengok aku macam orang gila perasan nak jadi CEO. " ayat terakhir Amirul mengelikan hati.
Tawa yang terhambur serta merta terhenti dengan padangan tajam Amirul. Matilah dia nak marah aku lah tu sebab gelakkan dia.
"Dah tidur, nanti petang kau nak balik Seoul dah kan. " Ujar Amirul. Mungkin masak dengan sikap aku yang degil.
Aku mengangguk mengiyakan.
Tubuh aku baring mengiring ke kiri, membiarkan bahagian kanan kepala yang cedera berada diatas.
Mata aku tutup rapat.
Ampuni dosaku Ya Allah, mungkin masih ada yang perlu aku selesaikan di dunia ni sebelum aku kembali pada-Mu.
YOU ARE READING
Once Upon A Time : BTS at Malaysia (C)
FanficApa yang bakal terjadi apabila BTS curi-curi datang ke Malaysia. 'Ini kisah penuh liku dan pedih aku tapi berubah apabila ada Koreans yang perlu aku tour guidekan' "7 mamalia ni memang kaki tidur! Nak suruh bangun punyalah liat! " aku masih lagi men...